Flashback vs Friaordet

Magasinet Konkret ( som jag aldrig hört tidigare) vill starta ett nytt forum enligt hatforumet f.back. Men horungarna på f.back motsätter sig det och tycker det är onödigt och att det inte komemr bli bra. Att det skulle vara mycket ryggdunk. Men vad är det ni gör på hatforumet då era jävla horungar? Varför är ni så anti mot allt och att allt ska vara exakt som ni vill? Varför kan ni inte låta människor göra vad dom vill? Varför ska ni alltid vara dom som bestämmer vad andra vill göra? Det är typiskt horunge betende f.back användares syn på vad yttrandefrihet är. Dom vill att några vänstermänniskor kommer till pedofilforumet f.back och sen överösa och mosa sin meningsmotståndare. Typ 100 hatmänniskor mot en vänstermänniska sen vill dom stoltisera vi vann debatten. Ni är fan inga människor, att säga horungar till er är det mildaste jag kan säga till er era jävla horungar. LÅT MÄNNISKOR GÖRA VAD FAN DOM VILL UTAN ATT NI SKA ALLTID BLANDA ER IN. ALLA MÅSTE INTE HÄNGA PÅ ERT JÄVLA PEDOFILFORUM FLASHBACK OCH GYNNA SVERIGES STÖRSTA PEDOFIL JAN AXELSSON, FATTA DET ERA JÄVLA HORUNGAR.

Det kallas för kontrollbehov. Dom vill styra vad du får säga, vad du får tänka. Tappar dom kontrollen tappar staten kontrollen om du förstår vad jag menar.
 
Jag har varit medlem själv på Flashback för längesen, det jag tröttnade på var deras censur om själva forumet Flashback. Allt raderas i smyg, fortsätter man vara för ärlig så bannar dom. Du kan titta på mina inlägg som avslöjar, att Flashback påstår att dem inte sparar IP men jag har bildbevis på det https://friaordet.org/viewtopic.php?f=100&t=82 om jag hade postat det på Flashback hade det raderats samt att mitt konto hade blivit bannad ( nu har jag inget aktivt konto längre) men så funkar Flashback tyvärr. Flashback har skjutit sig själv i foten för längesen, dem är halt nu, en krympling som aldrig kommer kunna gå ordentligt.

Ibland vill jag bara skapa ett konto där för sakens skull och mass- posta https://friaordet.org i alla inlägg, alla ämnen och bara skapa nya ämnen med https://friaordet.org :lol: så att fler börjar känna till Fria ordet.
Detta ^

Ban, ban, ban, varning, varning, varning, man får aldrig utveckla konversationerna med att gå sidospår heller och kanske komma på en lösning utan att man varnas/banas vilket gör konversationerna fruktlösa då man måste tänka på vart ord man skriver vilket är otroligt stressande, som att ha ett gäng mods i ryggen som påpekar varje ord man skriver för att de vill ha bort en. Man känner sig enormt ovälkommen.

Att ta bort tramstrådar förstår jag, 10-åringar finns det gott om men när man som vuxen skapar en normal tråd och ber om råd men får den slängd som "trolleri" trots att den var helt genuin, tröttnar man också.

Sedan har de ej bytt layout eller lagt till fiffiga grejer som här där man kan se youtubevideorna rakt på sidan och ej behöver klicka vidare utan det är samma kassa funktioner och samma tråkiga layout som alltid, ingenting händer, ingenting uppdateras. Man tröttnar.
 
Hej FriaOrdet.

Jag har varit i kontakt med Magasinet Konkret för att fråga om de har planer på att starta ett forum för vänstern. En diskussion som är över tio sidor långt nu på Flashback. Jag fick svar från Magasinet Konkret.

Äsch, vi är inga duvungar. Själv höll jag på med alternativa vänstermedier
> redan innan Flashback fanns på nätet (då, för trettio år sedan var det en
> papperstidning och Axelsson ville samarbeta men det tackade vi nej till) 😊
> Och jag är ändå tjugo år yngre än flera andra i redaktionen… Roligt att de,
> i skrivande stund, har tio sidor tjöt om ett missförstånd. Vi ska inte
> starta något diskussionsforum öht. Vi gör en tidning. Eller två egentligen,
> samma gäng bakom kulturmagasinet Opulens som samhällsmagasinet Konkret.

Flashback har som vanligt tolkat det som dem vill.
 
Pedofilen har nu börjat med att slå stora annonser i ansiktet på besökare. Janne, räcker inte pengarna till din och Angelinas lyxresor igen? Verkar så för när det går lite dåligt så brukar admin5 (Angelina) sluta "jobba" på hatforumet som hon inte gjort nu igen på flera månader. Angelina, du behöver inte motbevisa mig när du läser det och visar upp dig igen med några KFK.

En fråga till Janne och Angelina, hur fan hittade ni varandra? En helt seriös fråga nu. Finns det någon datetingsida typ som heter sida för lika äckligt sinnade personer som söker sin andra själv som är minst lika vidrig som du själv anser dig? Är det någon sån sida ni hittade varandra? Försöker kommer på om det finns något annat par som är i er klass på att vara vidriga men kan inte komma på. Att gå till Sveriges historia som Sveriges värsta och äckligaste par Axelsson och Macarrone är inte illa, något som ni strävat hela tiden blir er dröm uppfylld nu.

Satmaran admin5 (Angelina) är tillbaka igen efter flera månader. Exakt som du säger visade hon sig igen med sin KFK. Det betyder jag är tillbaka men måste visa mig lite åt gången innan jag börjar svara på era sktifrågor.

Måste ha hittat varandra på blackmarket eller något sånt.
 
Hej FriaOrdet.

Jag har varit i kontakt med Magasinet Konkret för att fråga om de har planer på att starta ett forum för vänstern. En diskussion som är över tio sidor långt nu på Flashback. Jag fick svar från Magasinet Konkret.

Äsch, vi är inga duvungar. Själv höll jag på med alternativa vänstermedier
> redan innan Flashback fanns på nätet (då, för trettio år sedan var det en
> papperstidning och Axelsson ville samarbeta men det tackade vi nej till) 😊
> Och jag är ändå tjugo år yngre än flera andra i redaktionen… Roligt att de,
> i skrivande stund, har tio sidor tjöt om ett missförstånd. Vi ska inte
> starta något diskussionsforum öht. Vi gör en tidning. Eller två egentligen,
> samma gäng bakom kulturmagasinet Opulens som samhällsmagasinet Konkret.

Flashback har som vanligt tolkat det som dem vill.
Tänk att så lite man vet om pedofilen Janne men det börjar komma fram. Han verkar ha velat vad med i allt men fått nobben av någo konstig anledning. Hade det här inte kommit fram och man hade frågat pedofilen skulle han sagt som han brukar, NEJ.
 
Nu är ett av mina kontot bannat igen. Anledning: nämnde fria ordet. Vips så blev det direkt en ban för reklam. Inte ens en varning. Fan vad dom är rädda för något?
 
Flashback behöver sina medlemmar men de stänger av dem hur som helst. Det är respektlöst och även dumt för det är vi som gör forumet aktivt.
 
Det finns en tråd på Flashback som heter: "Bör outning av ryska påverkanstroll vara tillåtet? Ska FB agera mot rysk påverkan". Jag läste ett par inlägg och ställde följande frågor:

Vad är "rysk propaganda"? Det verkar snarare vara det där som det offentliga påstår är "desinformation" när det är information. Jag personligen följer ingen västerländsk massmedia alls längre. Hela kriget är ett fiasko för NATO och en katastrof för Ukraina och det verkar vara sådant som kallas för "rysk propaganda". Det är som att väst tror på sagor, som aldrig stämmer.

Jag slår upp FSB och får träff på "Ryska federationens federala säkerhetstjänst". Är det på fullt allvar vad ni tror att man är? Bara för att man inte rapar upp vad SVT häver ur sig eller upprepar saker från det i Sverige tillrättalagda "nyhetsflödet"? Snacka om att tro på konspirationsteorier. Tanken med Flashback är att framhäva yttrandefriheten och inte att det ska vara en propagandakanal för NATO eller för svenska staten.

Sicket trams. Inte minst med tanke på Sveriges utveckling från 1970 och framåt. Landet har förstört sig självt utan påverkan utifrån."

Det sista när någon drar upp det pånyttfödda rysspöket som hotet mot Sverige. Flashbacks skribenter eller aktivister snarare pekar ut ifrågasättande som ryska agenter. En enkel fråga på det om de menar allvar och man blir censurerad och varnad. Varningen accepteras inte från min sida.
 
Det finns en tråd på Flashback som heter: "Bör outning av ryska påverkanstroll vara tillåtet? Ska FB agera mot rysk påverkan". Jag läste ett par inlägg och ställde följande frågor:

Vad är "rysk propaganda"? Det verkar snarare vara det där som det offentliga påstår är "desinformation" när det är information. Jag personligen följer ingen västerländsk massmedia alls längre. Hela kriget är ett fiasko för NATO och en katastrof för Ukraina och det verkar vara sådant som kallas för "rysk propaganda". Det är som att väst tror på sagor, som aldrig stämmer.

Jag slår upp FSB och får träff på "Ryska federationens federala säkerhetstjänst". Är det på fullt allvar vad ni tror att man är? Bara för att man inte rapar upp vad SVT häver ur sig eller upprepar saker från det i Sverige tillrättalagda "nyhetsflödet"? Snacka om att tro på konspirationsteorier. Tanken med Flashback är att framhäva yttrandefriheten och inte att det ska vara en propagandakanal för NATO eller för svenska staten.

Sicket trams. Inte minst med tanke på Sveriges utveckling från 1970 och framåt. Landet har förstört sig självt utan påverkan utifrån."

Det sista när någon drar upp det pånyttfödda rysspöket som hotet mot Sverige. Flashbacks skribenter eller aktivister snarare pekar ut ifrågasättande som ryska agenter. En enkel fråga på det om de menar allvar och man blir censurerad och varnad. Varningen accepteras inte från min sida.
Att det ens tillåts en sån tråd existera och att administratören stoppar huvudet i sanden och låter tråden vara öppen är sjukt bisarrt. Då kan administratören tillåta outningar och så kan bara en sida fortsätta diskutera.
Skulle aldrig sätta min fot här på Friaordet om administratören tillät en sån tråd här.
 
Det har för länge sedan blivit helt omöjligt att diskutera Ukrainakriget, dess förlopp och dess bakgrund, deltagarnas resurser och motiv, på ett meningsfullt sätt på Flashback utan att riskera att bli censurerad/utkastad - om man vill gå utanför det enkla mainstream-narrativet eller förhålla sig kritiskt till det, vill säga. Om man ställer sig utanför narrativet "Putin did it, det var bara HAN som orsakade kriget, och NATO och Ukraina är hjältar!" så blir man behandlad som en paria och bestraffad både av mobben på UA-forumet och av moderatorerna (av vilka flera är öppet aktivistiska). Samma sak verkar vara på gång att hända med krigen i Mellanöstern, men Ukrainaforumet är extremt pga den enorma känslomässiga insatsen och det dundrande högljudda tonläget från en armé av neo-cons, rasister och forumtroll.
 
Det har för länge sedan blivit helt omöjligt att diskutera Ukrainakriget, dess förlopp och dess bakgrund, deltagarnas resurser och motiv, på ett meningsfullt sätt på Flashback utan att riskera att bli censurerad/utkastad - om man vill gå utanför det enkla mainstream-narrativet eller förhålla sig kritiskt till det, vill säga. Om man ställer sig utanför narrativet "Putin did it, det var bara HAN som orsakade kriget, och NATO och Ukraina är hjältar!" så blir man behandlad som en paria och bestraffad både av mobben på UA-forumet och av moderatorerna (av vilka flera är öppet aktivistiska). Samma sak verkar vara på gång att hända med krigen i Mellanöstern, men Ukrainaforumet är extremt pga den enorma känslomässiga insatsen och det dundrande högljudda tonläget från en armé av neo-cons, rasister och forumtroll.
Jag har sedan en liten tid börjat titta på Flashback. Efter lite läsande där förstår man varför vissa är så besvärliga att tala med på nätet och varför de hela tiden "måste" kränka den de talar med om åsikterna går isär. Det är helt enkelt så att Flashbacks avsaknad av vårdat språk spridit sig ut på nätet. Vissa KAN helt enkelt inte snacka med folk på normalt sätt längre. Det är minnet Flashback kommer att lämna efter sig den dagen forumet försvinner. Bedrövligt!
 
Jag har sedan en liten tid börjat titta på Flashback. Efter lite läsande där förstår man varför vissa är så besvärliga att tala med på nätet och varför de hela tiden "måste" kränka den de talar med om åsikterna går isär. Det är helt enkelt så att Flashbacks avsaknad av vårdat språk spridit sig ut på nätet. Vissa KAN helt enkelt inte snacka med folk på normalt sätt längre. Det är minnet Flashback kommer att lämna efter sig den dagen forumet försvinner. Bedrövligt!
Det beteendet kommer nog från 4chan - ett amerikanskt gamerforum som snabbt blev ett tillhll för alla slags arga och rabiata typer som mentalt aldrig har lämnat tonåren bakom sig, och inte klarar av en diskussion utan att få krydda på med ständiga personangrepp oh påhopp. Flashback har en stor grupp som har tagit intryck av 4chan och tror att "det är så det ska se ut!"
 
Topp