Är ni oroliga för Coronaviruset?

Nej och har aldrig varit det heller. Krig skrämde mig inte, döden. Ska virus skrämma mig?
 
Ska skiten aldrig få ett slut?

I dagsläget läggs drygt 25 covidsjuka in på sjukhus varje dag, men enligt nya beräkningar från FHM kommer siffran att öka till det dubbla i mitten av maj, skriver Dagens Medicin.

I det nya scenariot, som sträcker sig från den 20 april till den 20 juli, väntas omkring 60 personer per dag behöva läggas in på vårdavdelning. Ökningen beror på virusvarianten omikron BA.2, som fortsätter att spridas och ge infektion.

Efter maj månad spår man att smittkurvan och sjukhusinläggningarna sjunker till låga nivåer igen.

Folkhälsomyndigheten utgår i det aktuella scenariot från att genomgången infektion skyddar i tre månader mot en ny infektion från en ny virusvariant.
 
Nu är Corona över tycker WHO. För bara några veckor sen rekommenderades vissa grupper vaccinera sig för femte gången.
 
Ni borde skämmas. Ni har haft 3 år på er. Internet är proppfullt med info men ni går till Aftonbladet.
 
Vad är det vi borde skämmas för? Jag går inte till Aftonbladet men du verkar göra det.
Du är väl 1 av dom enda här som faktiskt hittat lite info om saken, så kommentaren va inte riktad till dig. Vad får dig tro att jag går till aftonbladet?
 
Lite info om saken, "lite info"?
Ja, jag förstår inte din fråga.
Det här syftar jag på.


Till skillnad från propagandan som andra äter.
 
Ja, jag förstår inte din fråga.
Det här syftar jag på.


Till skillnad från propagandan som andra äter.
Du förstår bara en person. Och det är dig själv… Eller inte ens det gör du.
 
Topp