5G rullas ut över hela sverige?

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Inlägg
2,636
Jag möts av en reklam på youtube som säger nått liknande "5G rullas ut över hela sverige".

Det första jag undrar är, vem och varför görs en sån reklam?

Det andra jag undrar är, vad tjänar vi egentligen på att ha 5G?




Man har brottom att rulla ut detta över hela världen. Men ingen oberoende forskning om hälsoeffekter görs.

SENATE COMMERCE HEARING, BLUMENTHAL RAISES CONCERNS ON 5G WIRELESS POTENTIAL HEALTH RISK
https://www.bitchute.com/video/JU6tbcQjc0hT/


Så då blir min tredje fråga, tycker ni det ni får ut av 5G är värt att vara försökskaniner? Behöver ni 5G? Vill ni ha 5G?


Och det fjärde jag undrar är, om nu 5G ska rullas ut över hela sverige, betyder det då att vi som inte vill ha skiten blir påkörda? Eller kan vi göra nått för att stoppa det?

Och femte och sista frågan, hur långt har det rullat?
 
turtle sa:
Jag möts av en reklam på youtube som säger nått liknande "5G rullas ut över hela sverige".

Det första jag undrar är, vem och varför görs en sån reklam?

Det andra jag undrar är, vad tjänar vi egentligen på att ha 5G?




Man har brottom att rulla ut detta över hela världen. Men ingen oberoende forskning om hälsoeffekter görs.

SENATE COMMERCE HEARING, BLUMENTHAL RAISES CONCERNS ON 5G WIRELESS POTENTIAL HEALTH RISK
https://www.bitchute.com/video/JU6tbcQjc0hT/


Så då blir min tredje fråga, tycker ni det ni får ut av 5G är värt att vara försökskaniner? Behöver ni 5G? Vill ni ha 5G?


Och det fjärde jag undrar är, om nu 5G ska rullas ut över hela sverige, betyder det då att vi som inte vill ha skiten blir påkörda? Eller kan vi göra nått för att stoppa det?

Och femte och sista frågan, hur långt har det rullat?

Varför det görs reklam för 5G? När något är nytt görs det alltid reklam, samma sak var det för 3G och 4G.

Som konsument tjänar vi inte så mycket, lite snabbare uppkoppling. Men de som tjänar är alltid banker och företag, som enskild person tjänar vi aldrig något. Iphone tjänar på att du ska köpa en ny mobil för att klara av den nya generationen av uppkoppling. Telenor tjänar på att du kommer behöva mer bandbredd då 5G kommer förbruka mer internet. Om du klarar dig på 5 GB surf kommer du behöva öka det till kanske 25 GB. Så funkar det.

Jag har 4G och kommer inte uppdatera mig så länge min telefon inte går sönder. Jag klagar inte på uppkopplingen eller snabbheten, tycker 4G är tillräckligt snabb ändå. Vill vi inte så kommer vi ändå få det.

Ni som är emot kommer bli överkörda, banker och stora företag kör alltid över dem som är emot allt. Ni är bara små bananflugor för dem.
 
Jag förutspår.
Att vissa kommer inte gilla att ha dessa 5G master så nära på sig och det kommer oundvikligt sluta med att dom förstörs, vilket oundvikligen slutar med att dom byggs tillbaka fulare och fulare. Snart har vi fula antenner runt varje knut som är omringade av taggtråd eller liknande. Vackert lär det bli.
 
5G, ansiktsigenkänning, vaccinpass, robot hundar.

Det är så jävla tydligt det bara kan bli att dom sakta bygger upp ett kontrollsamhälle, hur kan folk va så blinda att dom inte ser det? Eller ni kanske ser det men väljer att sitta tyst och titta på? Skäms i så fall, ni är skyldiga till en rutten framtid för barnen.


Nu vill dom vänja oss med att se robotar gående på gatorna, men ni tror 5G är till för att ge er lite snabbare internet? Naivt in i absurdum.

Är det här framtiden ni vill ha?

 
Berätta, vad känner ni när ni ser det här? Vad tror ni syftet är med att ha den gåendes mitt i stan?
 
5G, ansiktsigenkänning, vaccinpass, robot hundar.

Det är så jävla tydligt det bara kan bli att dom sakta bygger upp ett kontrollsamhälle, hur kan folk va så blinda att dom inte ser det? Eller ni kanske ser det men väljer att sitta tyst och titta på? Skäms i så fall, ni är skyldiga till en rutten framtid för barnen.


Nu vill dom vänja oss med att se robotar gående på gatorna, men ni tror 5G är till för att ge er lite snabbare internet? Naivt in i absurdum.

Är det här framtiden ni vill ha?

5G ersätter 4G som ersatte 4G som ersatte 2G och så vidare.

Ansiktsigenkänning har tagits bort, jag har koll på det så där kan du sluta att avfärda att jag har fel.

Vaccinpass som ska ha koll på varje steg vi tar?

Fin robothund, vad är problemet med det tycker du?

Jag störs inte av kontrollsamhelle, varför vänder du inte på allt och ner och börjar från att använda betalkort, att du är på nätet?
Som jag sa, jag störs inte av det. Jag välkomnar det.




Berätta, vad känner ni när ni ser det här? Vad tror ni syftet är med att ha den gåendes mitt i stan?

Kul sak, kommer fler robothundar eller robotkatter släppas på gator och torg, jag är för en insamling om det inte finns tillräckligt med pengar till det.
Syftet med den är att den ska samla in data som vi tänker, sen ska datan säljas till högst bjudande.
 
Topp