turtle sa:Vad får dig att ta upp den frågan?
Lustfylld sa:För det första tycker jag att det skulle vara trevligt.
Sen tycker jag även att admins "moderators ingrepp" är haffsiga, istället för att moderera har hen raderat hela trådar t.ex.
Jag gillar ordning och reda, och jag tycker helt enkelt inte att det finns det just nu på forumet.
Men jag förstår även att det kan vara komplicerat då forumet till största del används till att ventilera Flashback, och det kan vara svårt för admin att hitta någon neutral (för jag antar att det vore det bästa?).
Så jag är tudelad, får väl se om någon mer har åsikter i ämnet..
2016 sa:Det är bra som det är nu.
Lustfylld sa:För det första tycker jag att det skulle vara trevligt.
Sen tycker jag även att admins "moderators ingrepp" är haffsiga, istället för att moderera har hen raderat hela trådar t.ex.
Jag gillar ordning och reda, och jag tycker helt enkelt inte att det finns det just nu på forumet.
Men jag förstår även att det kan vara komplicerat då forumet till största del används till att ventilera Flashback, och det kan vara svårt för admin att hitta någon neutral (för jag antar att det vore det bästa?).
Så jag är tudelad, får väl se om någon mer har åsikter i ämnet..
Det som borde göras är att skaffa en moderator eller två, som det är nu så är det fullständigt kaos i en eller tvås lekstuga, har svårt att se att nya medlemmar blir sugna på att ansluta när de ser hur t.ex turtle kan sabba vilken tråd som helst, helt obehindrat.
Gamer sa:Hur har du tänkt dig att en eller flera moderatorer ska hindra att trådar försvinner? Alltså raderas. Troligen kommer även moderatorer ha möjligheten att radera inlägg och hela trådar. Samtidigt som admin fortfarande har den möjligheten. Så jag förstår inte hur någon moderator löser det problemet.
Vad är det för ordning och reda som du vill se? Som du saknar i dagsläget.
Ser dessutom att du skrev ett inlägg i en annan tråd (den som handlar om hur snyggt utseendet har blivit på forumet). Den 5:e juli. Har du ändrat åsikt? Då skrev du nämligen:
turtle sa:Om jag nu förstör trådar med att spamma länkar och copypaste är det väl bara att du rapporterar?
turtle sa:Som 2016 sa, det är bra som det är nu.
Lustfylld sa:Till admin?
Hen må vara en bra admin/person, men när det kommer till att moderera suger hen k*k enligt mig Om det beror på att forumet är "nytt" och hen vill fylla forumet, oavsett vad fan det är, för att det ska se välfyllt ut, eller om hen är konflikträdd/någon annan anledning, det vet inte jag.
"Definitionen av idioti är. att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat"
Tycker du verkligen att det är bra som det är nu? Är det verkligen så? Kan du då svara på varför du försöker spammar Flashback med Fria ordet, varför denna tråden https://friaordet.org/viewtopic.php?f=117&t=112 innehåller ett eller ett par topicinlägg och resten offtopic? Kan du svara på varför det nästan inte är några diskussioner att tala om här överhuvudtaget?
"Bra som det är nu" - Go dag jävla yxskaft! Det har blivit din lekstuga och slicka röv på admin-plats..
turtle sa:Så den här tråden handlar alltså om att du vill att någon annan än admin ska bestämma här?
turtle sa:Saker och ting sköts bra som det är just nu med det antalet medlemmar vi har, att vi behöver mer medlemmar är en helt annan diskussion.
turtle sa:Sen att just du gapar om lekstuga och mer modererarande när du är den som har flest röster för nästa Ban är ju märkligt.
Lustfylld sa:Det där har du kört med sen jag började skriva här, har ju funkat sådär.. och varför skulle jag bli bannlyst? För att jag säger emot dig? Men det är OT i denna tråden, skicka ett PM till mig om du har något vettigt svar tack.
turtle sa:Just nu styrs forumet
Lustfylld sa:"Jag gillar inte dina åsikter och länkar, därför vill jag ha regler och mods som raderar dig. Wää"
Lustfylld sa:Nej, det styrs inte, det existerar.
Resten av ditt jävla pladder som är sånt som förstör forumet tänker jag inte ens kommentera, och jag förstår verkligen varför du är bannlyst på Flashback, och den enda lösningen att få bukt med dig är att tillsätta mod.
Lustfylld sa:Nä, det finns en anledning till att det i 99 fall av 100, finns moderatorer på forum, och det är att avlasta admin med att radera trådar och inlägg, flytta trådar och inlägg, tillrättavisa skräppostare som dig t.ex. admin bestämmer fortfarande genom att sätta upp riktlinjer för hur moderatorerna ska moderera.
turtle sa:En idé till den dagen det faktiskt kommer behövas mods är att dom som vill va mods måste bryta sin anonymitet. Vi har ju sett hur det blir på flashback när man har anonyma maktgalningar som styr samtal. Om dom måste bryta anonymiteten så har dom mer anledning att bete sig tänker jag.
Gamer sa:Det är knappast den enda lösningen. Har du exempelvis prövat att rapportera inläggen? Om svaret på den frågan är nej, varför har du valt att inte rapportera inlägg? Det kan underlätta för admin (och framtida moderatorer) om man rapporterar inlägg, eftersom det kan vara lätt hänt att man missar något inlägg.
I 99 fall av hundra så finns det moderatorer på ett forum för att det är många medlemmar och mycket aktivitet. Så det kan bli för mycket arbete för en person (admin). Åtminstone periodvis. Här på Friaordet är det fortfarande relativt lugnt, så det är inte riktigt jämförbart med större forum som har moderatorer.
Gamer sa:Vilka skulle för övrigt känna till moderatorernas identiteter? Admin? Både admin och samtliga användare på forumet?
turtle sa:Alla ska veta vilka modsen är, det ger dom en anledning att tänka 2 ggr innan dom agerar eller ljuger eller ignorerar klagomål osv.