Englands utträde från EU

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,246
Englands utträde från EU blev känt 2017 men vad är den faktiska anledningen till deras utträde från EU?

Året innan besöker Rothschild drottningen av England, året därefter utgör Englands president ett uttalande om att England tänker lämna EU. När jag ser på Amerikas politik idag är det rena kaoset. Har dom rika familjerna (Rockefeller och Rothschild) tänkt lämna Amerika? Amerikas ekonomi är körd i botten, Trumps administration är inte enig i något alls med varandra, känns som att Trump inte alls tas på allvar och alla i hans utdelade poster gör som dom vill. Trump sa att dom tänker dra sig ur Syrien men Bolton säger något annat. hur går Bolton emot Trump?

Vad är det som händer i USA kontra England? Har dom två familjerna jag nämnt i parentes skapa England igen som en stormakt som dom en gång i tiden var?
 
Varför är England så osäkra på uträde från EU? Det var England själva som vilke ha omröstning av Brexit och nu röstade majoriteten JA till uträde men varför drar dom ut på tiden och är osäkra på vad dom vill?
 
Ak47 sa:
Varför är England så osäkra på uträde från EU? Det var England själva som vilke ha omröstning av Brexit och nu röstade majoriteten JA till uträde men varför drar dom ut på tiden och är osäkra på vad dom vill?

För att man vill säkerställa att man inte får ett rent helvete efter att man lämnar. England (eller mer korrekt Storbritannien) är väldigt beroende av handel med resten av Europa.
Sedan så har vi även frågan om gränsen mellan Irland och Nordirland osv.
 
Ak47 sa:
Englands utträde från EU blev känt 2017 men vad är den faktiska anledningen till deras utträde från EU?

Året innan besöker Rothschild drottningen av England, året därefter utgör Englands president ett uttalande om att England tänker lämna EU. När jag ser på Amerikas politik idag är det rena kaoset. Har dom rika familjerna (Rockefeller och Rothschild) tänkt lämna Amerika? Amerikas ekonomi är körd i botten, Trumps administration är inte enig i något alls med varandra, känns som att Trump inte alls tas på allvar och alla i hans utdelade poster gör som dom vill. Trump sa att dom tänker dra sig ur Syrien men Bolton säger något annat. hur går Bolton emot Trump?

Vad är det som händer i USA kontra England? Har dom två familjerna jag nämnt i parentes skapa England igen som en stormakt som dom en gång i tiden var?

England har ingen president.

Orsaken till utträdet är många och har debatterats i många år innan de ens röstade om brexit.

Att Trump inte tas på allvar beror på hans tendens att göra lite som han vill utan tanke på konsekvenserna.
 
Ramzez sa:
England har ingen president.

Balkongdörr, vinterdäck?

Ramzez sa:
Orsaken till utträdet är många och har debatterats i många år innan de ens röstade om brexit.

Och vilka har debatterat det?

Ramzez sa:
Att Trump inte tas på allvar beror på hans tendens att göra lite som han vill utan tanke på konsekvenserna.

Ska han göra som någon annan tycker, utan tanke på konsekvenserna?
 
Ramzez sa:
För att man vill säkerställa att man inte får ett rent helvete efter att man lämnar. England (eller mer korrekt Storbritannien) är väldigt beroende av handel med resten av Europa.
Sedan så har vi även frågan om gränsen mellan Irland och Nordirland osv.

Vid ett utträde ur EU tror jag Storbritannien blir den vinnare i längre sikt. Just nu är det mer länderna runt England som är nervösa.
 
Ramzez sa:
England har ingen president.

Orsaken till utträdet är många och har debatterats i många år innan de ens röstade om brexit.

Att Trump inte tas på allvar beror på hans tendens att göra lite som han vill utan tanke på konsekvenserna.

Premiärminister då. Majoriteten röstade för utträde men ändå är dom osäkra, politikerna. Vill man inte lyssna på folket helt plötsligt?
 
Timmar kvar nu. När kommer vi se skillnaden om det blev bra eller dåligt?
 
Fortfarande inget Brexitavtal... Undrar om inte engelsmännen drabbats av storhetsvansinne. Trotts allt så finns det ju goda allternativprodukter för de flesta varor som produceras i Storbrittanien - man kan äta fransk marmelad istället för skotsk, man kan dricka iränds wiskyistället för den skotska, och mörka öler produceras i Belgien också... Dessutom kommer nog den nya presidenten i USA, att prioritera EU över Storbrittanien i handelsfrågor. Många företag överväger nog att flytta verksamhet framför allt till Irland, där språk och kultur är liknande, men man är inne i EU. Kan nogbli jobbit utan frihandelsavtal för Boris!
 
Vadå för investeringar?
Har som sagt ingen överblick, men har en del att göra med uppstartföretag av olika slag, som skall bygga produktionsanläggningar, och har här kommit i kontakt med brittiska bolag, som funderar på att lägga dem i Sverige, någon nämnde också att Irland var en möjlighet. Jag reagerade på att Brexit nämndes som ett skäl. Inte vet jag om detta är tillfälligheter jag råkat ut för, men lite anmärkningsvärt är det.
 
England övergav EU och återupprättade sina gamla best friends for ever med USA istället.
 
England är det landet som drabbas minst av kriget. Något att tänka på.
 
England är det landet som drabbas minst av kriget. Något att tänka på.

Fast England har påverkats negativt på många andra sätt oavsett. Både i form av problem med import/export men även många pensionärer som har hus utomlands har påverkats negativt eftersom dr inte längre får bo i sina hus i t.ex. Spanien mer än 90-dagar.

Något annat att tänka på är att flera Engelsmän vill tillbaka till EU efter de försämringar de upplever nu.

Ja det är ganska intressant när man börjar nysta i hela Brexit-röran och de löften som gavs till folket kontra vad som faktiskt blev konsekvenserna av brexit.
 
Topp