En förklaring av vår platta jord

turtle sa:
På 46 sec, inifrån kapseln har du en rak horisont.
Den här länkade du själv i den förra tråden: https://www.youtube.com/watch?v=G5kRyQStPhU

Notera hur kurvaturen ökar med höjden och hur den är oberoende av var i bilden horisonten ligger. Det går alltså inte att förklara med fisheyelinser.
 
JohanJ sa:
Precis. Men jag kan inte se en platt horisont.

Titta en gång till https://www.youtube.com/watch?v=FHtvDA0W34I

Men om det är som du säger att även Redbull har gett sig in på att vilseleda oss kommer jag sluta köpa Redbull. Jävla Redbull.
Kolla min länk på sida 2 inlägg 18, så talas det om detta.
 
JohanJ sa:
På min dator är den rund. Hemskt ledsen att säga det. :cry:

Jo jag förstår att du blir ledsen om din dator är paj, när du ser från kameran på insidan av kapseln så är horisonten onekligen rak.

Detta erkänner t.o.m mainstream prästen neil degrass tyson.
 
turtle sa:
Jo jag förstår att du blir ledsen om din dator är paj, när du ser från kameran på insidan av kapseln så är horisonten onekligen rak.

Detta erkänner t.o.m mainstream prästen neil degrass tyson.

:D 1 präst av 10. Varför skulle jag överhuvudtaget lyssna på en präst för, eller präster?
 
JohanJ sa:
:D 1 präst av 10. Varför skulle jag överhuvudtaget lyssna på en präst för, eller präster?

Exakt, bra svar.

Dock kan du ju läsa min förklaring i TS och se att du bär deras tro utan att kunna bevisa den.

Hela bollmodellen är en religion, och NASA är våra präster.
 
turtle sa:
På 46 sec, inifrån kapseln har du en rak horisont.
Titta här:
https://i.postimg.cc/ncVTnvVh/screenshot.png
Det här är vad som händer om man gör följande bildredigering:
1. Ta en screenshot vid 0:46
2. Klipp ut fönstret så att det blir genomskinligt
3. Ta en screenshot vid 0:54
4. Lägg den som bakgrund så att man bara ser den del som får plats i fönstret
5. Flytta bakgrunden så att horisonten hamnar på samma ställe som horisonten vid 0:46

Som du själv ser är förklaringen att man ser för lite av horisonten för att se kurvaturen.
 
krigsskadad sa:

Tack kompis, det är allt ni behöver göra, att lyssna, när ni har lyssnat har ni information nog att avgöra själva vad som är verklighet.

"jag vill inte att ni tänker som mig, jag vill bara att ni tänker"
 
turtle sa:
Tack kompis, det är allt ni behöver göra, att lyssna, när ni har lyssnat har ni information nog att avgöra själva vad som är verklighet.

"jag vill inte att ni tänker som mig, jag vill bara att ni tänker"
Blev det jobbigt när du fick mothugg du inte kunde svara på?
 
JohanJ sa:
Precis. Men jag kan inte se en platt horisont.

Titta en gång till https://www.youtube.com/watch?v=FHtvDA0W34I

Men om det är som du säger att även Redbull har gett sig in på att vilseleda oss kommer jag sluta köpa Redbull. Jävla Redbull.

ujuj vad tycker ni om kurvan vid 1:14 då????
Lägg även märket till hans hand.....
 
Är det ingen av er som klickat på länken "zoom on stars"? Jag skulle vilja höra vad ni har att säga om detta. Det är bara ett 3 min klipp. Och det finns många fler.

https://youtu.be/MWzS9Ch3kC4?t=168


:shock:
 
superkuken sa:
Blev det jobbigt när du fick mothugg du inte kunde svara på?

Om du nu kan på riktigt bevisa kurvan eller rörelsen av bollen du tror du snurrar på, så finns det 10,000 dollar för dig att vinna.

The 10,000 Dollar Baller Challenge
https://youtu.be/i4OGSbaQ5jI



Den har legat ute i några månader redan så verkar inte va nån brådska.
Lycka till.

Det ska visst finnas en för den som kan bevisa att snipers blir påverkade av corioliseffekten också.

Snabba cash? Borde ju va lätt att bevisa verkligheten tycker man ju. Visa oss här hur du vann sedan.
 
turtle sa:
Om du nu kan på riktigt bevisa kurvan eller rörelsen av bollen du tror du snurrar på, så finns det 10,000 dollar för dig att vinna.

The 10,000 Dollar Baller Challenge
https://youtu.be/i4OGSbaQ5jI



Den har legat ute i några månader redan så verkar inte va nån brådska.
Lycka till.

Det ska visst finnas en för den som kan bevisa att snipers blir påverkade av corioliseffekten också.

Snabba cash? Borde ju va lätt att bevisa verkligheten tycker man ju. Visa oss här hur du vann sedan.
So? Ganska lätt att lova något sådant när man inte har någon skyldighet att hålla det.

Härmed lovar jag 10000 dollar till den som kan bevisa att vatten kokar vid 100 grader.
 
superkuken sa:
So? Ganska lätt att lova något sådant när man inte har någon skyldighet att hålla det.

Härmed lovar jag 10000 dollar till den som kan bevisa att vatten kokar vid 100 grader.

Om du ska påstå att nån ljuger så får du väll backa det? Vilket bidrag har lämnats in som passar beskrivningen?
 
turtle sa:
Om du ska påstå att nån ljuger så får du väll backa det? Vilket bidrag har lämnats in som passar beskrivningen?
Påstår inte att han ljuger. Säger bara att ett sådant löfte är noll värt när han själv är domare och inte har några skyldigheter.
 
superkuken sa:
Påstår inte att han ljuger. Säger bara att ett sådant löfte är noll värt när han själv är domare och inte har några skyldigheter.

Att det skulle va noll värt vet du inte förens du har testat, kanske blir det väldigt värt för dig? Antingen blir han av med pengar eller all sin tillit om han ljuger, det är ett ganska tungt löfte tycker jag.

Men du vågar inte ens prova vinna pengarna alltså? Förstår jag dig rätt då?
 
turtle sa:
Att det skulle va noll värt vet du inte förens du har testat, kanske blir det väldigt värt för dig? Antingen blir han av med pengar eller all sin tillit om han ljuger, det är ett ganska tungt löfte tycker jag.
Det är noll värt i den här diskussionen. Att han har lovat 10k$ är inte ett argument.
Men du vågar inte ens prova vinna pengarna alltså?
Varför skulle jag inte våga? Finns ju inget att förlora förutom tid då. Men jag ser ingen som helst anledning att prova.
Förstår jag dig rätt då?
Som med precis allt annat gjorde du inte det.
 
superkuken sa:
Det är noll värt i den här diskussionen. Att han har lovat 10k$ är inte ett argument.

Varför skulle jag inte våga? Finns ju inget att förlora förutom tid då. Men jag ser ingen som helst anledning att prova.

Som med precis allt annat gjorde du inte det.
Pengar är som vanligt, i detta fall och i andra fall, ett av de starkaste argument man kan ge.


Du vågar inte för du har inte det som efterfrågas, vilket betyder att du skulle se ut som en idiot.

Ni kanske tycker det jag lagt fram inte är tillräkligt för att bevisa att jorden är platt, men poängen är att globen har ännu mindre.
Det finns naturligt vis debunk försök till det jag skrivit, och anledningen att superkuken inte gått all in och försökt debunka hela min text är för att det blir väldigt tydligt vem som är full av skit när man lägger fram båda argumenten bredvid varandra.
 
turtle sa:
Pengar är som vanligt, i detta fall och i andra fall, ett av de starkaste argument man kan ge.
Nej, det är inte ett argument.

Du vågar inte för du har inte det som efterfrågas, vilket betyder att du skulle se ut som en idiot.
Den amatöranalysen får stå för dig.

Ni kanske tycker det jag lagt fram inte är tillräkligt för att bevisa att jorden är platt, men poängen är att globen har ännu mindre.
Det finns naturligt vis debunk försök till det jag skrivit, och anledningen att superkuken inte gått all in och försökt debunka hela min text är för att det blir väldigt tydligt vem som är full av skit när man lägger fram båda argumenten bredvid varandra.
Så du menar att du inte ska behöva försvara debunkförsöken innan jag har gjort ett försök med alla?
 
Topp