Bil för en som är 160 cm kort

Ktrin

Medlem
Reg
9 Dec 2018
Inlägg
8
Tips mottages för en som når till pedalerna som endast är 160 cm kort! Tack!
 
Hm, det borde bli en lite mindre bil.
Japanska bilar brukar vara utformade för mindre människor för som både du och jag vet, Japaner och Japanskor är inte jättelånga. :)
Så kolla igenom småbilar hos t.ex Toyota, Suzuki, Mitsubishi och Nissan i första hand, för det är de tillverkare i Japan jag vet har de minsta bilarna.
Subaru har lite större bilar men min mor som är 176cm hade inga problem med sin Forester, men det kanske blir lite värre för dig, jag vet inte. :)



/Lifooz
 
Med den längden kan du köra vilken bil du vill, du är inte direkt kort som en tjej.
 
Lifooz sa:
Hm, det borde bli en lite mindre bil.
Japanska bilar brukar vara utformade för mindre människor för som både du och jag vet, Japaner och Japanskor är inte jättelånga. :)
Så kolla igenom småbilar hos t.ex Toyota, Suzuki, Mitsubishi och Nissan i första hand, för det är de tillverkare i Japan jag vet har de minsta bilarna.
Subaru har lite större bilar men min mor som är 176cm hade inga problem med sin Forester, men det kanske blir lite värre för dig, jag vet inte. :)



/Lifooz

Ska titta på japanska bilar. Tack Lifooz.
 
Tramssexuell sa:

Jag är själv bara 1,54 men kör en gammal New Yorker likförbannat. Bara att dra fram sätet lite, och för att se över ratten kör jag med en liten extradyna på sitsen.
-Inga problem. :D

Bjuder på ett litet klipp med MOPAR bil jag aldrig kommer ha råd med som bonus. Ett tips är att skruva upp ljudet till max för optimal upplevelse:https://youtu.be/RTkn1r19nbM :D :D :D


MVH/Gnomeish.
 
Topp