Corona bluffen

President Elect sa:
Spretigt och inkoherent inlägg men svarar ändå en sista gång.

Du är ivf inte intresserad av diskussioner eller fria ordet, istället ger du uttryck för sentiment som hämtat från FHM/MSB där människor som inte köper deras linje ska ses som ansvariga till människors död (ska ses som skyldiga till mord skriver du visst i ett annat inlägg).

Din inställning om andras verklighetssyn när de strider mot myndigheters eller mediers narrativ, är att det ska ses som konspirationsteorier som är både hälso- och samhällsfarliga. Vi borde helst inte uttala oss, det är alltså vad jag får ut av dina inlägg.

Du bemöter ju inte heller vad folk skriver så det är svårt att se vad du får ut av din egen medverkan i ett diskussionsforum, men du kanske bara trollar :shock: :?

Vi kommer nog inte längre än så här.
Låt bli att svara vad jag tycker och var jag hämtar min information. Jag gör sådant själv.
Du är ivf inte intresserad av diskussioner eller fria ordet
Menar du att jag diskuterar här bara för att jag inte är intresserad av att diskutera här? En konstig slutledning må jag säga.
istället ger du uttryck för sentiment som hämtat från FHM/MSB där människor som inte köper deras linje ska ses som ansvariga till människors död
Jag följer inte alls med hur de diskuterar alltså kan jag inte ha hämtat det därifrån. Min åsikt är min helt egna sulutledning om man inte deltar i processen mot Corona.
Jag har aldrig sett i media att FHM/MSB anser att de som inte deltar i processen är ansvarig för andras död. Däremot tycker jag de borde göra det för så ser den brutala sanningen ut.
Din inställning om andras verklighetssyn när de strider mot myndigheters eller mediers narrativ, är att det ska ses som konspirationsteorier som är både hälso- och samhällsfarliga. Vi borde helst inte uttala oss, det är alltså vad jag får ut av dina inlägg.
Inte alls! Min inställning är att jag får föra fram min åsikt, inget annat.
Min åsikt är att det finns en grupp människor som till och med i en av Världens friaste nationer för fram konspirationsteorin att våra myndigheter har en baktanke att jävlas i allt de gör. Den inställningen är patetisk och löjlig men jag tycker bestämt att de som har den inställningen absolut skall få ha den.
Men räkna då också med motstånd, hårt motstånd.

Kamelfittan sa:
Vad skulle den globalistiska agendan tjäna på att samhällen och gränser stängs ner samt att den globala ekonomin och internationellt samarbete bromsas?

Globalisterna vill bryta sönder nationalstater och demokratier för att staka ut vägen för The Great Reset. Vill man gå totalitär så är global hälsokris effektivt med hälsovårdsmyndigheter i spetsen. Lockdowns, avlägsnande av fri- och rättigheter samt masktvång är en etablering av ”the new normal”, där världen aldrig blir sig likt igen. Det är en dystopisk värld med total kontroll av människor.

President Elect sa:
Globalisterna vill bryta sönder nationalstater och demokratier för att staka ut vägen för The Great Reset. Vill man gå totalitär så är global hälsokris effektivt med hälsovårdsmyndigheter i spetsen. Lockdowns, avlägsnande av fri- och rättigheter samt masktvång är en etablering av ”the new normal”, där världen aldrig blir sig likt igen. Det är en dystopisk värld med total kontroll av människor.
Tror du att Corona är bluff som globalisterna tagit fram för härska och söndra länder?

0koll sa:
Tror du att Corona är bluff som globalisterna tagit fram för härska och söndra länder?

Viruset är reellt men allt runt omkring är ett spinn för att driva igenom sin agenda. De har ju kommit en bit på vägen.

Viruset utgör inte det hot som man varje dag larmar om. 2020 har lägre dödlighet totalt i populationen än föregående år, hur är detta möjligt med den pågående pandemin? Så viruset i sig är inte hotet, det är den agendan globalisterna nu försöker genomdriva med Covid som förevändning. Detta kommer att fungera tills folk vaknar upp, men vaknar man för sent så vaknar man till en dystopisk värld där resistance is futile.

President Elect sa:
Viruset är reellt men allt runt omkring är ett spinn för att driva igenom sin agenda. De har ju kommit en bit på vägen.

Viruset utgör inte det hot som man varje dag larmar om. 2020 har lägre dödlighet totalt i populationen än föregående år, hur är detta möjligt med den pågående pandemin? Så viruset i sig är inte hotet, det är den agendan globalisterna nu försöker genomdriva med Covid som förevändning. Detta kommer att fungera tills folk vaknar upp, men vaknar man för sent så vaknar man till en dystopisk värld där resistance is futile.

Vad är agendan då?

Om globalisterna har en agenda så har dom lagt skulden på Kina?

0koll sa:
Vad är agendan då?

Om globalisterna har en agenda så har dom lagt skulden på Kina?

Agenda21, Agenda30 och Great Reset. Läs in dig på detta.

Nej globalisterna lägger ingen skuld på Kina, tvärtom så är Kina on board i globalisternas agenda. Amerikaner däremot pekar finger åt Kina och anser att de angripit USA, först med viruset sedan med inblandningen i amerikanska valet.

President Elect sa:
Agenda21, Agenda30 och Great Reset. Läs in dig på detta.

Nej globalisterna lägger ingen skuld på Kina, tvärtom så är Kina on board i globalisternas agenda. Amerikaner däremot pekar finger åt Kina och anser att de angripit USA, först med viruset sedan med inblandningen i amerikanska valet.

Ska läsa det senare ikväll.
Kina fick skulden för att viruset började där och spred sig vidare över världen. Hur har Kina då inte fått skulden? USA sade i början att det tänkte stämma Kina.

exet sa:
Men räkna då också med motstånd, hårt motstånd.

Vi är många som oroas av motstånd/repressalier ja och såna som du kommer att vara kärnan i den opinion som man nu bygger upp för att ta i med hårdhandskarna mot de samhällsfarliga som det kommer att heta. Finns ju redan ”karantänläger” i världen. Jag fruktar mer såna som dig än globalisterna faktiskt.

President Elect sa:
Vi är många som oroas av motstånd/repressalier ja och såna som du kommer att vara kärnan i den opinion som man nu bygger upp för att ta i med hårdhandskarna mot de samhällsfarliga som det kommer att heta. Finns ju redan ”karantänläger” i världen. Jag fruktar mer såna som dig än globalisterna faktiskt.
Du kan vara helt lugn, jag dödar inte ens flugor, jag fångar dem och släpper ut dem i friheten.
Jag är med andra ord extremt snäll och gör ingen illa alls. Om någon rör er så ropa på mig, jag skulle inte tveka en sekund för att ställa upp och försvara det faktum att ni har rätt till er åsikt!

exet sa:
Jag är intresserad av konspirationsteorier, hur de uppstår och vilka som håller dem vid liv.
Oftast är dessa konspirationsteorier harmlösa som inte skadar något (nästan) men när man börjar med konspirationsteorier kring livsfarliga sjukdomar och allt runt omkring börjar det bli farligt. Farligt blir det för de människor som övertygas av konspirationsteoriernas folk att inte skydda sig och inte ta vaccin när det kommer.

Det finns ett enkelt sätt att se om ett påstående möjligen inte är sant och det är att först:
- Fråga efter syftet
sedan
- Försöka förstå syftet

Men "Coronabluffen", som tydligt är Världsomspännande, menas att regeringar döljer sitt egentliga syfte. Där lägger vi in frågan:
- Vad är syftet med det?

När vi får förklaringar på detta syfte måste vi försöka:
- Förstå syftet.

Så gott som alltid går det inte komma fram till något hållbart syfte.

En man vid namn Bobby Henderson hittade år 2005 på att det finns ett spagettimonster. Det var för att protestera mot utbildningsstyrelsen i Kansas som förnekar evolutionen.
Nu har det gått 15 år sedan dess och hans påhitt i protest, med en välberättad historia bakom, har mängder av människor börjat tro på att det är en verklig händelse. Diskuterar man emot dem får man länkar och allsköns förklaringar till att det är sanning. Det blev till slut en form av religion kallad "pastafarism ". De var oerhört ihärdiga som alla konspirationsteoriers folk är och lyckades driva igenom följande:

- I Österrike är durkslaget betraktat som en religiös huvudbonad.
- I Österrike har man rätt att bära durkslag på huvudet vid bland annat fotografering för körkort och nationella id-kort.
- Nederländerna erkände pastafarism som religion den 23 januari 2017.
- Nya Zeeland gavs de rätten att genomföra vigslar 10 december 2016.

Det finns undantag också där frågan testats lagligt:
- I Nebraska, USA, fastställde den federala domstolen i april 2016 att pastafarianism inte är en religion, utan en parodi med syftet att framföra ett argument om vetenskap.

Det senare är helt rätt eftersom sanningen är att allt är påhittat och så är det med många av konspirationsteorierna. Ibland kan det finnas ett spår av sanning som med åren överdrivits och till slut blivit något helt annat.

Coranabluffen är en farlig konspirationsteori bara för att folk kan dö av att tro på den. Dessvärre kan de smitta folk som inte är anhängare av den teorin också. På så sätt kan de vara vållande till andras död.

Spagettimonster är ingen konspirationsteori, sluta sprida desinformation!

En detektiv eller polis kliver inte in på en brottscen och börjar direkt fråga efter motiv, dom undersöker först vad som har hänt. Att börja med att fråga efter motiv och vägra titta på bevis är vad som gör dig till en värdelös detektiv.

Jag förstår ditt problem, du vill inte tro att det finns en illasinnad plan bakom. Jag har laggt fram massor information här i tråden som tyder på att något är fel, varesig det är en konspiration eller inkompetens ändrar inte det som läggs fram, och det är det du ska diskutera här.

Konspiratinsteoretiker eller inkompetensteoretiker eller tillfällighetsteoretiker är inte så viktigt, det är informationen som är intresant.

Du har fått utalanden från WHO och Anthony Fauci, det är mr mainstream själv. Ändå påstår du att det är fel. Sättet du för dig på är oärligt och stör diskussionen här, du har inte sagt nått av värde. Lär dig diskutera sakligt.

turtle sa:
Spagettimonster är ingen konspirationsteori, sluta sprida desinformation!

En detektiv eller polis kliver inte in på en brottscen och börjar direkt fråga efter motiv, dom undersöker först vad som har hänt. Att börja med att fråga efter motiv och vägra titta på bevis är vad som gör dig till en värdelös detektiv.

Jag förstår ditt problem, du vill inte tro att det finns en illasinnad plan bakom. Jag har laggt fram massor information här i tråden som tyder på att något är fel, varesig det är en konspiration eller inkompetens ändrar inte det som läggs fram, och det är det du ska diskutera här.

Konspiratinsteoretiker eller inkompetensteoretiker eller tillfällighetsteoretiker är inte så viktigt, det är informationen som är intresant.

Du har fått utalanden från WHO och Anthony Fauci, det är mr mainstream själv. Ändå påstår du att det är fel. Sättet du för dig på är oärligt och stör diskussionen här, du har inte sagt nått av värde. Lär dig diskutera sakligt.
Tråden ligger i avdelningen "konspirationer". Det är frågor man inte lägger någon tyngd i.

exet sa:
Tråden ligger i avdelningen "konspirationer". Det är frågor man inte lägger någon tyngd i.

Kära nån hur enkelspårig är du? Det jag gav dig kunde lika gärna postats under hälsa och medicin. Skriv inte här då om du tycker att man kan ignorera det som skrivs bara för att det ligger i en specifik forumdel. Nu räcker det, det du sysslar med nu är sabotage. Forumet är till för saklig diskussion, vill du inte göra det så har du inget här att göra.

turtle sa:
Kära nån hur enkelspårig är du? Det jag gav dig kunde lika gärna postats under hälsa och medicin. Skriv inte här då om du tycker att man kan ignorera det som skrivs bara för att det ligger i en specifik forumdel. Nu räcker det, det du sysslar med nu är sabotage. Forumet är till för saklig diskussion, vill du inte göra det så har du inget här att göra.
Man tar olika saker olika starkt, ligger en tråd i konspirationer tar jag det inte så gravallvarligt men jag respekterar dig om du gör det.

exet sa:
Man tar olika saker olika starkt, ligger en tråd i konspirationer tar jag det inte så gravallvarligt men jag respekterar dig om du gör det.

Herre gud, information är information oavsett vilken plats det läggs upp på, är det verkligen så svårt för dig att greppa? Tror du utalanden från WHO betyder något annat i den här forumdelen jämfört med andra?

exet sa:
Du kan vara helt lugn, jag dödar inte ens flugor, jag fångar dem och släpper ut dem i friheten.
Jag är med andra ord extremt snäll och gör ingen illa alls. Om någon rör er så ropa på mig, jag skulle inte tveka en sekund för att ställa upp och försvara det faktum att ni har rätt till er åsikt!

Du missförstod. Jag menade att din sort med attityd och nonchalans är det som bekymrar mer än själva den farliga utvecklingen i världen. Om du inte tar diskussionsämnen på allvar så kanske du åtminstone borde visa respekt för de som vill diskutera.

En av anledningarna till att jag lämnade fb var alla dessa trådsabotörer som inte är intresserade av att diskutera men ändå envisas med sin närvaro i trådarna. En annan anledning var moderatorernas ageranden, t ex att flytta en del diskussioner till konspirationsforat och på så sätt punktera trovärdigheten av vissa teman. Jag ser hellre att trådstartarna själva får bestämma i vilken avdelning deras diskussionsämne hör hemma, vilket ts har gjort med denna tråd.

Gör gärna ”motstånd” men ta diskussionen på allvar eller avstå helt att delta.

President Elect sa:
Du missförstod. Jag menade att din sort med attityd och nonchalans är det som bekymrar mer än själva den farliga utvecklingen i världen. Om du inte tar diskussionsämnen på allvar så kanske du åtminstone borde visa respekt för de som vill diskutera.

En av anledningarna till att jag lämnade fb var alla dessa trådsabotörer som inte är intresserade av att diskutera men ändå envisas med sin närvaro i trådarna. En annan anledning var moderatorernas ageranden, t ex att flytta en del diskussioner till konspirationsforat och på så sätt punktera trovärdigheten av vissa teman. Jag ser hellre att trådstartarna själva får bestämma i vilken avdelning deras diskussionsämne hör hemma, vilket ts har gjort med denna tråd.

Gör gärna ”motstånd” men ta diskussionen på allvar eller avstå helt att delta och låt de seriöst intresserade få göra det.

Det stora problemet på flashback är att man kallar det konspirationer och alternativa teorier som jag ser det, det finns en otydlig bild av vad en konspiration faktiskt är och att beblanda det med alternativa teorier ökar den otydligheten för fölk som redan är osäkra på betydelsen av ordet.

Faktum är att konspirationer har alltid funnits och kommer alltid finnas och det är inget märkligt i saken om man förstår vad det handlar om.

Dock verkar vissa vilja få ordet till något löjligt även om domstolar runtom i världen dömer för konspirationer ofta och teoriserar om det.

https://friaordet.org/viewtopic.php?f=64&t=802

"Exet" har fått det förklarat för sig vad en konspiration är men fortsätter sprida desinformation.

Nu tror jag "exet" trollar oss, men om det är fler som har en så trång bild av ordet så kanske det är bäst att ta bort forumdelen.

turtle sa:
Det stora problemet på flashback är att man kallar det konspirationer och alternativa teorier som jag ser det, det finns en otydlig bild av vad en konspiration faktiskt är och att beblanda det med alternativa teorier ökar den otydligheten för fölk som redan är osäkra på betydelsen av ordet.

Faktum är att konspirationer har alltid funnits och kommer alltid finnas och det är inget märkligt i saken om man förstår vad det handlar om.

Dock verkar vissa vilja få ordet till något löjligt även om domstolar runtom i världen dömer för konspirationer ofta och teoriserar om det.

https://friaordet.org/viewtopic.php?f=64&t=802

"Exet" har fått det förklarat för sig vad en konspiration är men fortsätter sprida desinformation.

Nu tror jag "exet" trollar oss, men om det är fler som har en så trång bild av ordet så kanske det är bäst att ta bort forumdelen.

Ja själva ordet ”konspirationsteori” är problematiskt och det är faktiskt by design, ordet myntades på 1960-talet av CIA. Ordet är en effektiv härskarteknik som stänger ned diskussioner och kan användas av t o m folk som själva inte har så mycket kunskaper och resurser mot de som satt sig in i känsliga teman.

Som du säjer så är ju annars konspirationer i sig inget märkvärdigt, det är en del av verkligheten inom politiken. Lägger man till ”teori” då har man dock förskjutit betydelsen och liksom avfärdat konspirationen eller dragit ett löjets skimmer över diskussioner kring känsliga teman.

President Elect sa:

Gör gärna ”motstånd” men ta diskussionen på allvar eller avstå helt att delta.
Fel!
Man har inte attityd och är nonchalant bara för att man inte håller med.
Jag har läst tusentals inlägg i konspirationsteorier och blivit väldigt van vid hur det går till och vilka länkar man väljer att posta som stöd för sin sak. I början läste jag allt och svarade detaljerat på allt. Efter ett tag insåg jag att ingen tog notis över det man postade. Jag började då bara svarar enkelt på sakfrågan.

Jag skrev förut att jag visar respekt för de som väljer att tro så här och att jag stödjer er rätt att få tro på det. Men det måste gälla åt andra hållet också. Om det inte gäller åt andra hållet visar jag ändå respekt för de som väljer att tro på sådant.

exet sa:
Fel!
Jag har läst tusentals inlägg i konspirationsteorier och blivit väldigt van vid hur det går till och vilka länkar man väljer att posta som stöd för sin sak. I början läste jag allt och svarade detaljerat på allt. Efter ett tag insåg jag att ingen tog notis över det man postade. Jag började då bara svarar enkelt på sakfrågan.

Jag skrev förut att jag visar respekt för de som väljer att tro så här och att jag stödjer er rätt att få tro på det. Men det måste gälla åt andra hållet också. Om det inte gäller åt andra hållet visar jag ändå respekt för de som väljer att tro på sådant.

Du har visat att du inte är villig att föra en saklig diskussion, ge dig av nu och sluta smutsa ner tråden med ditt nonsens.

exet sa:
Fel!

Håller inte med? Du visar respekt? Du säjer ju att om man går emot myndigheterna om Corona så kan det likställas med mord om det skulle leda till att människor slutar lyssna på överheten.

Du har också sagt att du inte tar vad som säjs här på konspirationsdelen på allvar.

exet sa:

Ergo, du säjer mot dig själv. Är du ett troll?

Topp