Fejk! nasa/iss/satelliter/mån landning

Börja med att läsa din rubrik! Du skriver fejk, vad ska vi diskutera då? Du har redan förbestämt för oss alla andra att det är fake. Kör på att allt är fake och osanning och att Corona inte finns. Jag vill inte tror som du gör, får jag det?
Du kan diskutera allt det som laggts fram som tyder på att det är fejk.

Jag har laggt fram videon
"A funny thing happened on the way to the moon" av bart sibel
I början av denna diskussion, och laggt fram vissa punkter från den som är fullt logiska att undra över.


Ni tre har svarat efter det med
"påhittade påståenden" "oändlig dumhet" "saknar substans"


jag väntar nu på att ni ska förklara hur era kommentarer är korrekta gällande det jag laggt fram. Vad väntar ni på? Det är påhittade påståenden, oändlig dumhet och saknar substans, det kan inte vara svårt att förklara varför.

alla kan titta på videon jag har erbjudit och se hur trångsynt och trögt ni beter er.


Och här har ni en till att kommentera på


uppenbarligen fejk.
 
Du kan diskutera allt det som laggts fram som tyder på att det är fejk.

Jag har laggt fram videon
"A funny thing happened on the way to the moon" av bart sibel
I början av denna diskussion, och laggt fram vissa punkter från den som är fullt logiska att undra över.


Ni tre har svarat efter det med
"påhittade påståenden" "oändlig dumhet" "saknar substans"


jag väntar nu på att ni ska förklara hur era kommentarer är korrekta gällande det jag laggt fram. Vad väntar ni på? Det ät påhittade påståenden, oändlig dumhet och saknar substans, det kan inte vara svårt att förklara varför.

alla kan titta på videon jag har erbjudit och se hur trångsynta och trögt ni beter er.


Och här har ni en till att kommentera på


uppenbarligen fejk.
Jag gillar inte alls dina rubriksättningar. Kan du inte istället skriva: är månlandningen fake? Har människan landat på månen? Nej, du vet svaret på allt och då sätter du rubriken fake. Gå och lägg dig.
 
Jag gillar inte alls dina rubriksättningar. Kan du inte istället skriva: är månlandningen fake? Har människan landat på månen? Nej, du vet svaret på allt och då sätter du rubriken fake. Gå och lägg dig.
jag har get tydliga tecken på att så är fallet, det är ni som ignorerar den informationen. Gå och lägg dig själv.

Ni har yttrat er om informationen alla tre men är helt ovilliga att ta i den? Ni är tre mot en och ni är alla tvärsäkra på er sak, vad väntar ni på? Bevisa att ni har rätt och jag har fel.

Jag länkar den åt er igen så ni slipper söka.


"påhittade påståenden" "oändlig dumhet" "saknar substans" enligt er.

folk kan nu titta på den och döma om ni har rätt eller om ni reflekterar er själva i era ord.
 
Senast ändrad:
Jag tycker du får tro på vad du vill, det är din ensak turtle. Dessutom stödjer jag och med stor sannolikhet många andra dig i ditt val att tro på de saker du vill. Problemet uppenbarar sig när du går ut offentligt med vad du tror och dessutom vill få svar från andra. När dessa "andra" svarar blir du irriterad över att svaren var "fel". Alltså fel enligt vad du tror. Jag och flera andra tror inte på det du påstår vi tror det som hände verkligen hände. Det kan du aldrig ändra på speciellt inte med hjälp av töntiga länkar skapade av kärnan av konspirationsteoriernas mästare.
 
Det kan du aldrig ändra på speciellt inte med hjälp av töntiga länkar skapade av kärnan av konspirationsteoriernas mästare.
Du vet inget om ifall jag är irriterad eller inte. Jag utrycker mig som jag utrycker mig, lev med det.


Mer breda svepanden. Varsågoda att bevisa att ni har rätt och jag har fel genom att kommentera på innehållet istället.
 
Du vet inget om ifall jag är irriterad eller inte. Jag utrycker mig som jag utrycker mig, lev med det.


Mer breda svepanden. Varsågoda att bevisa att ni har rätt och jag har fel genom att kommentera på innehållet istället.
Jag har tittat nu på dina skit videos. Jag är inte övertygad och vet att månlandningen är på riktigt. Vad vill du diskutera?
 
Du vet inget om ifall jag är irriterad eller inte. Jag utrycker mig som jag utrycker mig, lev med det.


Mer breda svepanden. Varsågoda att bevisa att ni har rätt och jag har fel genom att kommentera på innehållet istället.
Nu är det ju så att vi kommunicerar med text på detta forum och det är genom den texten som skrivs här som man ser känsloläget hos de man diskuterar med. Det kan mycket väl vara så att den man diskuterar med har ett helt annat känsloläge framför tangentbordet men det har liksom ingen betydelse i debatten här för då gäller den skrivna texten. I den skrivna texten är du irriterad, ibland förbannad. Det får du också vara så länge du uppför dig korrekt mot andra.

Vad det gäller bevisningen är det utsiktslöst att försöka bevisa att det som hänt har hänt eftersom det kommer följa på mer "fakta" påhittat av kärnan av konspirationsteoretikerna. Detta kommer att fortsätta i all oändlighet.

Nåväl, jag tittade på filmen du postat. Jag såg genast att det är samma film jag redan sett flera gånger med en massa nonsens som redan motbevisats mängder av gånger. Jag orkar inte dra det för femtioelfte gången, kan bara konstatera att det som är bluff här är att inte tro på månlandningarna.

Det som förvånar mig är att exempelvis en person som du turtle går på all sådan skit. Jag tycker du är smart nog att tänka själv och inte låta dessa märkliga filurer lura in dig i deras fälla.
 
Nu är det ju så att vi kommunicerar med text på detta forum och det är genom den texten som skrivs här som man ser känsloläget hos de man diskuterar med. Det kan mycket väl vara så att den man diskuterar med har ett helt annat känsloläge framför tangentbordet men det har liksom ingen betydelse i debatten här för då gäller den skrivna texten. I den skrivna texten är du irriterad, ibland förbannad. Det får du också vara så länge du uppför dig korrekt mot andra.

Vad det gäller bevisningen är det utsiktslöst att försöka bevisa att det som hänt har hänt eftersom det kommer följa på mer "fakta" påhittat av kärnan av konspirationsteoretikerna. Detta kommer att fortsätta i all oändlighet.

Nåväl, jag tittade på filmen du postat. Jag såg genast att det är samma film jag redan sett flera gånger med en massa nonsens som redan motbevisats mängder av gånger. Jag orkar inte dra det för femtioelfte gången, kan bara konstatera att det som är bluff här är att inte tro på månlandningarna.

Det som förvånar mig är att exempelvis en person som du turtle går på all sådan skit. Jag tycker du är smart nog att tänka själv och inte låta dessa märkliga filurer lura in dig i deras fälla.
Ja, det är ibland svårt att tyda känslor i text.

Jag har tidigare lagt fram punkter från videon jag finner intressant, är dom falska så är det bara påvisa det, jag lyssnar. Men att det inte finns nån krater under farkosten, att det ligger en rekvisita sten på månen, att bilderna har varit i nått program innan dom släppts, att det finns olika ljuskällor, att astronauterna finns på film när dom försöker fejka en bild på jorden genom ett fönster. Dessa saker är bevisligen sanna och fullt logiska att undra över. Har ni bra förklaringar så varsågoda att ge dom, jag lyssnar, men diskutera saken har jag ingen mer ork för.
Jag har tittat nu på dina skit videos. Jag är inte övertygad och vet att månlandningen är på riktigt. Vad vill du diskutera?
Jag vill inte diskutera något med dig. Det är du som kommer in här med påståendet att det som laggts fram är "substanslöst", varsågod att bevisa att så är fallet genom att förklara hur punkterna saknar substans, det kan du göra utan "diskussion".
 
Jag har tidigare lagt fram punkter från videon jag finner intressant, är dom falska så är det bara påvisa det, jag lyssnar. Men att det inte finns nån krater under farkosten, att det ligger en rekvisita sten på månen, att bilderna har varit i nått program innan dom släppts, att det finns olika ljuskällor, att astronauterna finns på film när dom försöker fejka en bild på jorden genom ett fönster. Dessa saker är bevisligen sanna och fullt logiska att undra över. Har ni bra förklaringar så varsågoda att ge dom, jag lyssnar, men diskutera saken har jag ingen mer ork för.
Allt detta som påstås har förklarats flera gånger från olika personer. Om jag skulle citera deras förklaringar kommer det bara nya påhitt som skall motbevisa bevisen. Jag finner inget nöje i det.

Kineserna säger sig också fotat spåren och prylarna som ligger på månen. De har inte släppt några bilder på det för de tycker väl inte det är nödvändigt. Astronauterna placerade ut laserreflektorer på Månen som sedan dess använts för olika mätningar mm. De har bla kommit fram till att Månen sakta flyttar sig ut från Jorden.

Det står utom all rimligt tvivel att det varit människor på Månen.
 
Allt detta som påstås har förklarats flera gånger från olika personer. Om jag skulle citera deras förklaringar kommer det bara nya påhitt som skall motbevisa bevisen. Jag finner inget nöje i det.

Kineserna säger sig också fotat spåren och prylarna som ligger på månen. De har inte släppt några bilder på det för de tycker väl inte det är nödvändigt. Astronauterna placerade ut laserreflektorer på Månen som sedan dess använts för olika mätningar mm. De har bla kommit fram till att Månen sakta flyttar sig ut från Jorden.

Det står utom all rimligt tvivel att det varit människor på Månen.

Det är ju sanslöst - turtle har än en gång slängt upp gamla videosnuttar - en gång till.

Priset tas kanske av videon där ljusrampen rasar. Den har turtle lagt upp tidigare här i tråden.

Redan då bemötte jag honom runt den videon, det är ju en mycket välkänd skämtfilm.

Ändå slänger turtle upp den - en gång till - och vill ha det till ”fakta”...

Vidare cirkulerar på nätet en video där ”Tarantino” gör avbön på sitt yttersta, att han hjälpte NASA med en fake-inspelning av månlandningen. En närmare inspektion av den videon ger vid handen att ”Tarantino” är en inhyrd skådis.

Även Tarantios dotter understryker i en intervju att ”pappa skulle aldrig nedlåta sig till något sådant”.

Varning för fakta-resistenta foliehattar här i tråden... Ordet är fritt, tanken är fri...
 
Det är ju sanslöst - turtle har än en gång slängt upp gamla videosnuttar - en gång till.

Priset tas kanske av videon där ljusrampen rasar. Den har turtle lagt upp tidigare här i tråden.

Redan då bemötte jag honom runt den videon, det är ju en mycket välkänd skämtfilm.

Ändå slänger turtle upp den - en gång till - och vill ha det till ”fakta”...

Vidare cirkulerar på nätet en video där ”Tarantino” gör avbön på sitt yttersta, att han hjälpte NASA med en fake-inspelning av månlandningen. En närmare inspektion av den videon ger vid handen att ”Tarantino” är en inhyrd skådis.

Även Tarantios dotter understryker i en intervju att ”pappa skulle aldrig nedlåta sig till något sådant”.

Varning för fakta-resistenta foliehattar här i tråden... Ordet är fritt, tanken är fri...
Håller med!
En liten rättelse bara, det var inte Tarantino utan det var Stanley Kubrick någon skådis klätt ut sig till och påstod att han (alltså Stanley Kubrick) skapat månlandningarna i en studio. Stanley Kubricks dotter säger att pappa aldrig gjort det där att det är påhitt.
 
Det är ju sanslöst - turtle har än en gång slängt upp gamla videosnuttar - en gång till.

Priset tas kanske av videon där ljusrampen rasar. Den har turtle lagt upp tidigare här i tråden.

Redan då bemötte jag honom runt den videon, det är ju en mycket välkänd skämtfilm.

Ändå slänger turtle upp den - en gång till - och vill ha det till ”fakta”...

Vidare cirkulerar på nätet en video där ”Tarantino” gör avbön på sitt yttersta, att han hjälpte NASA med en fake-inspelning av månlandningen. En närmare inspektion av den videon ger vid handen att ”Tarantino” är en inhyrd skådis.

Även Tarantios dotter understryker i en intervju att ”pappa skulle aldrig nedlåta sig till något sådant”.

Varning för fakta-resistenta foliehattar här i tråden... Ordet är fritt, tanken är fri...
Stör det dig att jag vill ha svar på några frågor ingen av er vill svara på? Videon använder sig av nasas egna klipp och foton, så att du säger det är en skämt film vet jag inte vad du syftar på, nån fallande ljusramp är bara du som pratar om.


Vad är en foliehatt? Vill du förklara?


Du är medveten om att det va du som började vara otrevlig mot mig här i tråden?
 
Håller med!
En liten rättelse bara, det var inte Tarantino utan det var Stanley Kubrick någon skådis klätt ut sig till och påstod att han (alltså Stanley Kubrick) skapat månlandningarna i en studio. Stanley Kubricks dotter säger att pappa aldrig gjort det där att det är påhitt.

Javisst, fel av mig, jag tänkte på Kubrick, men skrev fel... :)
 
Senast ändrad:
Varför skulle någon som som inte tror folk landade på månen behöva ha en foliehatt på huvudet? Det utrycket kan passa in på folk som är oroliga för hälsorisk gällande 5G och liknande. Att tro att folk som tvekar på månlandningen har någon som helst anledning att bära en foliehatt är en riktigt korkad kommentar och tyder på både brist på logiskt tänkande och brist på fantasi. Verkligen "a special kind of stupid" om man inte kan tänka så långt själv.

Men mer kan man väl inte förvänta sig från nån som argumenterar att det är svårare att spela in en video i en studio än att åka till månen. Eller nån som förespråkar att det är bra att döma boken efter omslaget.
 
Vad gäller kommentarer om att det skulle vara svårare att fejka än att åka till månen, och att 400,000 va inblandade.

Det finns en bild på wernher von braun när han går över en "exakt replika av månlandningen" bilden är tagen bara några månader efter månlandningen.
Om man hade en exakt replika bara några månader efter det hände så kunde man såklart ha det några månader innan det hände med.

Vad gäller att "400,000 var inblandade så är det såklart nonsens att den siffran skulle ha nån som helst betydelse.
Här kan ni få ett annat exempel.


"Secret cities. Secret work. During World War II, about 130,000 people were involved in the Manhattan Project, a highly classified collective effort that produced the first nuclear weapons and changed science, and war, forever.


But those working on the project didn’t necessarily know what they were working on. Many of the oral histories at “Voices of the Manhattan Project,” an extensive collection of interviews, come from people who understood that their work was of strategic importance but didn’t realize they were helping create an atomic bomb."

 
Och vad gäller att "ryssland skulle skvallrat". Visste ni att dom alla använder samma symbol i sina rymdprogram? USA, ryssland, China, Japan, Iran. Alla har vector symbologi.

Som ni kan se i denna videos första 4 minuter, resten kan ni skippa.

 
Topp