Bra tips mot depression!

Speciellt depression är väldigt svårt att bota. Min bror gick in i depression (RIP) när han var 19 år 2007 och tog livet av sig. Han fick vård, allt det han kunde få men det hjälpte inte. Han mådde bara inte bra.

Nej! Vill inte prata om sånt, det här är sista gången jag pratar om det. :(
 
Graal sa:
Speciellt depression är väldigt svårt att bota. Min bror gick in i depression (RIP) när han var 19 år 2007 och tog livet av sig. Han fick vård, allt det han kunde få men det hjälpte inte. Han mådde bara inte bra.

Nej! Vill inte prata om sånt, det här är sista gången jag pratar om det. :(
Beklagar verkligen!
 
exet sa:
Konspirationsteorier som att meditera eller äta en viss mat eller annat påverkar inte alls hur man mår psykiskt om allt annat är bra. Man kan ju må sämre av att någon jävlas men är man frisk innan klarar man det även om det kan vara tungt. Är man sjuk och får en idiot efter sig är det svårare att klara det, man kan bryta ihop beroende på vilka problem man har.

Det enda som hjälper en person som mår dåligt psykiskt är medicinering. Det gäller att hitta rätt mix och för att hitta rätt mix gäller det att hitta en läkare som veta vad han/hon gör. Om Richard inte tog sin medicin och istället höll på med hokus pokus skulle han snart bli sämre. Samtalsterapi KAN vara bra om den som håller i det är skicklig. Tyvärr är flera av dessa terapeuter flummare som tror att de är bra på det. Kan sluta i katastrof.

Nej, Richard fortsätt med medicineringen så kan du få ett någorlunda hyggligt liv.

Konspirationsteorier som att meditera och matvanor? Vet du ens vad ordet konspiration betyder? Om inte kanske du ska sluta använda det.

Meditation och matvanor är "hokus pokus"? Jag har delat en vetenskaplig artikel som visar att meditation skapar fysiska förändringar i hjärnan, hade du nått att säga emot den? Eller ignorerade du den bara för den inte passar din tro?

Så "du är vad du äter" finns ingen sanning i? Att vad vi äter påverkar hur vi mår är hokuspokus?


Vad har du för expertis inom meditation och mat som gör att du kan utala dig om det med sån säkerhet om jag får fråga? Du låter som du vet vad du pratar om.
 
exet sa:
Konspirationsteorier som att meditera eller äta en viss mat eller annat påverkar inte alls hur man mår psykiskt om allt annat är bra.

Richard sa:
Nja, andningsövningar hjälper lite o som jag sa provade jag på meditation. Men måste käka medicin ändå...

Ge wim-hof metoden en chans Richard, och säg om det blir nån skillnad. Om nu inte experten exet har nått att säga emot det.

https://www.flashback.org/t2905673

Den enda saken vim-hof gör fel är att han andas in med munnen istället för med näsan.

Vad har du att förlora på att testa? Tråden ovan visar att det funkar för vissa.
 
turtle sa:
Konspirationsteorier som att meditera och matvanor? Vet du ens vad ordet konspiration betyder? Om inte kanske du ska sluta använda det.

Meditation och matvanor är "hokus pokus"? Jag har delat en vetenskaplig artikel som visar att meditation skapar fysiska förändringar i hjärnan, hade du nått att säga emot den? Eller ignorerade du den bara för den inte passar din tro?

Så "du är vad du äter" finns ingen sanning i? Att vad vi äter påverkar hur vi mår är hokuspokus?


Vad har du för expertis inom meditation och mat som gör att du kan utala dig om det med sån säkerhet om jag får fråga? Du låter som du vet vad du pratar om.
Min åsikt förändras inte av din åsikt, den står bergfast!
 
exet sa:
Min åsikt förändras inte av din åsikt, den står bergfast!

Menar du att forskningsresultaten är en åsikt? Menar du att du använder ordet konspirationsteori på rätt sätt?


Vad baserar du din åsikt på?
 
turtle sa:
Menar du att forskningsresultaten är en åsikt? Menar du att du använder ordet konspirationsteori på rätt sätt?


Vad baserar du din åsikt på?
Jag baserar det på att Corona finns och är livsfarligt!
 
Läs Koran. Du behöver inte vara muslim för att göra det. Börja läsa lite sen kan du avgöra om du vill konvertera till Islam. Islam kommer få dig må bra.
 
Jag har provat de flesta behandlingar o många mediciner mot depression, då jag varit deprimerad sedan jag var 16 år (1996). Den sista månaden har jag mått förvånansvärt bra humör-mässigt, o det beror på att jag gjort en ketaminbehandling. Visst, jag måste fortfarande äta antidepressiv medicin, men har kunnat dra ner på dosen.

Men ketaminbehandlingen hjälpte bättre än ECT (elchocks-behandling). Ketaminbehandling har nyss blivit godkänt för behandling av depression o går ut på att man får mindre doser av narkosmedlet ketamin. Man vet inte exakt hur det verkar, mer än att det går på NMDA- (glutamat)-receptorn i hjärnan.
Är du helt fri från din depression eller kommer och går det?
 
Är du helt fri från din depression eller kommer och går det?
Du kan ju alltid testa något naturligt innan du gör sånt som kan ha sidoeffekter om du är mån om hälsan. Gratis är det med. Skadar ju inte att testa iaf om du nu har det så jobbigt.
Framåt slutet berättar han hur man gör.

 
Det finns forskning som säger att 95% seratonin skapas i magen. Så ni som tror att vad ni äter inte kan ge er depression borde lyssnat på mig.
 
Det finns forskning som säger att 95% seratonin skapas i magen. Så ni som tror att vad ni äter inte kan ge er depression borde lyssnat på mig.

Det finns väldigt mycket som kan ge depression och det kan också vara komplexa faktorer som påverkar så det går inte att enbart peka på att just maten skulle kunna göra folk deprimerade.
 
Det finns väldigt mycket som kan ge depression och det kan också vara komplexa faktorer som påverkar så det går inte att enbart peka på att just maten skulle kunna göra folk deprimerade.
Jag har inte sagt att det är det enda som påverkar. Att vad vi äter påverkar hur vi mår borde ju dock vara en självklarhet.
 
Senast ändrad:
Topp