Friaordet

Förslag och idéer om förbättring!

#2409  av FBspararIP
 09 okt 2019, 17:23
brightpear skrev: 08 okt 2019, 23:26 Har inte påstått att Fria Ordet är regelfritt. Läser du inlägget som du citerade så ser du att jag faktiskt skrev “Eftersom den tråden handlar om att starta ett forum helt utan regler, hur är det on topic att vilja diskutera ett forum som trots allt har regler? Fria Ordet har ju regler”. Första raden i första stycket.

Pratade om ett regelfritt forum för att en viss person på Flashback ville starta ett nytt forum helt utan regler, och en annan användare på Fria Ordet tycker att det är on topic att diskutera Fria Ordet i den tråden. Vilket jag inte anser, eftersom Fria Ordet trots allt har regler. Det är inget forum utan regler. Ingen har ju startat ett forum helt utan regler, och vill diskutera det i den tråden. Det enda folk vill diskutera i den tråden för tillfället, det är friaordet som har regler.

Men jag har aldrig påstått att Friaordet är regelfritt, så där har du fel.
Handlar den här tråden om ett regelfritt forum?🤔

#2410  av FBspararIP
 09 okt 2019, 17:24
Är det tillåtet att skriva på det här forumets Jan Axelssons adress?

#2412  av turtle
 09 okt 2019, 18:44
FBspararIP skrev:Är det tillåtet att skriva på det här forumets Jan Axelssons adress?
Jag vet inte, men skulle tro att det inte är tillåtet. Varför ska du ens göra det? Vad är syftet?
FBspararIP skrev: 09 okt 2019, 17:23 Handlar den här tråden om ett regelfritt forum?🤔
Han menar så klart tråden på fb, du missförstår.

#2416  av 2016
 09 okt 2019, 23:01
Man vet inte vem som är vem på Flashback. Tekniker som stänger av en medlem? Eller glömde teknikern byta konto till moderatorkontot? https://www.flashback.org/t2370255 :D

#2421  av brightpear
 10 okt 2019, 10:56
FBspararIP skrev: 09 okt 2019, 17:23 Handlar den här tråden om ett regelfritt forum?🤔
Det sa jag aldrig. Däremot finns det en viss tråd på Flashback som handlar om ett forum helt utan regler. Försökte bara förklara bakgrunden lite snabbt, att vi pratade om ett forum helt utan regler samt friaordet (som har regler). Eftersom du påstod att jag hade sagt att friaordet saknar regler.

Men det ledde tydligen att du missförstod det. Precis som du måste ha missförstått att jag hade sagt att friaordet saknar regler. Sa att friaordet har regler, men att somliga på Flashback har velat starta ett forum utan regler. Inte samma sak.

#2428  av turtle
 10 okt 2019, 18:09
brightpear skrev: 09 okt 2019, 02:10 Vad menar du med låst del av forumet? Vad jag förstår så är det några fåtal forumdelar som inte syns för alla (som i icke inloggade). Som papperskorgen och länktips, för att det inte ska indexeras av Google. Men så fort som man är inloggad på forumet, så har man tillgång till dem. Oavsett hur länge man har varit medlem, ens postcount etc (sådant gäller dock för Laidback och Egna texter: noveller och lyrik, men av helt andra anledningar).

Man måste ändå vara medlem på Flashback för att kunna starta en tråd. Så Länktips är ingen låst forumdel.
Ja nu fick du som du ville, passande, ingen mer diskussion om friaordet i den tråden mer. Och mods tipsar mig "vänligt" att diskussionen kan föras vidare i den dolda forumdelen "länktips". Grattis, bra gissat.

#2430  av FBspararIP
 10 okt 2019, 20:16
brightpear skrev: 10 okt 2019, 10:56 Det sa jag aldrig. Däremot finns det en viss tråd på Flashback som handlar om ett forum helt utan regler. Försökte bara förklara bakgrunden lite snabbt, att vi pratade om ett forum helt utan regler samt friaordet (som har regler). Eftersom du påstod att jag hade sagt att friaordet saknar regler.

Men det ledde tydligen att du missförstod det. Precis som du måste ha missförstått att jag hade sagt att friaordet saknar regler. Sa att friaordet har regler, men att somliga på Flashback har velat starta ett forum utan regler. Inte samma sak.
I vilket inlägg har jag sagt att du sagt att friaordet saknar regler?

#2431  av FBspararIP
 10 okt 2019, 20:17
turtle skrev: 09 okt 2019, 18:44 Jag vet inte, men skulle tro att det inte är tillåtet. Varför ska du ens göra det? Vad är syftet?

Han menar så klart tråden på fb, du missförstår.
Jag undrar bara. Såg det på en annan sida och hur friaordet ser på det. Men Janne låter hänga ut andra personer på sitt forum förutom sig själv. Varför ska man göra undantag för han?

#2436  av turtle
 11 okt 2019, 16:57
Att försöka blanda ihop friaordet med den sk hatgruppen flashback admin slåss mot är tydligen en grej på fb. Därför tror jag det vore bra om admin här kunde yttra sig om saken. Är du kent eller kopplad på något vis till deras grupp?

(inget jag tror eller ens bryr mig om egentligen, men eftersom vissa vill få det att se ut så, ställer jag frågan.)

#2438  av Administratör
 11 okt 2019, 17:22
turtle skrev: 11 okt 2019, 16:57 Att försöka blanda ihop friaordet med den sk hatgruppen flashback admin slåss mot är tydligen en grej på fb. Därför tror jag det vore bra om admin här kunde yttra sig om saken. Är du kent eller kopplad på något vis till deras grupp?

(inget jag tror eller ens bryr mig om egentligen, men eftersom vissa vill få det att se ut så, ställer jag frågan.)
Ett kort svar, nej!

#2439  av turtle
 11 okt 2019, 17:26
Administratör skrev: 11 okt 2019, 17:22 Ett kort svar, nej!
Ja det är allt som behövs.

#2441  av turtle
 11 okt 2019, 19:29
Ja nu kan jag iaf säga att det finns inga individer som modererar på flashback, det är en grupp människor som har exakt samma grunder. Man använder moderator konton som "tinuviel" eller "svartabjörn" för att få det att se ut som att det finns hyggliga mods och att alla inte är samma skrot och korn. Men tinuviels mask faller av när man frågar om han stödjer censur, vilket han och alla andra mods gör. Det är inga individuellt utvalda mods.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30