Turtle försöker ta monopol på sanningen, och går i taket med en massa ovidkommande information när vi andra inte köper hans sätt att tänka. Då far han ut i en massa hittepå, och kräver svar av andra.
Han är fri att ha sin uppfattning så länge han inte försöker tvinga på mig eller andra sina fejk-månlandnings-ideér.
Sen försöker Turtle äga tråden, vilket han heller inte gör. Försöker sätta upp en massa ”regler” för oss andra i tråden vilket han varken har behörighet eller mandat att göra.
Ordet är fritt, och tanken är fri
Va fan pratar du ens om? Det är du som hittar på eller så har du missförstått.
Tvingar jag på dig ideer?

Du kom in i tråden som laggts fram massa konstigheter om rymdorganisationer i. Du säger du tror på månlandningen, jag gav dig en video (a funny thing happened on the way to the moon av bart sibel) med starka poänger angående månlandningen, du gav en debunk på samma video och sa att den närmast pulvriserar alla konspirationsteorier, jag påpekade att din debunk inte ens tar upp alla dom intressantaste punkterna och gav dig flera punkter, du svarade med "dumheter är oändliga" trots att poängerna jag laggt fram är fullt logiska, trots att du inte ens tittat på det du kallar dumheter, jag sa att du inte kan yttra att det är dumheter om du inte ens kan argumentera mot dumheterna.
Du försöker uppenbarligen tvinga fram falska idéer om något du inte ens tittat på.
Om du hellre vill att jag säger att du inte ska "påstå" att det som laggts fram är dumheter, istället för att använda ordet "yttra", så visst, om det är det du har problem med så kan du få den.
Jag har inte "försökt hitta på regler", jag säger bara att du inte kan utala dig om att poängerna är "dumhet", då dom uppenbarligen är fullt logiska. Och visst "kan" du göra det ändå, men förvänta dig inte att bli tagen seriöst.
Du har en uppenbar bias, du har läst debunk på en video men vägrar titta på själva videon, och även när det pekas ut att din debunk inte är fullständig så utalar du dig som om du vet vad videon du inte tittat på innehåller.
Du kanske ska börja recensera böcker utan att läsa dom med? Om du tycker det är ett vinnande koncept att döma boken utifrån omslaget.
Släpp det här nu är du gullig, jag har inte försökt hitta på regler åt dig, jag har bara get dig information som går emot det du tror på och bet dig svara eftersom du säger det är dumheter, då det är det tråden handlar om.