Är ni för eller emot vaccinpass?

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Inlägg
2,636
Nu vill dom dra hit vaccinpass, vad tycker ni om det? Är det rimligt och logiskt? Tror ni begränsningarna kommer förbli som dom är nu eller bara bli värre med tiden, om vi tillåter det? Bryter det mot grundlagen?
 
Det är orimligt. Dom tvingar mer eller mindre nu alla till att vaccinera sig.
begränsningarna kommer bli mycket värre än det var och till slut kommer dom som inte vill vaccinera sig få skulden.
 
Jag anser det är lika självklart att alla vaccinerar sig som att alla måste köra på höger sida om vägen. Vaccinpass är bara halvbra, helbra var det om allmän vaccination lagstadgades. Händelser som handlar om liv eller död måste styras hårt precis som vi måste få stopp på skjutandet som förorsakar extremt mycket färre döda än Covid gör.
 
Jag anser det är lika självklart att alla vaccinerar sig som att alla måste köra på höger sida om vägen. Vaccinpass är bara halvbra, helbra var det om allmän vaccination lagstadgades. Händelser som handlar om liv eller död måste styras hårt precis som vi måste få stopp på skjutandet som förorsakar extremt mycket färre döda än Covid gör.

Det är inte självklart att alla ska vaccinera sig. Där har vi delade meningar.
 
Ja, uppenbarligen är det så och det är bara friskt att ha olika åsikter i en demokrati.
Bra där! En riktig pandemi kan jag inte säga att det är. Knappt en procent av världens befolkning har inte ens smittats och bara 0.00000.0000001 procent har dött. Det hade varit bättre om dom skulle ta fram en vaccin mot HIV då risken är större att vi kommer få hiv i framtiden.
 
Jag anser det är lika självklart att alla vaccinerar sig som att alla måste köra på höger sida om vägen. Vaccinpass är bara halvbra, helbra var det om allmän vaccination lagstadgades. Händelser som handlar om liv eller död måste styras hårt precis som vi måste få stopp på skjutandet som förorsakar extremt mycket färre döda än Covid gör.
Du vet att vissa får sitt liv förstört eller tom dör av vaccinen? Du menar alltså att du tycker det ska va rätt att tvinga människor att ta en sån risk? Det du förespråkar är att låta folk leka gud och bestämma vilka som ska få leva och vilka som ska dö.
 
Johnson and johnson sålde medvetet baby powder med asbestos I. En av vaccin tillverkarna.


"Facing thousands of lawsuits alleging that its talc caused cancer, J&J insists on the safety and purity of its iconic product. But internal documents examined by Reuters show that the company's powder was sometimes tainted with carcinogenic asbestos and that J&J kept that information from regulators and the public."



Sen igen med dåliga prudukter.


" Johnson & Johnson recalls five sunscreens over traces of carcinogen

Recall comes after independent laboratory Valisure raised alarm over presence of benzene in company’s products"







Sen kan vi googla: who paid the largest criminal fine in US history?

Och hitta.

"In one of the biggest fraud settlements in US history, Pfizer paid $2.3bn (£1.7bn) for false claims relating to now withdrawn Bextra pain medicine. Bextra was removed from the market in 2004. Pfizer Inc pleaded guilty to the charge in 2009"




Det är två av tillverkarna som vet att folk kan bli sjuka av deras produkter och därför sett till att man inte kan stämma dom om nått händer när man tar vaccinet. Dom sålde medvetet baby powder med asbestos i, men du tror dom bryr sig om folks hälsa och vill tvinga folk att ta deras produkt?

Inte för att vara elak men, idiot är allt jag kan säga, så idiot att du är en fara för andra människors hälsa.
 
Välkommen.

Emot vaccinpass eller att det kommer så småningom bli tvång att vaccinera sig?
Vaccinpass är i stort sätt ett tvång för många. Man kan inte säga "ta vaccinet annars får du inte jobba kvar här eller vara här" och låtsas att det inte är ett sorts tvång. Många kommer känna sig tvingade att ta det.
 
Jag anser det är lika självklart att alla vaccinerar sig som att alla måste köra på höger sida om vägen. Vaccinpass är bara halvbra, helbra var det om allmän vaccination lagstadgades. Händelser som handlar om liv eller död måste styras hårt precis som vi måste få stopp på skjutandet som förorsakar extremt mycket färre döda än Covid

Välkommen.

Emot vaccinpass eller att det kommer så småningom bli tvång att vaccinera sig?
Emot all tvång av alla de slag. Inget jag kommer att ställa upp på.
 
Jag anser det är lika självklart att alla vaccinerar sig som att alla måste köra på höger sida om vägen. Vaccinpass är bara halvbra, helbra var det om allmän vaccination lagstadgades. Händelser som handlar om liv eller död måste styras hårt precis som vi måste få stopp på skjutandet som förorsakar extremt mycket färre döda än Covid gör.
Det är inte självklart för mig. Lika lite självklart som det var självklart att sterilisera människor, släppa en bomb över Hiroshima, mäta skallar på människor, eller utrota olika grupperingar.
 
Bor i NYC och är vaccinerad. Använder Vaxpass och ID hela tiden. Inga problem. Men jag har full förståelse om man inte vill vaccinera sig eller har problem med det. Men om man är nojjig över att vara trackad skall man nog starta att använda cash och byta till en flip phone. ..
 
Topp