ChatGPT

Konto

Medlem
Reg
15 Aug 2020
Inlägg
92
Någon här som använder ChatGPT?

Frågade vad Friaordet forum är för något. Svar jag fick:
Friaordet forum är en plattform för fria diskussioner och åsiktsutbyten på internet. Det finns många olika friaordet forum där personer från olika bakgrunder, åldrar och länder kan uttrycka sina åsikter om olika ämnen. Vanliga friaordet-forum inkluderar politiska debatter, sportsdiskussioner, tekniska frågor, musik- och underhållningsforum och mycket mer. Friaordet forum är ett viktigt verktyg för att skapa en öppen och pluralistisk kommunikation som stärker vår demokratiska struktur.
 
Efter många frågor och vissa svåra vissa lätta fick chatten en fråga till slut där jag skrev, Är du smartare än jag?
ChatGPT
23:51
Som en AI-assistent är jag tekniskt sett inte smartare eller dummare än min utvecklare. Mitt syfte är att hitta och leverera information på ett effektivt sätt för att hjälpa dig. Men jag kan inte mäta min intelligensnivå mot din eftersom jag inte har en egen form av medvetande.
Kom ihåg att såna här chattar aldrig kan ersätta människor. Det är vi som skapar chatten. Inte chatten som skapar oss.
 
Italien blockerar Chatgpt kanske fler länder? Australien på väg att åtala Chatgpt för ärekränkning och hur kan det sluta för Chatgpt?
 
Italien blockerar Chatgpt kanske fler länder? Australien på väg att åtala Chatgpt för ärekränkning och hur kan det sluta för Chatgpt?

Jag tror inte att det egentligen är speciellt många länder som kommer att förbjuda någon AI egentligen eftersom det blir mer och mer inkluderat i olika produkter och har många användningsområden, möjligen att det kommer att bli mer reglerat och att de måste bli tydligare på att säga att det kan förekomma felaktigheter. Kan konstatera att Italien i princip kommer att förbjuda Bing eftersom chatGPT redan är integrerad.
Det är en specifik person som hotar med att stämma OpenAI i Australien, det är dock ganska intressant att se hur det kommer bli. Jag tror att om det går vidare så kommer Microsoft att hjälpa OpenAI men jag tror det är bra att det prövas så att det kan sättas någon sorts grund. Oavsett vad som händer så kommer det förmodligen ta åratal innan det blir avgjort.
 
Italien blockerar Chatgpt kanske fler länder? Australien på väg att åtala Chatgpt för ärekränkning och hur kan det sluta för Chatgpt?

Sedan så är blockeringen av chatGPT relaterad till GDPR vilket är en separat fråga och har inte med chatGPT utan har med hur man hanterar data.
 
Då kan hela EU förbjuda?

Det beror på vad som händer. EU håller ju på med AI lagstiftning och det är inte omöjligt att man lägger in undantag för att lära upp AI. Det är inte heller helt otroligt att de skulle kunna göra någon lösning så att Microsoft hanterar personuppgifterna i framtiden eftersom Microsoft trots allt har investerat i OpenAI och integrerat chatGPT i sina tjänster. Jag tror inte att det här egentligen kommer att påverka chatGPT i det långa perspektivet.
 
Topp