Filmerna som startade all pandemi panik

Jag skriver om konspirationsteori i form av:

Det finns många olika konspirationsteorier som inkluderar exempelvis konspirationsteorierna om månlandningarna och omständigheterna kring Kennedymordet på 1960-talet. Många konspirationsteorier gör även gällande att stora händelser i världshistorien förklaras av att konspiratörer i kulisserna manipulerat och iscensatt politiska skeenden. Ett exempel är teorin om att Illuminati, Tempelherreorden och Frimurarorden var de hemliga sällskap som låg bakom franska revolutionen. Svenska konspirationsteorier som ofta framläggs gäller mordet på Olof Palme och Estoniakatastrofen.
Alltså folk som tror på förvrängningar av sanningen. Att Corona inte existerar är en sådan eller att Coronavaccin innehåller nanorobotar som är till för att regeringen skall kunna styra folk eller att flygplan släpper ut kemikalier som också skall styra folk eller det dummaste av allt, att Jorden är platt.

Så fort dessa "teoretiker" får sin tro ifrågasatt är de som ifrågasätter "oärliga", "tröttsamt beteende", "skrämselpropaganda", "svamlar nonsens", "designade för att stänga ner diskussioner" osv.

Du har en ful ovana att vända på allt som de flesta inte orkar med att bemöta för då kommer en ny vändning åt ett annat håll och ännu fler tröttnar på att svara. Till slut blir du helt ensam i dina trådar med med dina "teorier".
 
Ok, det här är sista gången jag försöker få dig att förstå, det är tydligt att du inte vill förstå, sen sätter jag dig på ignore.

Dom du läser om konspirationer hos vill omdefinera ordet, du har blivit lurad om betydelsen av ordet eller så försöker du själv medvetet lura andra.

Detta är ordets definition.
"Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), komplott eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte."


här i tråden skriver du- "Jag konspirerar inte och kommer aldrig att göra det!"

ingen har sagt något om att du konspirerar, läs definitionen och det som står i tråden och förklara varför du säger så?


sen säger du- "Det är ingen konspiration, det är fakta!"

läs definitionen och förklara varför en konspiration inte kan va fakta?


Det är klart och tydligt att du inte använder ordet efter dess betydelse, det är inte upp till dig eller dom du läser hos att omdefinera ordet. Och du har fel i din användning.



Det jag klagar på är att du skriver vagt och svepande om konspirationer i tråd efter tråd, trots att du uppenbarligen inte ens vet vad det betyder, istället för att sakligt prata om trådens ämne. Det har inget med "att du säger emot mig" att göra, tvärt om så stör jag mig på att du svävar iväg offtopic med allmänt prat om konspirationer.


Alla trådar handlar inte om konspirationer i allmänhet, jag har tidigare sagt att om du vill prata om det kan du göra det i följande tråd.


Men det vill du tydligen inte, utan hoppar runt i varenda tråd du ser för att sprida din missförstådda syn på saken.


Läs noga definitionen och dina egna kommentarer och förstå att det du gör är just att "svamla nonsens". Titta hur många ggr jag försökt förklara för dig att du använder ordet fel och förstå att det är "tröttsamt beteende". Titta på din egen länk så ser du att ordet används nedsättande, trots att det egentligen inte är något märkvärdigt enligt definitionen och förstå att ordet är till för att stänga diskussioner utan saklig diskussion, vilket är exakt hur du använder det. Skrämselpropaganda har jag inte sagt nått om till dig? Försöker du vända på det? Och ja ditt användande av ordet är "oärligt", då du vet vad definitionen är men väljer att ge det din egen definition.


Du är den som vänder på betydelsen av ett ord, jag försöker bara få dig att sluta.
 
Senast ändrad:
Topp