Fejk! nasa/iss/satelliter/mån landning

a87366e30cf90114f80e6a7067001798.jpg
Bilderna är tagna av rymdsonden Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO) som passerat över månen på bara 21 kilometers höjd.

Jag bryr mig inte om saker bara andra kan ge mig, jag har laggt fram mängder anledningar att dom som ger oss informationen inte är pålitliga. Jag lutar mig på empiri. Varför skulle inte det kunna vara en manipulerad bild?
 
Återigen...

Med vilken rätt tar du dig tolkningsföreträde, och ställer upp villkor för att få skriva i tråden.

Innan man tar för stora ord i munnen kan det vara bra att betänka att Galileo Galilei (Piza 1500-1600-tal) höll på att mista huvudet när han hävdade att jorden inte var universums medelpunkt.

Återigen - jag redovisar mina ståndpunkter - utan några pekpinnar ifrån dig.

Du har ingen som helst rätt att komma med några som helst krav och förmaningar.

Jag har min uppfattning - du har din. De kan ingenting ändra på.
Herre gud sluta grina för fan, sitter du och kallar mina frågor dumhet får du väll leva med att jag ber dig svara på dom, du har fått frågor som går emot din tro och som du omöjligt kan ge svar på, och nu vill du gnälla om annat. Sluta gnäll, det är inte mitt fel att det inte finns nån krater under farkosten eller att någon råkade få tag på en video där astronauterna syns fejka en bild på jorden. Uppfatta det hur du vill, men jag tror ärligt talat inte ens du tittat på det vi diskuterar.
 
Vart har jag sagt att du inte får skriva i tråden? Jag ifrågasätter bara att du kallar logiska frågor för dumhet.
I ditt inlägg 22:30 säger du att jag inte kan yttra mig. Nu börjar jag lacka ur på dina översittarfasoner.

Jag har aldrig adresserat dumheten till dig, den gäller alla månlandningsförnekare.

Min uppfattning kan du aldrig ändra på. Sluta nu att försöka styra här i tråden.
 
Senast ändrad:
Du pratar om dumhet när logiska poänger läggs fram, är det "dumhet" så bör du såklart veta bättre? Kan du inte förklara det kan du inte yttra dig om att det skulle vara dumhet.
Det inlägget ja. Du kunde inte läsa hela texten utan vill få det till nått annat? "Kan du inte förklara det kan du inte yttra dig om att det skulle vara dumhet" sa jag uppenbarligen.

Och enligt dig är jag en "månlandningsförnekare", och du skrev det strax efter min kommentar, hur är det då inte riktat mot mig när jag är den enda i tråden det gäller?

Det är du som styr tråden offtopic nu, bara för du inte gillade när jag frågade dig ontopic frågor.
 
Senast ändrad:
Verkar som ingen av er ens tittat på det som laggts fram, ändå har ni åsikter om det, märkligt.
 
Verkar som ingen av er ens tittat på det som laggts fram, ändå har ni åsikter om det, märkligt.
Varför skall man titta på det som du lagt fram när man vet att det varken är objektivt eller är rätt? Jag skrev förut att jag läst massor av sådant under åren. Inte bara om månlandningarna utan också om andra konstigheter som florerar på nätet. Dessutom har jag inte lagt fram några åsikter om dina länkar men däremot konstaterande, att det är påhitt. Hur vet jag då att det är påhitt? Jo, därför månlandningarna med människor är helt sant och dessutom en stor bedrift.

"Och enligt dig är jag en "månlandningsförnekare" " skrev du till B´ztard.
Om du förnekar månlandningarna är du inte då en månlandningsförnekare? Jag bryr mig inte om vad det heter vill bara ställa den lilla enkla frågan.
 
Turtle försöker ta monopol på sanningen, och går i taket med en massa ovidkommande information när vi andra inte köper hans sätt att tänka. Då far han ut i en massa hittepå, och kräver svar av andra.

Han är fri att ha sin uppfattning så länge han inte försöker tvinga på mig eller andra sina fejk-månlandnings-ideér.

Sen försöker Turtle äga tråden, vilket han heller inte gör. Försöker sätta upp en massa ”regler” för oss andra i tråden vilket han varken har behörighet eller mandat att göra.

Ordet är fritt, och tanken är fri.
 
Turtle försöker ta monopol på sanningen, och går i taket med en massa ovidkommande information när vi andra inte köper hans sätt att tänka. Då far han ut i en massa hittepå, och kräver svar av andra.

Han är fri att ha sin uppfattning så länge han inte försöker tvinga på mig eller andra sina fejk-månlandnings-ideér.

Sen försöker Turtle äga tråden, vilket han heller inte gör. Försöker sätta upp en massa ”regler” för oss andra i tråden vilket han varken har behörighet eller mandat att göra.

Ordet är fritt, och tanken är fri
Va fan pratar du ens om? Det är du som hittar på eller så har du missförstått.

Tvingar jag på dig ideer?🤣
Du kom in i tråden som laggts fram massa konstigheter om rymdorganisationer i. Du säger du tror på månlandningen, jag gav dig en video (a funny thing happened on the way to the moon av bart sibel) med starka poänger angående månlandningen, du gav en debunk på samma video och sa att den närmast pulvriserar alla konspirationsteorier, jag påpekade att din debunk inte ens tar upp alla dom intressantaste punkterna och gav dig flera punkter, du svarade med "dumheter är oändliga" trots att poängerna jag laggt fram är fullt logiska, trots att du inte ens tittat på det du kallar dumheter, jag sa att du inte kan yttra att det är dumheter om du inte ens kan argumentera mot dumheterna.

Du försöker uppenbarligen tvinga fram falska idéer om något du inte ens tittat på.

Om du hellre vill att jag säger att du inte ska "påstå" att det som laggts fram är dumheter, istället för att använda ordet "yttra", så visst, om det är det du har problem med så kan du få den.

Jag har inte "försökt hitta på regler", jag säger bara att du inte kan utala dig om att poängerna är "dumhet", då dom uppenbarligen är fullt logiska. Och visst "kan" du göra det ändå, men förvänta dig inte att bli tagen seriöst.

Du har en uppenbar bias, du har läst debunk på en video men vägrar titta på själva videon, och även när det pekas ut att din debunk inte är fullständig så utalar du dig som om du vet vad videon du inte tittat på innehåller.

Du kanske ska börja recensera böcker utan att läsa dom med? Om du tycker det är ett vinnande koncept att döma boken utifrån omslaget.

Släpp det här nu är du gullig, jag har inte försökt hitta på regler åt dig, jag har bara get dig information som går emot det du tror på och bet dig svara eftersom du säger det är dumheter, då det är det tråden handlar om.
 
Varför skall man titta på det som du lagt fram när man vet att det varken är objektivt eller är rätt? Jag skrev förut att jag läst massor av sådant under åren. Inte bara om månlandningarna utan också om andra konstigheter som florerar på nätet. Dessutom har jag inte lagt fram några åsikter om dina länkar men däremot konstaterande, att det är påhitt. Hur vet jag då att det är påhitt? Jo, därför månlandningarna med människor är helt sant och dessutom en stor bedrift.

"Och enligt dig är jag en "månlandningsförnekare" " skrev du till B´ztard.
Om du förnekar månlandningarna är du inte då en månlandningsförnekare? Jag bryr mig inte om vad det heter vill bara ställa den lilla enkla frågan.
Då så, du håller med mig att B,ztard riktade kommentaren i min riktning, det är ju rätt uppenbart, och det var det jag svarade på.


Ja du, varför man ska titta på nått innan man utalar sig som om man vet nått om innehållet? Om du inte förstår det själv så........
 
Turtle, du vet absolut ingenting om hur påläst jag är om Apollo-programmet.

Ändå anser du att du kan yttra dig om detta. Säger allt om dig.

Det är meningslöst att föra debatt, med någon som tror sig sitta inne med ”sanningen” och anser sig ha alla svar, du får gå vidare själv med dina konfabulationer.

Vi andra har vår uppfattning klar.
 
Turtle, du vet absolut ingenting om hur påläst jag är om Apollo-programmet.

Ändå anser du att du kan yttra dig om detta. Säger allt om dig.

Det är meningslöst att föra debatt, med någon som tror sig sitta inne med ”sanningen” och anser sig ha alla svar, du får gå vidare själv med dina konfabulationer.

Vi andra har vår uppfattning klar.
Jag läste och svarade på informationen du presenterade. Du ignorerade informationen jag presenterade och kallar den för dumheter trots att du uppenbarligen inte vet vad den handlar om.

Uppenbarligen är det du som tror du sitter inne på sanningen och har alla svar, du sitter ju och svarar på saker du inte ens tittat på........

Du sa att din länk "pulvriserar alla konspirationsteorier", trots att länken inte ens nämner dom intressantaste bitarna.

Ja att diskutera med dig om något du inte vill ta del är fullständigt meningslöst. Ja er uppfattning om något ni inte undersökt är klar.
 
Bra!

Då tycker vi bägge att fortsatt diskussion är meningslös.

Äntligen någonting vi är överens om, vi klipper här.

(Välkommen till min ignorera-lista!)
 
Senast ändrad:
Varför skall man titta på det som du lagt fram när man vet att det varken är objektivt eller är rätt? Jag skrev förut att jag läst massor av sådant under åren. Inte bara om månlandningarna utan också om andra konstigheter som florerar på nätet. Dessutom har jag inte lagt fram några åsikter om dina länkar men däremot konstaterande, att det är påhitt. Hur vet jag då att det är påhitt? Jo, därför månlandningarna med människor är helt sant och dessutom en stor bedrift.

"Och enligt dig är jag en "månlandningsförnekare" " skrev du till B´ztard.
Om du förnekar månlandningarna är du inte då en månlandningsförnekare? Jag bryr mig inte om vad det heter vill bara ställa den lilla enkla frågan.

Ja, jag håller med dig.

Man tar sig för pannan, när man noterar hur en del månlandningsförnekare i tråden ”går igång” likt plattjordare.

Häpnadsväckande att en del verkar ta det så personligt. Se bara på Bart Siebel som jagade stackars Buzz Aldrin över stock och sten och försökte tvinga honom att svära på en bibel att han varit på månen. Förnekelse-filmer gjorde han oxå.

Niel Armstrong vägrade svära på någon bibel, stiligt av honom att inte gå ner på förnekarnas nivå

Själv är jag övertygad om att jänkarna var där, inte minst på grund av att ryska kosmonauter i tv-programserien ”kosmonauterna” gav jänkarna cred!

En kosmonaut utryckte sig i ett av programmen... ”Jag hatar att säga det, men USA gjorde allting rätt!”

Hade ryssarna kunnat ta USA med byxorna nere hade de gjort det - direkt!

Kalaset kostade mer än Panama-kanalen, mer än Manhattan-projektet och engagerade 400´000 pers.

(... kan man få 400´000 pers att ”bevara en hemlighet”...)

Månlandningen sågs av en halv miljard människor världen över - i direktsändning.

Så att det skulle vara en bluff tror jag inte på.
 
Senast ändrad:
Du kommer hela tiden med saker från internet du har grävt fram att det är sanningen och att vi borde läsa och titta på varje artikel du har grävt fram. För att artiklarna får dig tro på det så försöker du tvinga andra också tro på det. Gör vi inte det så är vi dumma för att vi inte förstår att det är lögn. Så gör du på allt. Jag tror inte att många vill läsa dina artiklar som saknar substans. Låt människor tro på vad dom vill. Är det någon här som försöker tvinga dig till att tro något annat? Du ser inte själv vad du skriver men om vi är flera som har uppfattat dig på samma tänk så borde du fundera lite och byta taktik.
 
Klockrent 0koll, tack!

(...stalltips, använd ignorera-funktionen...)
 
Senast ändrad:
Du kommer hela tiden med saker från internet du har grävt fram att det är sanningen och att vi borde läsa och titta på varje artikel du har grävt fram. För att artiklarna får dig tro på det så försöker du tvinga andra också tro på det. Gör vi inte det så är vi dumma för att vi inte förstår att det är lögn. Så gör du på allt. Jag tror inte att många vill läsa dina artiklar som saknar substans. Låt människor tro på vad dom vill. Är det någon här som försöker tvinga dig till att tro något annat? Du ser inte själv vad du skriver men om vi är flera som har uppfattat dig på samma tänk så borde du fundera lite och byta taktik.
Du får ta dom "artiklarna som saknar substans" mer sakligt, nu sveper du bara brett, vilket är trams, det vi pratar om här är en video om månlandningen som har substans, sätt igång att visa på hur de punkter från videon jag tagit upp saknar substans om du nu vill visa på att det du säger har substans.

Det blir tröttsamt turtle. Lugna ner dig lite.
Jag är så lugn så. Tröttsamt är folk som utalar sig om saker dom inte ens tittat på, du blir visst den tredje i tråden nu som anser att det är en bra idé att "döma boken efter omslaget" gissar jag?

Döma boken efter omslaget är ett ordspråk som finns av en anledning.


Bryr mig inte det minsta om vad ni babblar om, återgå till topic och förklara hur punkterna från videon är "substanslösa" "dumhet" och "falsk" som ni tre nu helt substanslöst, falskt och dumt påstått.

(Det kan ni inte, för ni har fel alla tre)
 
Senast ändrad:
Du får ta dom "artiklarna som saknar substans" mer sakligt, nu sveper du bara brett, vilket är trams, det vi pratar om här är en video om månlandningen som har substans, sätt igång att visa på hur de punkter från videon jag tagit upp saknar substans om du nu vill visa på att det du säger har substans.


Jag är så lugn så. Tröttsamt är folk som utalar sig om saker dom inte ens tittat på, du blir visst den tredje i tråden nu som anser att det är en bra idé att "döma boken efter omslaget" gissar jag?

Döma boken efter omslaget är ett ordspråk som finns av en anledning.


Bryr mig inte det minsta om vad ni babblar om, återgå till topic och förklara hur punkterna från videon är "substanslösa" "dumhet" och "falsk" som ni tre nu helt substanslöst, falskt och dumt påstått.

(Det kan ni inte, för ni har fel alla tre)
Börja med att läsa din rubrik! Du skriver fejk, vad ska vi diskutera då? Du har redan förbestämt för oss alla andra att det är fake. Kör på att allt är fake och osanning och att Corona inte finns. Jag vill inte tror som du gör, får jag det?
 
Topp