Australien ska avliva flera tusen kameler

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Australien ska avliva flera tusen kameler för djuren dricker ovanligt mycket vatten. Det vill Australien motverka för att vatten behövs till bränderna som rasar i landet.

Är det rätt av Australien att avliva djuren istället för att transportera och ge bort djuren till länder nära Australien?

Med tanke på att världen består av typ 80% vatten så tycker jag det låter helt sjukt.

Om ett muslimskt land hade tagit ett sånt beslut hade hela mediavärlden rapporterat det och stått upp för djurens rätt. Nu är det ett kristet land och nära till västländer. Då är det ok att mörda djur.

Ak47 sa:
Om ett muslimskt land hade tagit ett sånt beslut hade hela mediavärlden rapporterat det och stått upp för djurens rätt. Nu är det ett kristet land och nära till västländer. Då är det ok att mörda djur.

Inte många länder som har rapporterat det när du säger det. :?

Trist...
Men som turtle sa, att världen består av typ 80% vatten, om än mestadels odrickbart saltvatten. Men man kan väl för f-n inte skylla på kamelerna? Kan man inte använda saltvatten för att släcka bränderna? Det kanske inte är bra för djur-/växtriket?
Har du förresten nån källa på detta påstående?

Men australiensarna var här i Ängelholm på matmarknaden för ett par år sen, så jag testade en krokodilburgare för 100 kr! Dagen efter en känguruburgare för 90 kr! De smakade som vanliga nötburgare... Hade det inte varit så svindyrt, så hade jag testat en kamelburgare också. Tror den kostade 90 kr också.

Richard sa:
Trist...
Men som turtle sa, att världen består av typ 80% vatten, om än mestadels odrickbart saltvatten. Men man kan väl för f-n inte skylla på kamelerna? Kan man inte använda saltvatten för att släcka bränderna? Det kanske inte är bra för djur-/växtriket?

Men australiensarna var här i Ängelholm på matmarknaden för ett par år sen, så jag testade en krokodilburgare för 100 kr! Dagen efter en känguruburgare för 90 kr! De smakade som vanliga nötburgare... Hade det inte varit så svindyrt, så hade jag testat en kamelburgare också. Tror den kostade 90 kr också.

Krokodilkött är helt vit va?

Richard sa:
Trist...

Inget skitsnack direkt, det stämmer. Thousands of camels in South Australia will be shot dead from helicopters as a result of extreme heat and drought.

A five-day cull started on Wednesday, as Aboriginal communities in the region have reported large groups of camels damaging towns and buildings.

"They are roaming the streets looking for water. We are worried about the safety of the young children", says Marita Baker, who lives in the community of Kanypi.

Some feral horses will also be killed.

https://www.google.se/amp/s/www.bbc.com/news/amp/newsbeat-51032145

Varför inte svenska medier inte rapporterat är suspekt.

Richard sa:
Trist...
Men som turtle sa, att världen består av typ 80% vatten, om än mestadels odrickbart saltvatten.

Att destillera odrickbart vatten så det blir drickbart är inte als svårt, saltvatten med, kan ju behöva läggas lite pengar för att göra det med större mängder dock, men ett liv är alltid mer värt än pengar va.

Topp