BankID Nordea.

Gnomeish

Medlem
Reg
25 Mars 2020
Inlägg
294
Hej vänner.
Jag är lite brydd här. När jag loggar in på Nordea möts jag av ett meddelande som säger något om att Android kommer sluta funka nån gång i sommar och att jag måste uppgradera.
Menar de att jag bara måste uppgradera min gamla Android, eller kommer de helt och hållet sluta stödja Android?

Någon som är insatt och kan förklara?


MVH/Gnomeish.
 
Efter ett slutar mobiltillverkare släppa uppdateringar till äldre mobiler. Kan du uppdatera din mobil när det släpps uppdateringar? Hur gammal är din telefon?
 
Ja, de är för griniga! De samarbetar säkert med Apple, Samsung o andra telefontillverkare.

Jag försöker hålla mig uppdaterad vad gäller telefoner, men man har inte alltid råd med det senaste o coolaste. Men jag känner folk som fått köpa ny telefon bara för att få bank-ID att fungera.
 
Ja, de är för griniga! De samarbetar säkert med Apple, Samsung o andra telefontillverkare.

Jag försöker hålla mig uppdaterad vad gäller telefoner, men man har inte alltid råd med det senaste o coolaste. Men jag känner folk som fått köpa ny telefon bara för att få bank-ID att fungera.
Är det verkligen nödvändigt att logga in på Nordea med Bank ID kan du inte använda dig av "dosan" det är ju något som Nordea tillhandahåller utan avgift.
Att tvingas köpa dyr telefon för att banken behagar ändra inloggningsalternativ är inte okej.
(säger han som inte ens har en smartphone:D
 
Är det verkligen nödvändigt att logga in på Nordea med Bank ID kan du inte använda dig av "dosan" det är ju något som Nordea tillhandahåller utan avgift.
Att tvingas köpa dyr telefon för att banken behagar ändra inloggningsalternativ är inte okej.
(säger han som inte ens har en smartphone:D
Jo, det kan man väl.
Men mobilt bank-ID använder man till så mycket annat, när man hämtar ut paket (visst kan man visa vanligt legg också), när man köper saker på nätet, när man vill logga in på 1177 o se sina recept, m.m.
 
Är det verkligen nödvändigt att logga in på Nordea med Bank ID kan du inte använda dig av "dosan" det är ju något som Nordea tillhandahåller utan avgift.
Att tvingas köpa dyr telefon för att banken behagar ändra inloggningsalternativ är inte okej.
(säger han som inte ens har en smartphone:D
Är man mycket osäker så bör man ta kontakt med sin bank och ta reda på om man behöver uppdatera sitt bank-ID eller om man blir tvungen att köpa ny mobiltelefon typ android av de senaste versionen som krävs för att logga in med bank-ID. mvh Vinterstorm.
 
Topp