Adam Alsing död

C.G.Jung

Medlem
Reg
1 Mars 2019
Helt oväntat, nu blev jag ledsen. 51 år blev han.

Adam Alsing har dött efter att ha drabbats av coronaviruset, uppger hans familj via Daniel Lagerqvist på Discovery Networks för TT.

Radio- och tv-profilen blev 51 år gammal. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/dO12d1/adam-alsing-ar-dod--blev-51-ar-gammal

Tråkigt!

Skulle vilja veta hur han blev smittad och om han hade några andra sjukdomar, för så fet va han väl inte på slutet?

Lustfylld sa:
Tråkigt!

Skulle vilja veta hur han blev smittad och om han hade några andra sjukdomar, för så fet va han väl inte på slutet?

Jättetråkigt :cry:. Hur han blev smittad, som alla andra blivit smittade antar jag? Han var lite korpulent, inte överdrivet överviktig. Helt friska människor har dött av Corona. Lite som en nitlott vem som dör men det här berörde mig djupt,

Den kände programledaren Adam Alsing har en tid varit sjukskriven från sin podd ”Adam och Kompani”, som han driver tillsammans med Daniel Breitholtz och Vanessa Falk.
Den 25 mars publicerade han ett inlägg på Instagram om att han befann sig i hemkarantän: ”Den här veckan var det jag som fick ta mitt samhällsansvar i corona-tider men jag är tillbaka nästa vecka igen!”, skrev han.
men så blev det inte som han tänkt. :cry:

0koll sa:
Hur han blev smittad, som alla andra blivit smittade antar jag?

Steffo Törnquist, 64, berättade under torsdagen att han varit på fest tillsammans med Adam Alsing och spekulerade i att det var där den folkkära tv- och radioprofilen blivit smittad med covid-19.

– Det vet vi ju inte, men jag skulle tippa, för det var fler som blev sjuka efter den festen, sa TV4-profilen i ”P4 Extra”.

Festen var en överraskningsfest för just kändistränaren Boris Kuzmic som träningsprofilen Ove Rytter och Kuzmics sambo Lena arrangerat. Festen ägde rum på den hemlighetsfulla medlemsklubben Il Barbiere Nascosto på Östermalm i Stockholm, där Paolo Roberto är delägare. Men att det skulle vara där som Adam Alsing smittats går inte att avgöra.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Xg77Ao/adam-alsing-tranade-hart-efter-festen

Lustfylld sa:
Steffo Törnquist, 64, berättade under torsdagen att han varit på fest tillsammans med Adam Alsing och spekulerade i att det var där den folkkära tv- och radioprofilen blivit smittad med covid-19.

– Det vet vi ju inte, men jag skulle tippa, för det var fler som blev sjuka efter den festen, sa TV4-profilen i ”P4 Extra”.

Festen var en överraskningsfest för just kändistränaren Boris Kuzmic som träningsprofilen Ove Rytter och Kuzmics sambo Lena arrangerat. Festen ägde rum på den hemlighetsfulla medlemsklubben Il Barbiere Nascosto på Östermalm i Stockholm, där Paolo Roberto är delägare. Men att det skulle vara där som Adam Alsing smittats går inte att avgöra.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Xg77Ao/adam-alsing-tranade-hart-efter-festen

Boris Johnson blev också smittad, låg i intensiven, lite tjock men klarade sig.

Lustfylld sa:

Adam Alsing var mycket känd för de program han medverkade i på Radio och på TV som sändes från 1990
och framåt. Är det fler här inne på forumet som speciellt minns flera TV-serier och andra program på TV som Adam Alsing var med i samt minns de radioprogram som han medverkade i fram till dags dato 2020?

Vinterstorm sa:
Adam Alsing var mycket känd för de program han medverkade i på Radio och på TV som sändes från 1990
och framåt. Är det fler här inne på forumet som speciellt minns flera TV-serier och andra program på TV som Adam Alsing var med i samt minns de radioprogram som han medverkade i fram till dags dato 2020?

För mig är Adam "Mr Big Brother".
Han ledde ju de första och bästa säsongerna, och hans "Hallå Huset!" sitter fortfarande kvar i min hjärna även än i dag när jag tittar på den bleka urvattnade versionen av fyrans patetiska försök att mjölka pengar ur ett en gång fantastiskt koncept.
Tyvärr tappade han lite av sin pondus och karisma med bottennappet "Masterplan" (någon som minns eller överhuvudtaget såg det pekoralet?)
Hursomhelst var Adam en stor personlighet med en aura av snällhet och vänlighet. Tråkigt att han gick bort så tidigt då han hade mycket kvar att ge.

MVH/Gnomeish.

För min del var Adam Alsing lika med bra och intressanta program
som var mycket seriös och underhållande och han kunde tala om olika ämnen
som handlade allt mellan himmel och jord. Jag känner stor saknad
hans program var populär så att tittarsiffrorna på TV var bra liksom lyssnarsiffrorna på radio
var bra.

Topp