Aktierna störtdyker

chili

Medlem
Reg
31 Jan 2019
Mina aktier har sista tiden störtdykt. Mina fonder i olika oljeföretag har tappat över 10% bara idag.

Är det någon som vet vad som händer? Säg inte at det är Corona som är orsaken!

chili sa:
Mina aktier har sista tiden störtdykt. Mina fonder i olika oljeföretag har tappat över 10% bara idag.

https://www.privataaffarer.se/oljepriset-kollapsar-efter-havererade-opec-forhandlingar/ är förmodligen orsaken.

chili sa:

Saudiarabien är problemet. En av anledningarna till varför dina aktier i petroleum tappat värde.

chili sa:
Hur är Saudiarabien orsaken? Är det Saudiarabien som spridit corona?

Nej.
Det handlar inte om corona alls utan om en konflikt mellan Ospec och Ryssland där Saudiarabien är väldigt involverad.

chili sa:

Håll huvudet kallt och ha kvar aktierna för dessa oljeaktier kommer att stiga
eftersom tecken på ökad konsumtion av olja och bensin samt diesel gör att efterfrågan stiger lite under de sista halvåret av 2020 så följ noggrannare uppdatering av börsnyheterna.

Vinterstorm sa:
Håll huvudet kallt och ha kvar aktierna för dessa oljeaktier kommer att stiga
eftersom tecken på ökad konsumtion av olja och bensin samt diesel gör att efterfrågan stiger lite under de sista halvåret av 2020 så följ noggrannare uppdatering av börsnyheterna.

Konsumtionen har minskat. Efterfrågan kommer inte vara stor heller iaf första halvåret av 2021.

Covid-19 epidemin har det största delen bidragit till att all konsumtion har minskat samt att en del handel mer eller mindre har avbrutits tillfälligt och det har lett till nedbantning och varsel av personal och att kurserna på de drabbade företagen har fallit som en sten nedåt.Givetvis så har efterfrågan på bensin och diesel och övriga oljeprodukter minskat radikalt under hela 2020 i spåren av Covid-19 epidemin och efterfrågan kommer att sjunka mer och mer under de kommande 30 åren på grund av att flera länder överväger att förbjuda försäljning av bilar som drivs på bensin och diesel och man överväger att i flera länder förbjuda försäljning av brännolja som hushållen har i oljepannor i sina hus, och det kommer nog att bidra till att aktier inom oljebranschen kommer att falla i kurs under 2021 och som ett brev på posten kommer nog världsmarknadspriset på olja att dala en del under 2021 och under de senaste åren har efterfrågan på brännolja för hushåll och hyreshus och industrier sjunkit radikalt på grund av att många hushåll ,hyreshus och företag i Sverige har gått över till alternativa uppvärmningskällor .

Det rasar överallt, teknik branchen ska också varit hårt drabbade pga långvarig övervädering, men en stor aspekt är också inflationen.
Jag ligger också på rött, för första gången på många månader.. men jag tror på TINA.

Det rasar överallt, teknik branchen ska också varit hårt drabbade pga långvarig övervädering, men en stor aspekt är också inflationen.
Jag ligger också på rött, för första gången på många månader.. men jag tror på TINA.
Ja börsen har varit grinig på sistone - inte minst asiatiska och teknikaktier, men vissa svenska fonder går fortfarande hyffsat.

Topp