Hej alles Friaordet!
Jag bilade i Europa och en av länderna var Bulgarien. För att få köra i Bulgarien måste man köpa en vignett som är en biljett för att köra på motorvägen.
Köpte biljetten som heter vignett men fick ändå bot på nästan 1000 kronor. Om jag inte betalar den i tid kommer den höjas med mer än dubbla,om jag ska överklaga måste jag ändå betala. Det finns ingen kontaktsida eller mejl till företaget för att bestrida boten. Om det skulle stämma att jag hade glömt köpa vignett i Bulgarien är det inte Bulgarien som har skickat boten. Det är ett lurendrejeri företag från England som har skickat den, tror att engelska företaget kör indrivning.
Det företaget som skickat mig boten heter www.epcplc.com ni kan läsa recensioner om företaget https://se.trustpilot.com/review/www.epcplc.com
det verkar vara helt omöjligt att kunna kontakta dom, lyckas man så får man ingen återkoppling eller avslag. Vad kan hända om jag inte betalar? England är inte längre ett EU land heller?
Finns det en svensk myndighet, transportstyrelsen eller allmänna reklamationsnämnden som tittar på sånt?
Jag bilade i Europa och en av länderna var Bulgarien. För att få köra i Bulgarien måste man köpa en vignett som är en biljett för att köra på motorvägen.
Köpte biljetten som heter vignett men fick ändå bot på nästan 1000 kronor. Om jag inte betalar den i tid kommer den höjas med mer än dubbla,om jag ska överklaga måste jag ändå betala. Det finns ingen kontaktsida eller mejl till företaget för att bestrida boten. Om det skulle stämma att jag hade glömt köpa vignett i Bulgarien är det inte Bulgarien som har skickat boten. Det är ett lurendrejeri företag från England som har skickat den, tror att engelska företaget kör indrivning.
Det företaget som skickat mig boten heter www.epcplc.com ni kan läsa recensioner om företaget https://se.trustpilot.com/review/www.epcplc.com
Epcplc is rated "Bad" with 1.1 / 5 on Trustpilot
Do you agree with Epcplc's TrustScore? Voice your opinion today and hear what 527 customers have already said.
www.trustpilot.com
det verkar vara helt omöjligt att kunna kontakta dom, lyckas man så får man ingen återkoppling eller avslag. Vad kan hända om jag inte betalar? England är inte längre ett EU land heller?
Finns det en svensk myndighet, transportstyrelsen eller allmänna reklamationsnämnden som tittar på sånt?
Senast ändrad: