Diskussionsforum/informationsforum

turtle

Avstängd
Reg
22 Dec 2018
Det finns vad jag ser 2 anledningar till varför man dras till ett forum som detta, en är för man vill prata/diskutera, den andra är för man vill informera/lära sig om saker. Både friaordet och flashback tillfredsäller i stort sätt bara den första kategorin på ett bra sätt.

Mitt förslag är att man ska dela upp avdelningarna i informationstrådar och diskussionstrådar. Så om man vill lära sig om nått så kan man slippa läsa massa diskussioner och åsikter och istället läsa informationstrådar på ämnet. Informationstrådar ska va utan åsikter och onödig diskussion, strikt information. Man skulle tex kunna ha inom politik informationstrådar om alla partier där man håller koll på vad dom gör för bra och dåligt och vad dom står för osv, det skulle vara mycket nyttigare för läsning och lärning än att behöva se folks åsikter och diskussioner.

Att ha det så gör det att sånt som trams och off topic blir ett mindre problem i diskussionstrådar och det skulle som jag ser det göra friaordet unikt och mer attraktivt än flashback.

Vad tycker ni?

Känns som mod har tagit från min idé? Eller bara jag som känner så? Varför tog det så många år att göra ett sånt förslag?

flashback.org/t3481344

Märkligt att folk tackar nej till en sån idé tycker jag.

Topp