Den försvunna officeren Deniz Arda

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Kan officeren Deniz Arda blivit bortrövad eller har han råkat ut för en olycka? I över 2 veckor har ingen hört något om han, sista spåret som ska vara att han tittat på ett Youtube-klipp, där dör alla spår efter han. I Sörmlandsleden har man hittat ett grönt reflexband som försvarsmakten använder.

Jag är inte så särskilt intresserad av försvunna personer men just det här har gjort mig intresserad. En svensk officer som försvinner.
 
Det finns många fallgropar i det här försvinnandet. Jag var i början medlem i gruppen på Facebook Deniz Arda- hjälp oss hitta honom. Administratörerna är helt störda som styr gruppen. De är så rädda att man skall ha rätt mot dem. Jag har skrivit vissa teorier men det avfärdas, alltså släpper dem inte igenom ämnet. De är så rädda att en annan ska överträffa dem. De på gruppen gör hela tiden är att skriva samma sak, när de ska söka och att de behöver all hjälp medan de inte vill lyssna på andra.

Här är min teori,

Jag har tittat på Deniz data som dem fått ut från Garmin. Deniz springer som mest 1 mil, men det vanliga sträckan han springer är mellan 3-4 km, någon gång har han sprungit 5 km. Det är data från hans Garmin-klocka som har GPS.

Deniz har styrketränat, ett styrketräningspass brukar vara på 1 timme eller 1 och en halv timme. När man gymmar gör man av med en hel del energi. Deniz kommer hem efter träningen, googlar på omelett. Det är inte så konstigt att googla på något sånt. Jag vet hur man gör omelett eller kokar ris men ändå brukar jag titta på recept, det är för att jag inte gör det ofta. Skulle man ha fett på stekpannan när man steker omelett? Därför är det inte så konstigt om Deniz också ville titta. Men Deniz gjorde tydligen inte någon omelett.
Deniz ska nu ut på en löprunda på 5 mil. Han skickar det på SMS. Deniz har inte sprungit så långt innan, inte av det data man har fått ut från hans GPS-klocka. Kan Deniz skrivit fel? Skulle han skrivit 4 mil men råkade skriva 5? Det är ändå för mycket. Skulle han skriva 5 km? Det går inte ta fel på mil och km. Och han använder troligtvis engelsk tangentbord på sin telefon. Då hade det kommit fram. Det är mycket viktiga detaljer som kan vara avgörande.
Först har Deniz tränat styrketräning i minst 1 timme, sen skall ha springa 5 mil? Gissa på att han springer en mil på 50 minuter, ju mer man springer ju svårare blir det att hålla samma tempo. Att springa 5 mil skulle ta Deniz 4 timmar, lägg till 1 timmes styrketräning. 5 timmar träning. Jag hade köpt avståndet Deniz angav, 5 mil om det var sommar. När han blir trött kan han luta sig mot en bänk och gå tillbaka hem. Men det var väldigt kallt den dagen Deniz skulle ut och jogga. Man sätter sig inte på en bänk i sånt väder. Det är såna saker en soldat i hans kaliber tänker på.

Deniz bor på Söder i Stockholm. Det finns massor med övervakningskameror på Söder. Finns det inte en enda kamera som tagit video på Deniz? Har inte polisen lyckats hitta rätta kameran som kanske fångat upp Deniz? Att Deniz skulle springa längs Sörmlandsleden tror jag inte på. All insats alla har bidragit med till sökningen av Deniz har inte gett någon liten knuff framåt. De har i princip finkammat alla tänkbara områden men än finns det inget. Det är bara tidsslöseri och uppehålla människor i onödan. För att det finns så egoistiska administratörer på den gruppen.

Kan Deniz har blivit kidnappat? Vet inte, hur skulle det gått till? Att några kommer hem till Deniz, söver ner han och rullar in han i en matta och föra ut honom till en bil? Kanske.Men vem har intresse av en officer? En officer sitter inte på några hemligheter om riket som är användbart för andra länder. Då kidnappar dem en general vilket agenter inte har några problem. General i Sverige kanske har personskydd men en general som gått i pension är också av intresse eftersom de har viss insyn och känner till mycket hemligheter.

Jag tror på två saker här, antingen är det kärleksdrama, Deniz flört lurar Deniz till något ställe och tar livet av Deniz.

Eller så har deep state ett finger i det här. 3 veckor har gått, hade Deniz tagit självmord och slängt sig i vattnet skulle hans kropp nu flyta. Det tar inte så många veckor innan en kropp börjar flyta upp.
 
Varför säger polisen att de inte har resurser för att gå igenom kameror?
 
GW Persson tror inte att ett brott ligger bakom Deniz försvinnande.
https://www.tv4.se/artikel/5bpYaywdbIppHWWbDuyc16/gw-om-foersvunne-elitsoldaten-har-inte-med-brott-att-goera?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=nyhetsmorgon
 
Finns två alternativ:

1. SÄPO(statzi) tog han pga. Konspirationer mot den korrupta diktaturen (hände mig). De misshandlar honom eventuellt dödar honom.

2. Trump har honom i Gitmo pga. Fusk i Svenska/USA valet 2018. De samlar info just nu.

En tränad soldat "försvinner inte i skogen", deras utbildning gör att de kan överleva det mesta.

Självmord är uteslutet då militär tar självmord med vapen inte genom att hoppa i floden under en joggingrunda.
 
Det är något skumt med Deniz försvinnande. Jag tror inte att han är försvunnen.
 

Aftonbladet är rätt duktiga på att få fram detaljer, Denis försvinnande hade han ett par joggingskor och träningsbyxor. Minns jag inte fel var skorna blåa, varför kom det inte upp dom detaljerna för när Aftonbladet pratade med personen som hittade döda personen? Varför säger polisen inte eller media att, personen som hittades hade blåa joggingskor som Denis hade på sig vid försvinnandet? Jag tror inte heller det är officereren som är hittad.
 
DNA svaren är klara nu sen några timmar tillbaka. I morgon kommer ett uttalande från polisen ca klockan 10:00.
 
Den kropp som hittades i Tyresta är Arda Deniz.

 
Har Deniz legat där han blev hittad i fyra månsken utan att någon gått där på fyra månader? Kan hans kropp blivit placerad där?
Varför skall en person köpa en ny GPS-klocka för att senare ta självmord? Om han hoppar från klippan, siktade han in sig på skrevan där han hittades?
 
Vila i frid Deniz min vän. Saknaden är stort, obeskrivlig. En stjärna som slocknat för gott och inget kan tända och lysa upp som du gjorde.

:cry:🙏💞

Tack till dig också som har gjort den här sidan. Blev tipsad om den här sidan på PM på Flashback. Nu hoppas jag ägaren till Friaordet kan hålla allt skitsnack borta som inte är sant om Deniz. Flashback har gått överstyr att allt är tillåtet att skriva om en person som gott bort, ingen respekt för anhöriga.

:cry:
 
Vila i frid Deniz min vän. Saknaden är stort, obeskrivlig. En stjärna som slocknat för gott och inget kan tända och lysa upp som du gjorde.

:cry:🙏💞

Tack till dig också som har gjort den här sidan. Blev tipsad om den här sidan på PM på Flashback. Nu hoppas jag ägaren till Friaordet kan hålla allt skitsnack borta som inte är sant om Deniz. Flashback har gått överstyr att allt är tillåtet att skriva om en person som gott bort, ingen respekt för anhöriga.] :cry:
Fint sagt. Jag har tills nu läst alla ämnen och inlägg av alla som skrivit på Facebook. Vilka fina och vackra ord alla skriver, det är verkligen hjärtskärande det är. Allt från kurd till syrian till svenskar har skrivit så fint, alla kände inte Deniz men den killen gick direkt in i människors hjärtan.

Jag gick in på Flashback för att läsa lite, klarade av 7 minuter. Hur kan man fortsätta hata en människa efter sin död? Om jag var medlem där skulle jag frågat: Vad har Deniz gjort er att ni hatar och sprider så mycket hat och skitsnack om en död människa? Har ni inte medmänsklighet och tänker på hans efterlevande familj?

Flashback är en samlingsplats för likasinnade, onda människor som är skadeglada för att Deniz var en invandrare. Vilka stackars människor de är på Flashback. Egentligen är det fel av mig att skriva människor till dem men jag vill inte sjunka till deras nivå. Hoppas de någon gång finner inre ro och en dag titta i spegeln och inse vilken människa de är. Det är allt jag har att säga om dem på Flashback.
 
Deniz fick reda på en hemlig information han inte borde fått veta som blev hans död. Deniz kropp dumpades på platsen han hittades. Jag känner att jag inte längre kan leva med Deniz mord på mitt samvete, resten är er uppgift om ni vill reda på sanningen.
 
Topp