Får vi diskutera drogshoppar?

drogerobrudar

Medlem
Reg
30 Dec 2021
Vi knarkade har ingenstans diskutera längre säkra knarkshoppar. Får vi göra det på friaordet?

Troligen inte. Det var en annan användare som ville ha det för två år sedan, och då var det inte aktuellt att införa det här. Tänker på denna tråden https://friaordet.org/threads/drogforum.515/

Tror ingenting har förändrats sedan dess. Men det får admin svara på.

Det kan inte vara lagligt att diskutera butiker som säljer droger över nätet? Jag är inte insatt i detta men lyssnar gärna.

Låt det bli drogforum? Det är inte det jag vill en drogforum. Att vi får prata om säkra drogshoppar.
Fast personen efterfrågade typ samma sak som du? ”Låt det bli ett drogforum så man få se recensioner vilka det går att köpa ifrån”.
Det kan inte vara lagligt att diskutera butiker som säljer droger över nätet? Jag är inte insatt i detta men lyssnar gärna.
Troligen är det inte lagligt. Jag har för övrigt inte koll på sådana butiker, då jag inte använder droger själv. Men så vitt jag vet är de flesta på ”darknet”, just för att det är olagligt. Darknet har därmed underlättat för säljare och köpare, även om det fortfarande finns säljare som säljer förfalskningar etc.

Fast personen efterfrågade typ samma sak som du? ”Låt det bli ett drogforum så man få se recensioner vilka det går att köpa ifrån”.

Troligen är det inte lagligt. Jag har för övrigt inte koll på sådana butiker, då jag inte använder droger själv. Men så vitt jag vet är de flesta på ”darknet”, just för att det är olagligt. Darknet har därmed underlättat för säljare och köpare, även om det fortfarande finns säljare som säljer förfalskningar etc.
Du är från flashback din fnask. På flashback vi har pratat om drogshoppar många år men nu vill juden admin på flashback tjäna pengar på reklam därför han förböd diskutera om drogshoppar.

Inte lagligt att sälja men lagen säger inget om att prata om .
Det vore skillnad på att endast prata om något brottsligt (tex droger) och att på något vis uppmana folk att begå brott (tex köpa droger). Att prata inte bara prata om droghandel i allmänhet, utan tipsa och recensera drogshoppar etc kommer ju få folk att handla från de bra ställena. Om man är intresserad av det. Då är det inte bara oskyldigt prat längre. Det kan klassas som uppvigling, och är ett lagbrott. Det är därför som det är svårt att hitta sådana diskussioner på vanliga internetforum.

Senast ändrad:
Det borde vara lagligt att endast diskutera drogshoppar, o även att länka till de på t.ex darknet. Att sprida information är inte olagligt, men börjar man skriva typ "Jag säljer ett kilo kokain, nån som är intresserad?" Då är det olagligt, men att länka till sidor där sånt skrivs, det måste väl vara lagligt, i annat fall så censurerar staten det fria ordet.

Det är som att jag står på plattan o nån kommer fram till mig, öh, har du lite röka? Så om jag säger, nej men hör med den där snubben, o pekar på nån annan, då har ju knappast jag gjort nått? Men det kanske finns en sån lag? Förmedling av narkotikahandel?

Själva diskussionerna borde vara lagligt men att tillåta länkningar vet jag inte om det är lagligt.

Svenne det finns inget olagligt här. Samma som det är förbjudet köpa sex av hora men du får prata om det och tipsa. Fattar du?
Jag fattar men har inte tagit ställning till det ännu. Om du kan förbättra lite din attityd blir det trevligare. Fittgubbe, svenne hjälper inte direkt ditt önskemål.

Topp