ett perfekt samhälle?

turtle

Avstängd
Reg
22 Dec 2018
Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker iaf samhället skulle kunna förbättras, så hur tycker ni ett perfekt samhälle ser ut? Om ni fick forma om samhället till nått från era drömmar? Hur ser det ut?

Jaja, då pratar jag väll med mig själv då.

Istället för att slåss mot naturen och förstöra den så kan man samarbeta och bli en del av den. Istället för asfalt och betong hus ser jag parker med hus som bländads in med naturen, där varje park har ett samhälle på ett visst antal invånare, kanske 200-300 eller så, det är viktigt att alla känner alla i en park. Typ halva sverige ska va fyllt med dessa parker, i parkerna växer även en del mat och eget vatten. Maten odlas så det räcker för det samhället+ lite extra, som när allt är klart skickas till den enda storstad vi har, kanske sthlm då, där gäster och liknande kan bo när de semestrar. Andra halvan av landet (kanske inte exakt halva landet) ska vara orörd vild natur där djuren får leva någorlunda ifred, men inte helt orörd natur då vi iaf ska se till att även plantera mat plantor där åt djuren eller kanske campare. En slags djungel av olika sorters mat växter, så det räcker åt alla, både djur och människor. Att gå vilse i skogen ska vara säkrare än att vara i staden. Kanske det finns högs 2 eller 3 asfalts vägar genom landet för transport, annars får man gå eller cykla ditt man ska.

Mindre stress och mindre fokus på yta. Mer tid och rum för att ta det lugnt

A Story That Needs To Be Shared - Chris Madsen
https://www.youtube.com/watch?v=IRadgLJcqJs

Topp