Corona bluffen

President Elect sa:
Min lösning är enkel, uppvaknande medelst diskussion - sedan ger det mesta sig självt. När folk ser igenom detta så vägrar man ställa upp på charaden och då brakar det hela ihop.

Kina är redan långt skridet i totalitär riktning, man utövar t ex redan kontroll på populationen med ett socialt poängsystem som avgör hur mycket man får leva sitt liv, med resor, utbildning och jobb osv.

Japan har alltid haft en kultur av social kontroll. Ryssland är inte med i konspirationen, men spelar delvis med i charaden i avvaktan på utvecklingen i USA.

USA är på väg mot en slags andra revolution, där utgången blir kastandet av Covid-oket. Detta blir början till slutet för Covid i USA, och världen förutsatt att tillräckligt många människor är vakna.



Japp, hycklare hela högen. Lyssna inte på vad de säjer, titta istället hur de beter sig.

Har du stöd för ditt påstående?
 
0koll sa:
Har du stöd för ditt påstående?

Jag kom med många påståenden, men ja jag har stöd för mina påståenden. Du borde dock ställa den frågan åt makthavarna - om de har stöd för sina påståenden. Rikta frågan till WHO/FHM och folkvalda. Medierna har slutat att ställa kritiska frågor sedan länge, så du får göra det själv istället. No more public service.

Det ligger faktiskt på dig att på egen hand ta reda på fakta, ingen annan gör det åt dig. Människor borde ju vara mer uppegående och vuxna än vad vi ser idag där man helt okritiskt låter sig hunsas av myndigheter/medier och politiker. Eller så kan man delta i charaden framöver när detta blir ännu värre när vi alla uppmanas bära masker och sluta leva livet helt.
 
President Elect sa:
Jag kom med många påståenden, men ja jag har stöd för mina påståenden. Du borde dock ställa den frågan åt makthavarna - om de har stöd för sina påståenden. Rikta frågan till WHO/FHM och folkvalda. Medierna har slutat att ställa kritiska frågor sedan länge, så du får göra det själv istället. No more public service.

Det ligger faktiskt på dig att på egen hand ta reda på fakta, ingen annan gör det åt dig. Människor borde ju vara mer uppegående och vuxna än vad vi ser idag där man helt okritiskt låter sig hunsas av myndigheter/medier och politiker.

Problemet jag har med det är att, jag vet själv där jag kände människor dö i Covid. Personer som fick Covid. Covid måste bromsas. Hur bromsar vi den annars?

Du hat två val

Ta Covid-vaccin

Ta inte Covid-vaccin

Jag kommer välja det senare alternativet.
 
0koll sa:
Problemet jag har med det är att, jag vet själv där jag kände människor dö i Covid. Personer som fick Covid. Covid måste bromsas. Hur bromsar vi den annars?

Du hat två val

Ta Covid-vaccin

Ta inte Covid-vaccin

Jag kommer välja det senare alternativet.

När allt kommer omkring så är det vi själva som fattar besluten hur vi ska förhålla oss till Covid. Det viktiga är att vi breddar oss i våra egna utforskningar och förhåller oss kritiska.

Jag väljer också det andra alternativet.
 
exet sa:
Ignorera fakta?
Menar du att Coronabluffen och platta Jorden är fakta?
0koll sa:
Har du stöd för ditt påstående?

President Elect sa:
Min lösning är enkel, uppvaknande medelst diskussion - sedan ger det mesta sig självt. När folk ser igenom detta så vägrar man ställa upp på charaden och då brakar det hela ihop.

Kina är redan långt skridet i totalitär riktning, man utövar t ex redan kontroll på populationen med ett socialt poängsystem som avgör hur mycket man får leva sitt liv, med resor, utbildning och jobb osv. Vi lär få detsamma här med Great Reset.

Japan har alltid haft en kultur av social kontroll. Ryssland är inte med i konspirationen, men spelar delvis med i charaden i avvaktan på utvecklingen i USA.

USA är på väg mot en slags andra revolution, där utgången blir kastandet av Covid-oket. Detta blir början till slutet för Covid i USA, och världen förutsatt att tillräckligt många människor är vakna.

Japp, hycklare hela högen. Lyssna inte på vad de säjer, titta istället hur de beter sig.


Belarusian President Aleksandr Lukashenko said last month via Belarusian Telegraph Agency, BelTA., that World Bank and IMF offered him a bribe of $940 million USD in the form of “Covid Relief Aid.” In exchange for $940 million USD, the World Bank and IMF demanded that the President of Belarus:

• imposed “extreme lockdown on his people”
• force them to wear face masks
• impose very strict curfews
• impose a police state
• crash the economy

Belarus President Aleksandr Lukashenko refused the offer and stated that he could not accept such an offer and would put his people above the needs of the IMF and World Bank. This fact can be verified using most search engines.
 
turtle sa:
Belarusian President Aleksandr Lukashenko said last month via Belarusian Telegraph Agency, BelTA., that World Bank and IMF offered him a bribe of $940 million USD in the form of “Covid Relief Aid.” In exchange for $940 million USD, the World Bank and IMF demanded that the President of Belarus:

• imposed “extreme lockdown on his people”
• force them to wear face masks
• impose very strict curfews
• impose a police state
• crash the economy

Belarus President Aleksandr Lukashenko refused the offer and stated that he could not accept such an offer and would put his people above the needs of the IMF and World Bank. This fact can be verified using most search engines.

Ja inte hela världen spelar med i Charaden. Det är ingen slump att Lukasjenko alltid kölhalas i västerländska MSM, diktator och allt 🤭😱😱

Skönt att se de som inte spelar med dra ned byxorna på globalisterna.
 
President Elect sa:
Ja inte hela världen spelar med i Charaden. Det är ingen slump att Lukasjenko alltid kölhalas i västerländska MSM, diktator och allt 🤭😱😱

Skönt att se de som inte spelar med dra ned byxorna på globalisterna.

Tror inte vi kan lita på Putin dock.
 
turtle sa:
Här har du totalt ignorerat fakta.
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=64&t=773&start=108#p7257

Här har du 7 punkter med fakta att gå igenom.
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=64&t=773&start=120#p7291



Här kan du fortsätta din diskussion om hur du ser på konspirationer.
https://friaordet.org/viewtopic.php?f=64&t=802


Varför du tar upp platt jord i en tråd om covid? För att förstöra kan jag bara tänka mig. Och det kan du ta i tråden om platt jord om du har nått att säga om det. Förövrigt innehåller den tråden mer empiri som stödjer en platt jord än en snurrande rymd boll. Lycka till att hitta mer empiri för den snurrande bollen än jag laggt fram för en platt stationär jord.

Vet du va topic är? Sluta nu stör här.
OK!
Jag sticker!
 
President Elect sa:
Ditt svar är nonsens, men du ska få ett sista svar.

Aldrig förr har vi varit i så stort behov av diskussion sedan Covid hemsökte planeten. Man stänger ju ned våra liv och världen, samtidigt som man pratar öppet om ”the new normal”, dvs att vi aldrig kommer få tillbaka livet som vi hade innan.

Denna galenskap håller på att få fäste och människor har ännu inte förstått vidden av detta, mycket tack vare att man aktivt jobbar för att människor inte ska få yttra sig fritt och få igång kritiska diskussioner om restriktioner av våra fri- och rättigheter.

Allt grundläggande har påverkats i våra liv, såsom dop, giftermål, begravningar, uteliv som musik, sport, bio, pub, restaurang osv, p g a något som inte ens har ökat dödligheten 2020 jämfört med föregående år. Med Covid-lagar så är man nu på väg att befästa denna farliga utveckling där ”the new normal” snart blir lagligt, detta som sagt helt utan kritiska diskussioner i offentliga rummet.

I allt detta ber ”exet” folk söka hjälp när de försöker nyttja det fria ordet och öppna för diskussioner. Ännu värre, hen försöker tysta folk med att deras nyttjande av yttrandefrihet ska ses som farligt - t o m likställas med mord.

Denna medlem nöjer sig inte med att hen själv inte vill diskutera, uppenbarligen vill hen döda diskussioner för oss andra. Om det beror på att hen är svagbegåvad, shill, troll eller psykopat spelar ingen roll - folk som är ointresserade av fria ordet, men istället vill sabotera, borde bara stängas ned.
Innan jag sticker:
Det första stycket håller jag med om.
I övrigt är det mer viktigt än någonsin att mota Covidtrollen utanför de viktiga arenorna. För vi står inför en svår tid sedan början på året och en viktig vaccinationsperiod i år. Ingen skall tillåtas sabotera det med hokus pokus.
 
turtle sa:
Tror inte vi kan lita på Putin dock.

Politik är inte min starka sida men Putin är bra mycket ärligare än många västerländska politiker. Jag litar mer på Putin än Trump, Biden eller Lövfen.
 
President Elect sa:
Vi bör nog ställa oss skeptiska till alla politiska aktörer. Jag har personligen bara en på världscenen som jag känner tillit, men så är han ingen politiker - DJT.

operation warp speed :?

Vet du vem An0maly är? Han är med Trump supporter men han ger även kritik när han inte gillar nått som görs, jag kan varmt rekommendera denna kloka man för både covid info och Trump info. Och en del annat med.
 
0koll sa:
Politik är inte min starka sida men Putin är bra mycket ärligare än många västerländska politiker. Jag litar mer på Putin än Trump, Biden eller Lövfen.

Ja Putin har stått rätt i många saker på världsscenen, bl a i Syrienkriget. Personligen så håller jag dock allt öppet för var han står när det kommer till kritan.

Trump är ju lite som med Covid, vi matas med onyanserat negativitet 24/7 - i slutändan så tror jag många som ogillar Trump kommer att ändra uppfattning framöver. Vi lever i ett informationskrig och det kan vara svårt att orientera sig i all rök just nu.

turtle sa:
operation warp speed :?

Vet du vem An0maly är? Han är med Trump supporter men han ger även kritik när han inte gillar nått som görs, jag kan varmt rekommendera denna kloka man för både covid info och Trump info. Och en del annat med.

Tackar, ska genast kolla upp! 👍

exet sa:
Innan jag sticker:
Det första stycket håller jag med om.
I övrigt är det mer viktigt än någonsin att mota Covidtrollen utanför de viktiga arenorna. För vi står inför en svår tid sedan början på året och en viktig vaccinationsperiod i år. Ingen skall tillåtas sabotera det med hokus pokus.

Nåväl, vad som är hokus pokus lär nog klarna så småningom. Ingen skall dock tvingas till injektioner mot sin vilja.
 
President Elect sa:
Ja Putin har stått rätt i många saker på världsscenen, bl a i Syrienkriget. Personligen så håller jag dock allt öppet för var han står när det kommer till kritan.

Trump är ju lite som med Covid, vi matas med onyanserat negativitet 24/7 - i slutändan så tror jag många som ogillar Trump kommer att ändra uppfattning framöver. Vi lever i ett informationskrig och det kan vara svårt att orientera sig i all rök just nu.

Putin ändrade mycket i kriget i Syrien, jag vet hur han svartmålades som ond person. Visst är han en hård person men det gör inte Putin till en opålitlig människa för det. Barnafödandet i Ryssland har sjunkit dramatiskt och alkoholkonsumtionen ökat mycket. Putin att införde reglering för vilka tider alkohol får säljas. Det är för att minska missbruket av alkohol, för i långvariga alkoholkonsumtion avtar sexlusten.

Jag har inget emot Trump men vad ska jag säga om han i tråden?

Är Indien, Sydkorea Grekland med i det här stora spelet?
 
President Elect sa:
Tackar, ska genast kolla upp! 👍
.

An0maly - News Analysis & Hip-hop

Heter han på youtube iaf, lägg även märket till att tredje bokstaven är en nolla. Så du inte hamnar fel. Han har många långa videos men är mycket värd att lyssna på.
 
0koll sa:
Putin ändrade mycket i kriget i Syrien, jag vet hur han svartmålades som ond person. Visst är han en hård person men det gör inte Putin till en opålitlig människa för det. Barnafödandet i Ryssland har sjunkit dramatiskt och alkoholkonsumtionen ökat mycket. Putin att införde reglering för vilka tider alkohol får säljas. Det är för att minska missbruket av alkohol, för i långvariga alkoholkonsumtion avtar sexlusten.

Jag har inget emot Trump men vad ska jag säga om han i tråden?

Är Indien, Sydkorea Grekland med i det här stora spelet?

Jag håller med, Putin blev en vändpunkt för Ryssland. Efter Sovjetunionens fall så var Ryssland helt på dekis med ett fyllo vid makten, men den nyktre Putin har verkligen vänt på allt. Dessutom har Putin varit en stabilisator i världspolitiken, men som du säjer så har han mest svartmålats av MSM.

Tyvärr är nog i stort sett hela världen med på detta. Man bör dock inte tänka i nationalstater då, men snarare ett globalistiskt inflytande på de flesta länderna. USA är t ex väldigt utsatt för globalistiska krafter just nu och om Biden skulle sväras in som president så är vi nog alla rätt illa ute, för då har vi ingen motkraft till globalismen. Covid och Great Reset är det vi då får leva med på vägen mot en ny världsordning. Inget trevligt perspektiv men jag är hoppfull ännu.

turtle sa:
An0maly - News Analysis & Hip-hop

Heter han på youtube iaf, lägg även märket till att tredje bokstaven är en nolla. Så du inte hamnar fel. Han har många långa videos men är mycket värd att lyssna på.

Japp, luriga nollor :D
 
President Elect sa:
Jag håller med, Putin blev en vändpunkt för Ryssland. Efter Sovjetunionens fall så var Ryssland helt på dekis med ett fyllo vid makten, men den nyktre Putin har verkligen vänt på allt. Dessutom har Putin verkligen varit en stabilisator i världspolitiken, men som du säjer så har han mest svartmålats av MSM.

Tyvärr är nog i stort sett hela världen med på detta. Man bör dock inte tänka i nationalstater då, men snarare ett globalistiskt inflytande på de flesta länderna. USA är t ex väldigt utsatt för globalistiska krafter just nu och om Biden skulle sväras in som president så är vi nog alla rätt illa ute, för då har vi ingen motkraft till globalismen. Covid och Great Reset är det vi då får leva med på vägen mot en ny världsordning. Inget trevligt perspektiv men jag är hoppfull ännu.

Allt om covid kommer klarna upp till sommaren. Är det så att regeringar är med i ett globalt spel så kommer deras huvuden rullas.

Om Biden skulle sväras in, kommer han inte sväras in? Han vann väl valet?

Varför inte starta en tråd om Biden? 😊
 
0koll sa:
Allt om covid kommer klarna upp till sommaren. Är det så att regeringar är med i ett globalt spel så kommer deras huvuden rullas.

Om Biden skulle sväras in, kommer han inte sväras in? Han vann väl valet?

Varför inte starta en tråd om Biden? 😊

Japp, det får nog bli en egen tråd 😊

Tyvärr så lär nog inga huvuden rulla om Biden svärs in. USA är dock i ett krisläge, majoriteten av folket ser valresultatet som riggat. Det är mycket som kommer att ske fram till den 20 Januari..men det får som sagt bli en separat tråd.
 
President Elect sa:
Japp, det får nog bli en egen tråd 😊

Tyvärr så lär nog inga huvuden rulla om Biden svärs in. USA är dock i ett krisläge, majoriteten av folket ser valresultatet som riggat. Det är mycket som kommer att ske fram till den 20 Januari..men det får som sagt bli en separat tråd.

Varför skulle huvuden inte rulla om det kommer fram att ministrar är med i ett fult spel, hur ska Biden kunna stå mellan folket och ministrar?

Vad kommer ske fram till 20 januari? Det är bara tre veckor kvar.
 
Topp