Bensinspris

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Har det hänt något, hittats en ny oljekälla? Liter per pris är 14.99 där jag bor, igår var den på 15.79. Vad har hänt?
 
12.38 idag :) när kostade bensin under 13 kronor senast? Kan den inte kosta under 13 kronor i några år snälla.
 
Helt underbart! :)
På Onsdag är det dags att ställa på veteranaren inför sommaren, skall banne mej fira med att tanka fullt för en gångs skull.
Kanske även fylla upp ett par jeepdunkar också för man vet ju inte om de plötsligt chockhöjer igen. Tror inte det går ner så värst mycket till nu.


MVH/Gnomeish.
 
Gnomeish sa:
Helt underbart! :)
På Onsdag är det dags att ställa på veteranaren inför sommaren, skall banne mej fira med att tanka fullt för en gångs skull.
Kanske även fylla upp ett par jeepdunkar också för man vet ju inte om de plötsligt chockhöjer igen. Tror inte det går ner så värst mycket till nu.


MVH/Gnomeish.


Vad kostade fulltank för din rostiga jänkare?
 
shobre sa:
Vad kostade fulltank för din rostiga jänkare?

Rostig? Känner mig kränkt och triggad nu, haha. :lol:
Har inte hunnit tanka ännu, för mycket att göra idag hämtat dunkar osv. Såg dessutom att jag hade nästan kvarts tank kvar sedan i höstas så det är ingen direkt panik, men imorgon ska jag iväg.
Det lär väl gå i lite drygt 60L i bilen plus 50 i dunkarna så det lär svida till lite i portmonnän. :p
Men vad gör man inte för att hålla Greta på gott humör?

MVH/Gnomeish.
 
Nu kostar litern 13.13 kronor. Varför har priset börjat stiga?
 
Mirror sa:
Nu börjar priset gå upp sakta. 13.53 nu. Var det inte överskott på råolja för några veckor sen?

14.00 nu. Nästan 2 kronor har bensinpriset gått upp på 3 månader.

Skulle inte etanol85 vara ett alternativt till oktan och miljövänligare? Etanol85 och oktan 95 kostar lika mycket.

Man ska aldrig lita på Miljöpartiet!
 
Näs jag nyss kollade uppdateringar på en sida som heter bensinpris idag 2 november 2020 så såg jag att en liter 95 oktanig bensin kostar 13,28 på ST 1 i Eksjö och för diesel får man betala omkring 13.30 per liter på samma mack . Under våren runt maj 2020 när Koronaepidemin var som värst kostade 95 oktanig bensin 11.98 per liter och diesel 12.20 per liter så priset har ökat med runt 1 krona sen dess.
 
Vet någon här varför bränslepriserna har ökat så krafitgt på sista tiden? En liter diesel kostar 18.34 nu.:cry:
 
Vet någon här varför bränslepriserna har ökat så krafitgt på sista tiden? En liter diesel kostar 18.34 nu.:cry:
För att folk har tillåtit nerstängningar över hela världen antagligen, förvänta dig att andra priser går upp med. Och börja säg ifrån till allt detta nonsens som pågår.
 
Fick höra av en att priserna på bränsle kommer kosta 22 kr litern innan slutet av 2022.
 
Dagens prisnotiser 5 november 2021 1 liter 95oktanig bensin 18:-/ liter 1 liter 98oktanig bensin 18,80
1 liter diesel 19:-/liter, OBS Fortsätter dessa prisstegringar i raketfart så lär nog både bensinen och dieseln
braka igenom den magiska 20 kronors vallen redan till jul.
 
Varför vill Miljöpartiet straffa bilister? Det är inte många som nöjeskör bil idag. Man gör det för att man är tvungen.

MP-språkrören Per Bolund och Märta Stenevi: Vi räknar med stöd av partier som kritiserat sänkt bensinskatt.

Med Centerpartiet och Liberalerna finns det en majoritet i riksdagen för att stoppa den planerade sänkningen i högerbudgeten av bensinskatten med 50 öre den 1 maj nästa år.

Vilka röstar på på dom partierna som inte bidragit något till svensk politik någonsin?
 
Varför vill Miljöpartiet straffa bilister? Det är inte många som nöjeskör bil idag. Man gör det för att man är tvungen.



Vilka röstar på på dom partierna som inte bidragit något till svensk politik någonsin?
Hoppas de åker ut tillsammans med MP i nästa val.
 
Vet någon här varför bränslepriserna har ökat så krafitgt på sista tiden? En liter diesel kostar 18.34 nu.:cry:
Dieseln kostar nu 20.03 bensin 18. 62

till sommaren kommer den ligga på 23 kronor.
Jag vill veta orsaken till varför priset har höjst så mycket på så kort tid.

Sverige har dyrast. Här är en lista som är någon vecka gammal med i snitt är de samma i ökning och Sverige leder den tabellen.

Sverige17.66 SEK19.16 SEK
Schweiz15.97 SEK16.47 SEK
Spanien14.77 SEK13.57 SEK
Polen12.87 SEK12.87 SEK
Tyskland17.27 SEK15.57 SEK
Finland17.56 SEK15.97 SEK
Danmark18.06 SEK15.97 SEK
Norge18.16 SEK16.27 SEK
Sverige har drygt fyra kronor dyrare än Danmark och Finland och tre kronor dyrare än Norge. Men det är så svenska folket vill ha. Vill ha allt dyrt. Bara gilla läget.
 
Igår kostade diesel 20.02 idag 21.27. Höjning med över en krona på en dag. Varför höjdes det så mycket på bara en dag?
Jag blev gråtfärdig när jag såg det 🥺.
 
Topp