Dörrvakterna på SVT play

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
733
En SVT producerat serie om dörrvakter som jobbar på krogar. Programmet i sig är intressant, man får bättre inblick i hur krogvärlden är samt dörrvakternas arbetssätt. Jag reagerade starkt på hur vakten Adrian är rätt ärlig och erkänner att han tagit jobbet för maktens skull. Edvin är också rätt ärlig när han säger att utbildningen bara är endast på 2 veckor, tror inte det skulle göra större skillnad om den var 2 månader? Polisutbildningen är 3 år och inte ens det är tillräckligt anser jag.

Jag stör mig på hur dessa dörrvakter som är nyktra inte förstår hur fulla personer beter sig, klart att en full person tappar omdöme och kan vräka ur sig konstiga saker, hot och vad som helst. Adrian är ett mycket bra exempel på att förstöra människors liv, "giddra" med Adrian kommer leda till omhändertagande och polisen får komma och gripa personen, sen är blir man dömd för olaga hot och det kan ge mycket allvarliga konsekvenser senare om man ska söka ett jobb, eller om man har ett jobb och det kommer fram. Väldigt få jobb idag som inte kräver utdrag från belastningsregistret. Den där Adrian är alltid först så fort en liten som stor konflikt uppstår, i 5:e avsnittet sade Adrian stick "län" till en gäst som reagerade starkt, jag vet inte vad "län" är på slang men Adrian lyckades vända på det till sin fördel för att han har lagen bakom sin rygga plus att personen som reagerade på det är full. Borde inte polisen se över Adrians lämplighet?

Sista avsnittet hamnar Zeliha och Edvin i konflikt med varandra, Zeliha sade kom vi går in låt det vara men Edvin tyckte att Zeliha bossade över Edvin. Överreagerade inte Edvin lite där?
 
Topp