Djurens intelligens och känslor

Så nu har du gjort det igen, du gör så här hela tiden, du kommer in i en tråd och utalar dig med påståenden som du sedan vägrar att backa upp när nån frågar hur du vet det. Säg "jag tror insekter är som biologiska robotar" om du nu tror, men ska du utala dig som att det är nått du självklart vet så se till att kunna backa upp det med. Tröttsamt med tomma påståenden hela tiden.
Svårt att förstå vad du menar!?
Vad jag gjort igen?
Jag tar mig rätten att posta i de trådar jag vill och jag bemödar mig verkligen om att vara trevlig.
Strunt samma, du får göra som du vill.
 
turtle, jag måste berätta en sak för dig!

Jag har blivit nästintill vegetarian! För djurens skull (o lite för vikten o hälsan). Blir jag bjuden på middag, t.ex på fest, så kommer jag att äta det som det bjuds på, kommer inte att kräva vegetariskt. Men hemma äter jag vegetariskt, o ute väljer jag vegetariskt! Ägg, ost o mjölkprodukter äter jag fortfarande, det skadar inte djuren.

Det är nyttigt också, kolla här, på 43 dagar...

Jag-jamforelse-1024x768.jpg


När jag gör tacos, så väljer jag vegetarisk "kött"färs. Kommer dock att sakna grillen på min dagliga sysselsättning i sommar, men det finns säkert nått gott vegetariskt man kan grilla, är ju ny inom området så jag känner inte till så mycket.
 
turtle, jag måste berätta en sak för dig!

Jag har blivit nästintill vegetarian! För djurens skull (o lite för vikten o hälsan). Blir jag bjuden på middag, t.ex på fest, så kommer jag att äta det som det bjuds på, kommer inte att kräva vegetariskt. Men hemma äter jag vegetariskt, o ute väljer jag vegetariskt! Ägg, ost o mjölkprodukter äter jag fortfarande, det skadar inte djuren.

Det är nyttigt också, kolla här, på 43 dagar...

Jag-jamforelse-1024x768.jpg


När jag gör tacos, så väljer jag vegetarisk "kött"färs. Kommer dock att sakna grillen på min dagliga sysselsättning i sommar, men det finns säkert nått gott vegetariskt man kan grilla, är ju ny inom området så jag känner inte till så mycket.
Gick du ner i vikt genom att skippa enbart kött?
 
turtle, jag måste berätta en sak för dig!

Jag har blivit nästintill vegetarian! För djurens skull (o lite för vikten o hälsan). Blir jag bjuden på middag, t.ex på fest, så kommer jag att äta det som det bjuds på, kommer inte att kräva vegetariskt. Men hemma äter jag vegetariskt, o ute väljer jag vegetariskt! Ägg, ost o mjölkprodukter äter jag fortfarande, det skadar inte djuren.

Det är nyttigt också, kolla här, på 43 dagar...

Jag-jamforelse-1024x768.jpg


När jag gör tacos, så väljer jag vegetarisk "kött"färs. Kommer dock att sakna grillen på min dagliga sysselsättning i sommar, men det finns säkert nått gott vegetariskt man kan grilla, är ju ny inom området så jag känner inte till så mycket.
(y):)

Själv äter jag mina tacos med bara grönsaker och tycker det smakar godare så, köttfärsen är inte nödvändigt. Har du testat det? Mina tacos kör jag paprika, småtomater, gurka, gullök, majs, tacosås, i mjuka taco båtar, ibland vitlök med, mmm mumsigt, man kan säkert lägga till nått mer, förslag?

Tänker inte säga åt dig att sluta med ägg och mjölk då det finns i mycket, men om du tror att det är nyttigt för dig så har du fel.

Glädjande att höra Rickard :)

(Du kan läsa lite om ägg och mjölk här https://friaordet.org/threads/bli-vegan-lev-laengre.650/ )
 
Senast ändrad:
Gick du ner i vikt genom att skippa enbart kött?
Inte bara p.g.a det. Det började egentligen ofrivilligt, men en slags ätstörning. Jag åt inget på en vecka.

Men jag fick snabbt hjälp o vi satte ihop en meny som jag nu följer.


(y):)

Själv äter jag mina tacos med bara grönsaker och tycker det smakar godare så, köttfärsen är inte nödvändigt. Har du testat det? Mina tacos kör jag paprika, småtomater, gurka, gullök, majs, tacosås, i mjuka taco båtar, ibland vitlök med, mmm mumsigt, man kan säkert lägga till nått mer, förslag?

Tänker inte säga åt dig att sluta med ägg och mjölk då det finns i mycket, men om du tror att det är nyttigt för dig så har du fel.

Glädjande att höra Rickard :)

(Du kan läsa lite om ägg och mjölk här https://friaordet.org/threads/bli-vegan-lev-laengre.650/ )
Tack för länken.

Det kanske man skulle prova, att köra helt utan köttfärs. Men jag gillar köttfärs (går lika bra med vegansk) att ha starka kryddor på.
 
Var vegetarian i 27år. Slutade förra året pga pandemi, Greta och Joe Rogan. Frågor på det?
 
Ja, kan du utveckla dina tankar? Vad har pandemi, Greta och Joe roidgain med dina matvanor att göra?
Pandemi - Eftersom alla skulle dö China virus zombie döden
Greta - Miljö gnäll om att det är dåligt för planeten och att kött konsumtion är rasistiskt
JRE - En läkare berättar att enzymerna som bryter ner kött fibrer i magen inte alls försvinner efter 6 månader efter det man slutar äta kött...
 
Pandemi - Eftersom alla skulle dö China virus zombie döden
Greta - Miljö gnäll om att det är dåligt för planeten och att kött konsumtion är rasistiskt
JRE - En läkare berättar att enzymerna som bryter ner kött fibrer i magen inte alls försvinner efter 6 månader efter det man slutar äta kött...
Dom 2 första har jag ingen förståelse för varför du skulle låta dig påverkas av. 3an har jag ingen koll på, men låter som du söker anledning.
 
Topp