Filmerna som startade all pandemi panik

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Inlägg
2,634

Vi såg folk ramla ihop på gator i Kina och det va det hemska nya viruset sa man, bäst att låsa ner hela världen, vaccinera varenda människa på hela jorden, vaccin pass, track and trace, utegångsförbud, masktvång, diktera hur många som får mötas och hur långt ifrån varandra man ska va, censur, osv. Ja i stort sätt ändra hela världen för folk dör mitt på gatorna i Kina.

Nvm att alla lösningar på en ny hemsk pandemi redan hade diskuterats bara några månader innan det hände på event 201. Och i Rockefeller Foundation documents Scenarios for the future of technology and international development.

Fråga 1. Har vi sett några fall i resten av världen där det händer? Eller muterade viruset till en asymptomatisk sjukdom när det lämnade Kina?

Fråga 2. Hur mycket ambulans trafik har ni hör sedan viruset kom hit jämfört med innan viruset kom hit? Mer? Mindre? Lika mycket?
 
Har sett och hört mer sen Corona. Det är inte bara ambulanser jag har sett. Mycket transportbilar också, minns inte vad den typen av bilarna heter men dom är orangea.
 

Vi såg folk ramla ihop på gator i Kina och det va det hemska nya viruset sa man, bäst att låsa ner hela världen, vaccinera varenda människa på hela jorden, vaccin pass, track and trace, utegångsförbud, masktvång, diktera hur många som får mötas och hur långt ifrån varandra man ska va, censur, osv. Ja i stort sätt ändra hela världen för folk dör mitt på gatorna i Kina.

Nvm att alla lösningar på en ny hemsk pandemi redan hade diskuterats bara några månader innan det hände på event 201. Och i Rockefeller Foundation documents Scenarios for the future of technology and international development.

Fråga 1. Har vi sett några fall i resten av världen där det händer? Eller muterade viruset till en asymptomatisk sjukdom när det lämnade Kina?

Fråga 2. Hur mycket ambulans trafik har ni hör sedan viruset kom hit jämfört med innan viruset kom hit? Mer? Mindre? Lika mycket?
Påhitt!
Någon har filmat och klippt ihop när folk av någon anledning faller. Tror inte alls på att det handlar om Corona om det är Corona kan man lätt hitta folk som faller bland så många människor. Det är väldigt vanligt att en del gör så här för att piska upp en viss stämning. Men, ingen tror ju på det så det gör väl ingen skada.
Corona finns och nu väntar jag på min spruta, synd att det tar sådan tid bara.
 
Senast ändrad:
Påhitt!
Någon har filmat och klippt ihop när folk av någon anledning faller. Tror inte alls på att det handlar om Corona om det är Corona kan man lätt hitta folk som faller bland så många människor. Det är väldigt vanligt att en del gör så här för att piska upp en viss stämning. Men, ingen tror ju på det så det gör väl ingen skada.
Corona finns och nu väntar jag på min spruta, synd att det tar sådan tid bara.
Ja jag håller med, det är påhitt, ren skrämselpropaganda.
Men att nån bara har klippt ihop när folk ramlar är ju mindre troligt när man ser att dom som blir tillkallade bär Hazmat dräkt och liknande, det är ju tydligt att det ska föreställa corona skiten, eller tror du dom alltid är klädda så?
Det är samma med klippen som kom samtidigt där dom gick runt i Hazmat dräkt och besprutade hela gator och byggnader med slangar och vattenkannoner. Ren skrämselpropaganda.


Så då till dom riktiga frågorna:

Vilka har gjort och spridit propagandan?

Vilka har tjänat på propagandan?

Vilkas agendor har blivit möjliga pga av propagandan?
 
Det behövs ingen grupp för att sprida propaganda. Det kan vara en nyhetsredaktion som jobbar med fakenews eller bara någon media som har nyhetstorka. Kina består av väldigt mycket folk. Man kan säkert hitta några dussin bland så mycket folk som bara plötsligt svimmar eller till och med dör och faller till marken. Det behöver inte vara Corona men de som skickas till sådana fall tar inga risker utan bär skyddskläder ifall att.

Ni konspirationsteoretiker ser spöken i varje skugga men ser inte verkligheten hur mycket den än lyses upp. Ibland kan ni till och med träffa rätt och då används det till att peka ut alla andra stolligheter som rätt.
 
Sluta med din löjliga stämpel om "ni konspirationsteorier", det är fan det enda du gör, varenda jävla tråd ska du försöka förminska med dina jävla ord som är designade för att stänga ner diskussioner. Jag är en individ, diskutera det jag tar upp sakligt istället för att kalla mig "ni".

Det behövs ingen grupp för att det ska kunna kallas konspiration heller, det räcker med 2 personer. Och du säger själv att någon har gjort det här illasinnat, så om denna "någon" råkar vara mer än 1 person så är det just en konspiration. Du säger "det kan va en nyhetredaktion", grattis du teoriserade precis själv om att det kan va en konspiration, smart du är.


Och om du tycker det är löjligt att peka ut att vissa faktiskt tjänar på hela denna situation så är du bara löjlig. Det är enligt dig fullt rimligt att tro att någon eller några enstaka vanliga människor skulle skapa en sådan lögn, men om man antar att det är rika människor med makt som faktiskt tjänar på lögnen som gjort det så blir det löjligt. Skärp dig, det finns onda människor i alla delar av världen, inte bara bland dom fattiga.
 
Senast ändrad:
Det behövs ingen grupp för att sprida propaganda. Det kan vara en nyhetsredaktion som jobbar med fakenews eller bara någon media som har nyhetstorka. Kina består av väldigt mycket folk. Man kan säkert hitta några dussin bland så mycket folk som bara plötsligt svimmar eller till och med dör och faller till marken. Det behöver inte vara Corona men de som skickas till sådana fall tar inga risker utan bär skyddskläder ifall att.

Ni konspirationsteoretiker ser spöken i varje skugga men ser inte verkligheten hur mycket den än lyses upp. Ibland kan ni till och med träffa rätt och då används det till att peka ut alla andra stolligheter som rätt.
Du har hela tiden skrivit i mina trådar om hur löjligt det är med konspirationsteorier, och nu sitter du här och teoriserar om en konspiration samtidigt som du i samma inlägg säger hur löjligt sånt är.

Kommentar på det?
 
Du har hela tiden skrivit i mina trådar om hur löjligt det är med konspirationsteorier, och nu sitter du här och teoriserar om en konspiration samtidigt som du i samma inlägg säger hur löjligt sånt är.

Kommentar på det?
Jag konspirerar inte och kommer aldrig att göra det!
 
Det är ingen konspiration, det är fakta!
Är det fakta att "Det kan vara en nyhetsredaktion som jobbar med fakenews"?????? Eller vad är det som är fakta? Och varför skulle en konspiration inte kunna vara fakta?

Du svamlar nonsens, förklara dig istället.
 
Thesun uk och thesun Irland pratar om bilder med nån som dör på gatan och ger dessa citat i samband.

"Zombieland"

"Dawn of the dead"


Snacka om skrämselpropaganda........
 
Är det fakta att "Det kan vara en nyhetsredaktion som jobbar med fakenews"?????? Eller vad är det som är fakta? Och varför skulle en konspiration inte kunna vara fakta?

Du svamlar nonsens, förklara dig istället.
"Det kan vara" är ingen konspiration det är en slutsats som bygger på statistik över liknande påhittade meddelanden som sprids på nätet.
 
"Det kan vara" är ingen konspiration det är en slutsats som bygger på statistik över liknande påhittade meddelanden som sprids på nätet.
"Det kan vara" är en teori om vad det kan bero på.

Och "en nyhetsredaktion som sprider fakenews" inebär att det är minst 2 personer inblandade och att dom bakom stängda dörrar har bestämt att släppa ut lögner för att vilseleda och skrämma folk, vilket är illasinnat. Och det är en konspiration.

Med andra ord en "konspirationsteori".


"Konspiration (av latinets conspirare: 'andas tillsammans'), komplott eller sammansvärjning, syftar på ett hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte."
 
Senast ändrad:
Jag konspirerar inte och kommer aldrig att göra det!
Tydligt att "exet" fortsatt låtsas att inte förstå betydelsen av ordet trots att han mer än en gång fått det förklarat för sig och tom själv länkat till definitionen.



Mycket oärligt och tröttsamt betende........
 
Topp