Englands politik

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Tror det blir lättare att följa en tråd om det handlar om ett lands politik i en enda tråd än bara massor med olika trådar som ändå kommer handla om Englands politik. Nu har två engelska ministrar avgått. Onödigt att skapa en tråd bara just om det. I den här tråden kan vi diskutera helheten av Englands politik.

Två engelska minstrar har avgått i protest!

Finansminister Rishi Sunak och hälsoministern Sajid Javid lämnar Boris Johnsons regering, skriver Sky.
– Allmänheten förväntar sig med rätta att regeringsmakten ska skötas ordentligt, kompetent och seriöst. Jag inser att detta kan bli mitt sista ministerjobb men jag tycker att dessa principer är värda att kämpa för och det är därför jag avgår, säger Rishi Sunak.
Sajid Javid skriver på Twitter:
"Det har varit ett stort privilegium att tjänstgöra i den här rollen. Men jag beklagar att jag inte längre kan fortsätta med gott samvete".
De två avhoppen kommer kort efter att Boris Johnson i en intervju medgett att han inte skulle ha utsett ledamoten Chris Pincher till gruppledare i parlamentet. Mot Pincher riktas flera anklagelser om sexuella trakasserier.
Bedömare tror att regeringen kan falla.
"Vad vi ser utspelas framför våra ögon ikväll är en möjlig kollaps för regeringen" skriver BBC:s politiska redaktör Chris Mason.
"Det kommer att vara över vid den här tiden imorgon" säger en välplacerad källa till BBC.

Fler avhopp kommer komma. Nu kan Boris fokusera på hur hans regering förfaller istället på att lägga fokus på hur de ska förinta Ryssland. :)

Nu har Boris avgått men sitter kvar på sin stol tills en ny "Boris" utses.

Tror det blir lättare att följa en tråd om det handlar om ett lands politik i en enda tråd än bara massor med olika trådar som ändå kommer handla om Englands politik. Nu har två engelska ministrar avgått. Onödigt att skapa en tråd bara just om det. I den här tråden kan vi diskutera helheten av Englands politik.

Två engelska minstrar har avgått i protest!

Fler avhopp kommer komma. Nu kan Boris fokusera på hur hans regering förfaller istället på att lägga fokus på hur de ska förinta Ryssland. :)

Hade inte Ryssland invaderat Ukraina hade redan Boris fått lämna tidigare. Faktum är att det till viss del är Ukraina situationen som har räddat honom så pass länge.

Topp