Aftonbladets lögner

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,218
Mycket svårt att hitta något som Aftonbladet skriver är sant. Men i dag är det på droppen på en av deras lögn.

Drottning Elizabeth II är, många länder känner till det men inte hela världen.

Så här skriver Aftonbladet: En hel värld är i sorg.

Tror ni verkligen på Aftonbladet att en helt värld sörjer eller är i sorg för att en gammal tant på nästan 100 år dött? Tror ni Indien sörjer (1,4 miljarder invånare) tror ni Kina sörjer (1,5 miljarder invånare) tror ni Iran sörjer, tror ni Irak sörjer eller något latinamerikanskt land överhuvudtaget?
Inte ens en enda tysk skulle sörja.

I den här tråden tänker jag att vi avslöjar Aftonbladets alla lögner dem drar för svenskarna.
 
I Argentina firar tv ankare live hennes död och skålar Champange. Aftonbladets värld är väldigt liten.

An Argentinian television host uncorked a bottle of champagne and toasted the death of Queen Elizabeth II live on air on Thursday — happily declaring that “the old b–ch has died.”

Santiago Cúneo, a Buenos Aires-based politician and journalist, was hosting a TV show when Buckingham Palace announced the passing of the 96-year-old monarch.

In a clip of his show that went viral online, Cúneo is seen surrounded by white and blue balloons representing the colors of Argentina’s flag.


Ska vi fråga Aftonbladet varför dom ljuger så mycket?
 
Varför skriver inte Sveriges största tidning om demonstrationer mot NATO och USA?

Many of the hundreds who gathered near the US consulate in the city waved banners reading "Ami go home." "Ami" is a common term in Germany for Americans, reported dpa.


Istället är Aftonbladet upptagen med att skriva om Qatar och deras demokrati. VM är snart slut och Aftonbladet har fastnat i Qatar. Men deras VD Och journalister tankar gärna saudiskt och qatars olja till bilen.
 
Varför skriver inte Sveriges största tidning om demonstrationer mot NATO och USA?




Istället är Aftonbladet upptagen med att skriva om Qatar och deras demokrati. VM är snart slut och Aftonbladet har fastnat i Qatar. Men deras VD Och journalister tankar gärna saudiskt och qatars olja till bilen.
Media i Sverige har på senare tid tvärvänt från en bra öppenhet till inskränkthet. Jag tror det är kriget i Ukraina som skapat en slags krigscensur.
Att skriva om demokratin i Qatar är mycket svårt eftersom den inte går att hitta.
 
Media i Sverige har på senare tid tvärvänt från en bra öppenhet till inskränkthet. Jag tror det är kriget i Ukraina som skapat en slags krigscensur.
Att skriva om demokratin i Qatar är mycket svårt eftersom den inte går att hitta.
Jag försvarar inte Qatar eller något annat dikaturland som Saudiarabien. Men vad för efekt har det fått som Aftonbladet vill uppnå? Kan inte alla som väntar och längar VM i fotboll som spelas var fjärde år få se på VM istället för att höra och läsa vilket diktaturland Qatar är? Kommer det här ändra Qatars inställning tror ni? Qatar och liknande länder skiter i Aftonbladet eller SVT, små människor pratar om små saker stora människor pratar om stora saker. Det visar i vilken nivå Sverige är. Vilka tror du bryr sig om att din Aftonbladet skriver dagligen om diktatur Qatar? Vad gör ni när VM är slut? Vad har ni skriva om då? Är det inte händelse om att skriva om protesterna i delar av Europa som är emot Ukarina och att bland i Tyskland vill många att de avbryter sammarbetet med NATO och slutar ge stöd till Ukraina, är det här ingen nyhet som svenskar borde få läsa? Till vilken nytta har hjälpen hjälpt Ukraina? Ukraina för proxykrig mot Ryssland, i vems bekostnad? Vems bekostnad? Jo, Arne som sitter i ålderdomshem eller Kerstin som knappt klarar sig ekonomiskt eller Emma som är ensamstående och måste ansöka om lån för att få son vardag gå runt.

Ert hat har förblindat er att ni inte längre kan se verkligheten eller förstå sanningen. I dag sade Lavrov något bra, gilla eller inte, tror eller inte men Lavrov sade att USA har tagit över Europa med fullkontroll och vrider och vänder Europa dit dem vill. Det ser vi andra redan och gör inte det bara för att Lavrov sade det.
 
Jag försvarar inte Qatar eller något annat dikaturland som Saudiarabien. Men vad för efekt har det fått som Aftonbladet vill uppnå? Kan inte alla som väntar och längar VM i fotboll som spelas var fjärde år få se på VM istället för att höra och läsa vilket diktaturland Qatar är? Kommer det här ändra Qatars inställning tror ni? Qatar och liknande länder skiter i Aftonbladet eller SVT, små människor pratar om små saker stora människor pratar om stora saker. Det visar i vilken nivå Sverige är. Vilka tror du bryr sig om att din Aftonbladet skriver dagligen om diktatur Qatar? Vad gör ni när VM är slut? Vad har ni skriva om då? Är det inte händelse om att skriva om protesterna i delar av Europa som är emot Ukarina och att bland i Tyskland vill många att de avbryter sammarbetet med NATO och slutar ge stöd till Ukraina, är det här ingen nyhet som svenskar borde få läsa? Till vilken nytta har hjälpen hjälpt Ukraina? Ukraina för proxykrig mot Ryssland, i vems bekostnad? Vems bekostnad? Jo, Arne som sitter i ålderdomshem eller Kerstin som knappt klarar sig ekonomiskt eller Emma som är ensamstående och måste ansöka om lån för att få son vardag gå runt.

Ert hat har förblindat er att ni inte längre kan se verkligheten eller förstå sanningen. I dag sade Lavrov något bra, gilla eller inte, tror eller inte men Lavrov sade att USA har tagit över Europa med fullkontroll och vrider och vänder Europa dit dem vill. Det ser vi andra redan och gör inte det bara för att Lavrov sade det.
Jag blev mest intresserad av att du kallar Aftonbladet för mitt. Jag äger inte den blaskan och ingen annan heller. Var har du fått det ifrån?
 
jag tycke rinte man ska kalla aftonbladet för lögner då det är en etablerad tidning med mycket integritet.det finns inte många tidningar som står upp för allas värde på samma sätt och ska någon tidning klagas på så är det såna som samnytt och friatider. dör har vi lögner och rasism. förbjud såna tidningar.
 
Kan ni förstå hur vidriga journalister det finns på Aftonbladet?

Vi tar den där alkoholiserade Wolfgang Hansson som inte har ett uns kunskap alls om något.


Varningen: Australien kan vara i krig med Kina inom tre år​

Den sista tillhör en annan dåre på Aftonbladet. Men det är så svenska folket matas dagligen, hur farlig Kina är, hur ond Ryssland är. Men det är inte många som skriver att USA väntar in en väg för att anfalla Iran. Dem grava alkoholisterna på Aftonbladet befarar krig mellan Australien och Kina om tre år. Ge oss något i närtid. Men det är så Aftonbladet och Expressen fungerar. De har inget att skriva om, då kastar de ihop något för att skrämma dig.
 
Hur skall vi få stopp på Aftonbladets och Expressens rysshat?

En betydande minoritet av förlusterna bedöms vara orelaterade till själva striderna.


Av dessa pekas en hög alkoholkonsumtion ut som starkt bidragande till dödsfall, olyckor och brott i de militära leden, skriver departementet och hänvisar till ett ryskt nyhetsinslag på Telegram.

Och Expressen skriver att enligt någon jävla "expert" kan Putin plötsligt dö. Vi har alla som följer sett hur media dagligen skrev om att Putin hade cancer, Putins svullnade hand. Putins jag vet inte vad men varför är Aftonbladet och Expressen så besatta av Putin och ryska soldater?
 
Förra veckan skrev aftonbladet en artikel om Taekwondo tränaren Chago som även är Sveriges förbundskapten.

Jag tränade själv som barn hos Chago och du kan inte hitta en mer jordnära människa en Chago. Chago har haft tusen tals elever genom åren och du kan inte hitta ett enda kalgomål mot Chago. Men på något vis så lyckas aftonbladet göra det. Inte vilken lögn som helst aftonbladet kommer med, lögnen aftonbladet kokat ihop är att Chago slår en elev med pinne som aftonbladet lyckats hitta.
Sveriges förbundskapten i taekwondo, Chago Rodriguez Segura, utreds av svenska taekwondoförbundet sedan Aftonbladet visat en video där tränaren slår en pojke med en pinne under träning.
Men eleven talar ut nu.

I en artikel i Aftonbladet påstås det att den hyllade taekwondotränaren Chago Rodriguez Segura slår en pojke i ett klipp filmat under träning. Men pojken, den idag 19-årige Jack Mörtsjö, ger en helt annan bild av händelsen. Han kontaktades inte före publicering. – Det är fruktansvärt löjligt, säger Jacks pappa Per, som filmade klippet.

En fråga, hur många miljoner idioter läser dagligen på aftonbladet och bildar en uppfatting om att allt aftonbladet skriver är sant? Finns det någon sämre tidning än aftonbladet? Vad är aftonbladets mål igentligen med falska nyheter och skada människor?

Aftonbladet har blivit mycket värre än vad Flashback är
 
Jag borde ha valt en bättre rubrik. Svenska mediers lögner och deras maskopi med USA och regeringen och att de är beroende medier och inte oberoende.

Svenska medier men värst av dem är det Aftonbladet. Deras journalister som ljuger om så allvarliga saker att jag som inte har med deras journalistik att göra skäms över vad dem skriver. Jag har funderat på en sak, om jag tar Aftonbladets största lögnare Wolfgang Hansson. Jag undrar hur han har mage att titta i sina barns ögon, sin frus ögon när han så öppet och medvetet ljuget om så allvarliga saker?
Eller en annan journalist, tänker ni aldrig på att en dag kanske era småbarn växer upp och börjar läsa och undersöka allt det här eländet och ni har medvetet ljugit? Har ni inte något ansvar för era barn tycker ni? Era nära och kära kommer en dag spotta på er och skämmas över det ni skriver. Jag förstår att det är ert levebröd men att lura så miljontals människor för att tjäna vadå, 50 000 kronor i månaden? Hur vågar ni ha sånt på ert samvete? Det finns alltid andra yrken man kan jobba med men att jobba för att lura människor? Det kommer en dag då folket kommer vakna upp... Där vill ni inte vara då.
 
Aftonbladets Hasse,

Även om det visar sig att IS låg bakom terrordådet i Moskva försöker Putin att skylla på Ukraina.

Motivet är att trumma upp stöd för kriget, motivera en ny storoffensiv och få fler frivilliga att ställa upp som soldater.

Men vem ligger bakom IS då Hasse, någon har förmått IS göra det här din dumma alkoholist.
 
Topp