FEMINISM. Tittar ni fortfarande på sport-sändningarna?

Sportlaban

Medlem
Reg
12 Feb 2023
Inlägg
342
Tacka vet jag youtube, om än ägt av Google, så jag kan titta på idrott från svunna tider. Nutida idrott intresserar mig nästan ingenting. Och det beror inte bara på feminismen. Men.

Satt framför TVn hos en bekant och det blev dags för sportnytt, eller vad det heter nuförtiden. Hälften var damidrott.

Det är ju skrattretande.

Jag håller med om att stjärnor på den internationella scenen, om de är kvinnor, ska uppmärksammas men det här är ju feministisk politik och det vet vi ju om att det är. I avsaknad av svenska kvinnliga idrottsstjärnor kan kvinnliga uppmärksammas. Serena Williams i tennis tex.

Jag slutade titta på TV regelbundet när jag var cirka 30 år och jag kan inte komma tillbaka som TV-tittare. Det blir ju dessutom bara värre. Hur är det med er? Tittar ni på idrottssändningarna? De är ju fullspäckade med värdelös och ointressant svensk damidrott.
 
Jag förstår inte riktigt vad vi ska svara på? Vad står FEMINISM för i rubriken? Är det FEMINISM att titta på sport? Vad fan är det du vill prata om för helvete? Du frågar om att titta på sport men att du inte längre är en TV-tittare? Ändra din rubrik, din frågeställning så kanske du får svar men som den är nu får du inget svar av mig.
 
Jag förstår inte riktigt vad vi ska svara på? Vad står FEMINISM för i rubriken? Är det FEMINISM att titta på sport? Vad fan är det du vill prata om för helvete? Du frågar om att titta på sport men att du inte längre är en TV-tittare? Ändra din rubrik, din frågeställning så kanske du får svar men som den är nu får du inget svar av mig.

Haha. Vad är du för en idiot?

Håll dig till ämnet. Är du inte med på att damidrotten på svensk TV borde slopas? Ingen vill ändå titta på den. Den är bara där av feministpolitiska orsaker.

Så bort med den bara.
 
Att SVT är icke-genuint och istället är medvetet feministiskt är det inte svårt att se själv. Men för den som tvivlar:


"SVT Sport har arbetat för en jämställd sportbevakning sedan 2015 och den åttonde mars varje år brukar jag berätta hur det går för oss och för damidrott i stort. " / Åsa Edlund Jönsson, på sportchef SVT.

I artikeln tar den här kärrringen till en massa saker från övriga världen. Som om det skulle motivera Sveriges TV-tittare att stanna kvar framför TVn och titta på dam-idrott. Det är ju löjeväckande. Här ett idiot-exempel: "Emilie Casonguay utsågs till assisterande GM för NHL-laget Vancouver Canucks i januari, andra kvinna genom tiderna att nå den positionen inom NHL.". Visst. Tack och lov spelar inga damer NHL-ishockey.
 
Titta inte då.
Att SVT är icke-genuint och istället är medvetet feministiskt är det inte svårt att se själv. Men för den som tvivlar:


"SVT Sport har arbetat för en jämställd sportbevakning sedan 2015 och den åttonde mars varje år brukar jag berätta hur det går för oss och för damidrott i stort. " / Åsa Edlund Jönsson, på sportchef SVT.

I artikeln tar den här kärrringen till en massa saker från övriga världen. Som om det skulle motivera Sveriges TV-tittare att stanna kvar framför TVn och titta på dam-idrott. Det är ju löjeväckande. Här ett idiot-exempel: "Emilie Casonguay utsågs till assisterande GM för NHL-laget Vancouver Canucks i januari, andra kvinna genom tiderna att nå den positionen inom NHL.". Visst. Tack och lov spelar inga damer NHL-ishockey.
 

Gör jag inte heller. TVn åkte ut 2012. Som jag skriver i trådstarten finns det historiska alternativ idag till denna feminism med sitt slöseri. Vem tittar och vem VILL titta på denna smörja?

Tittar inte men tvingas betala. SVT borde atombombas.
 
Gör jag inte heller. TVn åkte ut 2012. Som jag skriver i trådstarten finns det historiska alternativ idag till denna feminism med sitt slöseri. Vem tittar och vem VILL titta på denna smörja?

Tittar inte men tvingas betala. SVT borde atombombas.

Man borde allmänt ersätta det med att SVT blir något som man ska prenumerera på istället och avskaffa public service avgiften helt.
 
Topp