13 år senare efter finanskrisen 2008

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Har världen återhämtat sig helt, delvis eller inte alls? Finns det än idag symtom från finanskrisen?

Sverige var vad jag minns ett av bättre länderna som hanterade det bra under Fredrik Reinfelds tid som statsminister och Anders Borg som finansminister.

Blev du själv drabbad av finanskrisen?

Jag själv jobbade inom då i offentliga sektorn och drabbades inte alls.

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Just ja, Grekland var det landet i Europa som drabbades värst och sämst. Hur är Greklands ekonomi idag?
Grekernas största inkomst är turismen som slog väldigt hårt förra året, kanske även det här året med? Så hur ser Greklands ekonomi ut idag?

Mirror

Medlem
Reg
9 Dec 2018
Helvete vad tiden går fort. Jag har glömt bort finanskrisen, hade inte heller kommit på det om inte någon (du) hade påmint som nu. Räntorna är fortfarande låga, kanske så att effekten finns kvar fortfarande?

Konto

Medlem
Reg
15 Aug 2020
Värst var inte finanskrisen, det är följderna som kommer komma i framtiden. Räntorna är låga, människor lånar för att konsumera nu när det är så låg ränta. En dag ska räntorna upp, hur ska hushållen betala tillbaka när de möts av räntor på 6-9%? Då kommer köpkraften minska och anställda kommer sägas upp på löpande band.

Topp