Flashback vs Friaordet

En anställd på polisen fick sparken från sitt jobb efter att ha skrivit på hatforumet (Flashback).

Kvinnan har nekat till att det är hon som skrivit inläggen, men både tingsrätt som hovrätt finner att detta är styrkt. Enligt domstolarna har hon utsatt mannen för ett hänsynslöst agerande, med avsikt att kränka.

Utan några säkra bevis som åklaren inte kunde lägga fram eller inte vill lägga fram är att åklaren fick IP-adressen från Jan Axelsson gällande konto hon skrev hatiska inläggen på hatforumet (Flashack). I 20 år har den där äckliga pedofilen Jan Axelsson lurat er. Jag har sagt till er att det här är inte sista gången någon avslöjas på hatforumet (Flashback). Det kommer komma som en atombomb på IP-adresser på dom som besöker hatforumet (Flashback). Ni som inte vet vad IP-adress får då skylla er själva men det är inte något bra att lämna spår efter sig på hatforumet (Flashback) som är spårbara.

Titta på han, https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ka65pv/barnsexfilmerna-saljs-pa-internet litar du på HAN? Han som sålde barnsexfilmer på sitt forum. Då har du allvarliga problem.

Här är den vidriga äckliga som gått bort som Jan Axelsson såg upp till som barn. Nu finns det bara ett äckel kvar och det är Jan Axelsson https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O86L63/porrkungen-carl-serung-ar-dod

Mycket likheter mellan dessa avskum som är beredd på att göra vad som helst för att tjäna lite extra pengar.
 
En ny tråd som kommer låsas med motivering. Det finns redan en tråd sök och lås.

Men innan så tittar vi på Jannes fru Angelina vad vidriga tanten säger.

Vi har ingen information att lämna ut. E-postadresserna är krypterade (jag ser inte heller dem) och vi sparar inga IP-nummer.


admin5
flashback.org/t3510007p2

Bra. Jag kanske tror om du kan förklara det här Jannes fru Angelina?

Vi lagrar inte din ip-adress och hämtar inte heller in någon övrig information som kan användas för att identifiera dig som person. Du är alltid anonym, och forumet sparar så lite som möjligt.
Det som ni tagit bort är borta från er sida men inte från internet. Innan du beodrar hunden Carlbom låsa tråden. Svara på varför just den här delen är borttagen från integritet: Vi lagrar inte din ip-adress
 
En ny tråd som kommer låsas med motivering. Det finns redan en tråd sök och lås.

Men innan så tittar vi på Jannes fru Angelina vad vidriga tanten säger.


flashback.org/t3510007p2

Bra. Jag kanske tror om du kan förklara det här Jannes fru Angelina?


Det som ni tagit bort är borta från er sida men inte från internet. Innan du beodrar hunden Carlbom låsa tråden. Svara på varför just den här delen är borttagen från integritet: Vi lagrar inte din ip-adress
Hände exakt det du sa :-D Carlbom svarar även på på det fetade om lagrar IP-adress :-D
Hörde någonstans är dom inte skulle besöka Friaordet men svårt att tro mytomanerna hur Carlbom svarade. Det var mer ett svar till dig.

Frågan har besvarats flertalet ggr och det finns information om man använder sökfunktionen.

Tråd låses.

/Moderator
😂
 
Hände exakt det du sa :-D Carlbom svarar även på på det fetade om lagrar IP-adress :-D
Hörde någonstans är dom inte skulle besöka Friaordet men svårt att tro mytomanerna hur Carlbom svarade. Det var mer ett svar till dig.


😂

Jag såg det, men det finns ingen förklaring fortfarande på varför dom har tagit bort den delen. Det är liksom obesvarat.
 
det går snart utför med flashback.

tycker iaf att flashback.org inte är lika öppet som det va när ja va 18 / 19. är 36 nu. trådar låses när modsen är på det humöret etc etc
någon som håller med?
 
tycker iaf att flashback.org inte är lika öppet som det va när ja va 18 / 19. är 36 nu. trådar låses när modsen är på det humöret etc etc
någon som håller med?
Gick det inte utför med Flashback när Facebook tog över? Men det ska finnas en tråd om Flashback.
 
Robin Jansson skrev tidigare idag på Jan Axelssons hatforum till Jannes fru Angelina 😂 att hon är lite efterbliven för att hon inte läser inläggen hon svarar på eller svarar helt irrelevanta svar. Robin, ditt inlägg har raderats, vad jag tycker var ditt inlägg helt topic, vad säger du om det Robin? Din lilla pajas.
 
Tyvärr finns det för många efterblivna där som tror att det är riktigt yttrandefrihet på hatforumet.
 
Admin på Flashback kan om han vill radera trådar om han vill.
Jag har idag raderat tråden i skvaller om knarkande journalister.
Problemet är att den innehåller så många namn och påhopp att den blir omöjlig att moderera. Sanningar blandas med spekulationer och ibland rent påhittade historier. När klagomål kommer in så tittar vi på varje enskilt ärende. Är det som skrivs sant så ska det vara kvar, men är det lögner och påhittade historier så bör det raderas. Tyvärr växte tråden på ett sätt att det var omöjligt att moderera den.

Startar en tråd om det här så ni vet vart tråden tog vägen.
admin
flashback.org/t647519
Alla skallertrådar är bara lögner, hat, förtal och påhopp. Men just i den tråden gjorde admin undantag. Varför?

För att öka säkerheten gällande användarnas anonymitet, så kan inte moderatorerna se era IP-nummer längre automatiskt. Dennna funktion kommer endast ett fåtal moderatorer att ha, och endast de som modererar forum där troll ofta verkar och som i sin moderatorroll har aktiv användning för den, kommer att ha denna funktion.

För närvarande har sex personer (inkl. root och admins) denna funktion, men jag räknar med att cirka tio moderatorer (exkl. root och admins) kommer att ha den senare.

För att kunna få denna möjlighet så måste man varit moderator i minst tre månader, och ha godtagbara skäl till varför man behöver den.

Det är en balansgång mellan att å ena sidan hålla forumet rent från troll, och å andra sidan garantera eran säkerhet gällande anonymitet. Vi kan givetvis aldrig garantera något till 100%, men genom att göra mera än något annat forum gör på den punkten, och aktivt göra så mycket som anses rimligt, så anser jag detta är en bra väg att gå. Det betyder att drygt 80% av moderatorerna idag inte kan se era IP, och nu får framtiden visa sig ifall detta räcker för att hålla forumet trollfritt.

admin
flashback.org/t292281

Regeln, att det skulle vara förbjudet att kritisera moderatorer är nu borttagen. Det är nu fritt fram att kritisera, så länge kritiken är konstruktiv, seriös och väl underbyggd.

Det var Admin2 som själv föreslog att plocka bort denna regel, och övriga moderatorer var eniga att denna regel skulle bort.

admin
flashback.org/t13723
Kan ni tänka er att det har varit förbjudet att kritisera moderatorer tidigare?

Nu har vi byggt om vår telechat, och öppnat den igen - med nytt telefonnummer.

08-50 000 666.

För dig som vill prata med andra medlemmar på telefon. Till lokal samtalskostnad (det är samma kostnad i hela landet).

Öppet dygnet runt!

admin
flashback.org/t82236
Ring och bli av med era pengar. Det är för yttrandefrihetens skull.


Här informerar vi om när användare fått en varning, eller när någon blivit bannlyst eller fått sin IP blockerad.

admin
flashback.org/t38980

Varför har Friaordet ingen svarta listan?

Flashback flyttade aldrig något ur sin verksamhet till något annat land. Användaren Slaktaren pekar på en fin sak,
Varför hatforumet blev svenskt? Den har alltid varit svenskt Janne, det är bara du själv som inte försått att alla känner till nu att du har ljugit om det. Du lyckades inte lura första gången men nu har du smidit på ännu bättre lögn och ska försöka på bättre sätt? Du väntade till 40 års jubeliumet för att säga om "flytten"?

1.02. Diskussioner om piratkort är förbjudet

Diskussioner om olaglig avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter. Den som postar reklam för piratkort, länkar till relaterade webbsidor eller på annat sett "marknadsför" utrustning eller information i detta ämne blir automatiskt bannlyst från forumet, utan varning.
Diskussioner om streamad tv över Internet, i syfte att få tillgång till betaltjänsterna på legal väg är tillåtet. Det är däremot inte tillåtet att fråga eller besvara frågor kring hur man får tillgång till dessa tjänster utan att betala, ifall dessa alternativ är olagliga.
Det är tillåtet att kritisera förbudet mot piratkort och avkodning av tv-signaler, men inte att teoretiskt diskutera hur man använder sig av dessa tjänster.
Bakgrunden är en rättegång i Marknadsdomstolen där Flashback i september 2003 dömdes att betala 218 562 kronor i rättegångskostnader. Enligt Marknadsdomstolens dom är denna form av diskussioner inte tillåtna i Sverige. Flashback har dessutom tilldelades ett vite på ytterligare 400 000 kronor, ifall man skulle bryta mot beslutet.
flashback.org/t401088
En fråga herr (idi)admin.... Kan svenska domstolar dela ut viten till flashback när servern ligger i England? Hur går det till egentligen?
Jag skulle gissa på att det är många som vill ha svar på den här frågan. Om Flashback var åtalbar i England eller USA, vad var då anledningen till flytt, om det har skett flytt? Var det inte just därför Flashback "flyttade" sin jurisdiktion till ett annat land? Men om Flashback skulle kunna få juridiska problem om de nu var i England, USA eller på Neptunus så har ju flytt inte spelat någon roll alls. De som förlorat på det här är de som har trott på vad admin sagt under alla dessa år.

Men jag är nyfiken på när pusselbitarna skall falla på plats när admin förklarar varför Flashback blev "svenskt"igen från att ha varit amerikanskt.

Sverige har generationsskifte. Det kommer en sån generation att jag är orolig för den kommande generationen som saknar källkritik, själv granskande.

Flashback startar idag en anonymitetstjänst. Till skillnad från vissa andra anonymitetstjänster som exempelvis Dold.se, Anonymizer och Tor går all din nätverkstrafik via din nya anslutning, vilket gör att du förblir anonym oavsett vilket program du använder.

Inga IP-nummer lagras. De enda uppgifter som lagras är A) användarnamnet, B) lösenordet, och C) epost-adressen som man registrerar sig med.

På sidan skriver ni:

"De uppgifter som svenska myndigheter kan begära förutom abonnentuppgifter(se ovan) är så kallade trafikuppgifter. Dessa är omgivna av ett mycket starkare legalt skydd. För att bryta sekretessen för trafikuppgift måste brottet vara föreskrivet ett straff om minst två år i fängelse."

Eftersom ni tydligen inte sparar IP-Adresser kan jag inte låta bli att undra vad som ingår i en "trafikuppgift"...?
Om "Lasse" sysslar med uppenbart olagliga saker på nätet som ger mer än två års fängelse, så kan Polisen enligt gällande lagstiftning kräva att vi "avlyssnar" Lasses nätaktiviteter.

Det betyder att de inte kan se hans historia, men nästa gång han kopplar upp sig så är vi skyldiga att registrera allt han gör.

I praktiken säger inte detta mycket. Att kräva avlyssning är högst ovanligt och inget man gör utan orsak. Det tar tid att få fram sådana beslut och då "Lasse" på nolltid enkelt kan starta ett nytt konto och "avlyssningen" enbart gäller kontot som polisen kontaktat oss om, så blir deras beslut i praktiken ganska verkningslöst.

admin

Så när väl polisen kontaktar er ("Lasse" gjorde nåt dumt), så finns det ingen personlig information att hämta - förutom email/passwd?

Och borde det inte gå att lägga servern med dessa uppgifter i England? Polisen här kan knappast kräva husrannsakan utanför Sverige?
Exakt. Men de kan kräva att vi avlyssnar honom inför framtiden så om Lasse är lyckligt ovetande och kör med samma konto så får de hans IP etc.

admin

flashback.org

Inlägg redigerad.
 
Senast redigerad av en moderator:
Admin på Flashback har varit ärlig en gång i tiden. Men han märkte fort att vara ärlig gjorde det att Flashback tappade många användare. Många som läste detta loggade aldrig mer in. Men idag påstår att admin att dem inte sparar IP. Admin lärde sig av misstaget att aldrig vara ärlig. Men idag har vi en generation som tyvärr köper admin uppenbara lögn om att de inte skulle spara IP. En ful LÖGN! Men så är det när man måste rädda sitt företag.


Flashback har varit utsatt flera gånger för hacking och spam. Då,
Det finns också anledning att tro att personerna under en kortare period haft tillgång till Outlaw. Informationen om användare som finns i Outlaw är lyckligtvis dock högst begränsad. En säkerhetsrutin vi skapat för att just skydda användarna.

Outlaw innehåller inte desto mindre möjligheten att se hur många tillsägelser, varningar etc. som varje användare fått. Möjligheten att ta del av konfidentiella uppgifter som om någon användare hotat en annan användare etc.

Mot bakgrund av det som hänt har vi dessutom tagit det säkra före det osäkra, gjort en kartläggning av personerna som varit inblandade och har en fullständig lista med namn, adresser, personuppgifter, telefonnummer, bilder etc. på alla som varit delaktiga.

Vi har valt att avvakta med publiceringen av vår kartläggning och ge dem en chans, men väljer samtidigt att publicera vad som hänt så alla är informerade.

admin

flashback.org
Admin på Flashback kan vara agent ibland, ibland egen polis som kartlägger människor.

Har verkligen Flashback rätt att göra denna kartläggning?

Vore ju trist om du i och med ditt inlägg ovan kan bli fälld för brott mot PUL. Dessutom kan en dylik kartläggning räknas som förberedelse till olaga hot.

Jag kan garantera detta till 100%.
Vi har aldrig lämnat ut några IP-nummer eller ännu mindre låtit polisen läsa någons PM.

admin

Det är vad admin säger, tänk om det inte är så, har du ställt dig den frågan? Det går alltså läsa användarnas PM på Flashback.

Ja, vi är säkra på att vi hittat rätt personer.
Mycket säkra.

admin

Tycker hela grejen med att fått tillgång till namn och personnummer genom IP, luktar illegalt.
Ni får berätta hur ni fått tag i dessa uppgifter, annars får ni säkert ett polisutredning över er.

Jag tolkar detta att ni måste lämna över uppgifterna till polisen, annars så är det ett brott.

Det är din tolkning, och den får du givetvis ha.
Den förutsätter dock att kartläggningen gjorts i Sverige av svenskar.
Annars blir det ju lite svårt att hänvisa till svenska lagar?

admin

Vad är det för jävla hyckleri då ?
Så länge nån annan begår brottet, så kan jag använda det"
Ett brott är ju ett brott.
Och du har fortfarande inte svarat på hur ni har fått fram uppgifterna och hur ni har klartlagt dessa idioter som har försökt göra intrångt.

Bättre ord kunde inte sägas där. Kartläggningen gjorts i Sverirge av svenskar, annars är det svårt för svenska lagar. Men att diskutera piratkort är förbjudet, för då gäller det svenska lagar och Flashback kan fällas. Är det någon som förstår admins luriga resonemang här?

men herregud, varför har vi egentligen en tråd om detta, varför tar inte Admin bladet ifrån munnen !

Jag hade väl köpt det om det varit något fjun på Aftonbladet som hade råkat ut för ett dataintrång och man inte ville uppge hur man hade spårat dem som gjort det, men detta är FB.
Ett argument som tex att Admin är rädd för att om han berättade hur dem gjorde så skulle folk vara oansvariga och "spåra" varandra, ett sådant argument skulle vara helt kasst och visa på en stor form av överförmynderi som av FB medlemmar är sällsynt.

Mitt förtroende för FB har rasat i grunden, alla dessa spekulationer.
Lagrar FB alla IP nummer i deras anonymitets-tjänst, kartlägger FB oss alla etc etc eller är allt detta egentligen bara bullshit ? Ett PR-trick ?

Om inte Admin talar om hur man har utfört kartläggningen så kommer iallfall
jag att sluta skriva på FB, jag vågar helt enkelt inte.


Men jag vill också veta för att kunna skydda mig själv.
Admin har upprepade gånger sagt att dem vill värna om anonymiteten på FB, då måste vi veta hur Admin gjort för att endast på så sätt kunna skydda oss själva.


Detta är för dåligt

Alla dessa lögner
confused.gif


Det bästa är nog om ni lägger alla korten på bordet, det tjänar ni på i längden.
Vad jag saknar den generationen som såg igenom admin på Flashback.

Steve, göteborg, pappa till sixten 16, som har hackat forumet flashback.

Forumets admin Jan Axelsson har vattentäta bevis att Steve ligger bakom attackerna mot outlaw, den hemliga narkotikakärnan bakom flashbacks maffialiknade affärsrörelse.

Även om Sixten tagit på sig ansvaret, så har Steve förlorat sitt jobb som däckprovare på volvolastvagnar, och hans fru Birgitt lämnat honom.

-Sveve säger, Flashback har förstört mitt liv, hur fan vet de mitt IP-nummer, vart jag bor eller har mina foton?

DS:
Steve tog sitt liv tre månader efter detta reportage, hans fru fick alla tillgångar och Steve hamnade i ett tungt missbruk, hans son Sixten erkände att det var han och en kompis, kalle 11 år, som vilka försökte logga in på konton på flashback, vilka endast moderatorer hade åtkomst till.
Sixten och Kalle hälsar admin på FB, att de ångrar sig och hoppas att inte fler pappor ska hängas ut oskyldiga i framtiden.

Det är som sagt inte svårt att få tag på personuppgifter med hjälp av ett ip-nummer. Behöver vi en tråd för att avhandla detta?
confused.gif

Jo, det är svårt att få tag i personuppgifter med hjälp av ett ip-nummer. Du tror väl inte att det är ok att anställda på en ISP lämnar ut sånt till kreti och pleti?

Du verkar helt ha missat poängen att admin och hans hantlangare visserligen kan ha uppgifterna men frågan är om de fått dem på ett lagligt vis.

Det är inte så många obesvarade frågor kring Flashback ger information till polisen.

Håll ett öga på den här tråden, det kommer klarna upp om Flashback har något med åklagare eller inte. Om information mellan dessa delas. Men en sak innan ni undrar över det, när Flashback inte längre går nå. Var du helt idiotsäkra på att admin på Flashback har stängt ner sitt forum för alltid. Jag återkommer med den saken som kommer skaka om Sverige.

Inlägg redigerad.
 
Senast redigerad av en moderator:
tycker iaf att flashback.org inte är lika öppet som det va när ja va 18 / 19. är 36 nu. trådar låses när modsen är på det humöret etc etc
någon som håller med?

Det må vara en upprepning men pga Flashbacks utveckling är jag här. Det funkade i 10 år tills 2022 och Ukraina. Då blev jag till slut utvisad på livstid anklagad på falska grunder av att ha försökt luska ut identiteten på någon djävla NATO-propagandist där. Helt falskt men jag fick Flashbacks fittor till moderatorer på mig och då var det klippt ändå.

Glädjer mig att NATO och globalisterna åker på storstryk i Ukraina och NATO-fittorna på Flashback inte kan göra någonting åt det, trots deras ful-aktivism.

Fast Flashback är ändå fortfarande stort och Friaordet litet, tyvärr.
 
Admin på Flashback har varit ärlig en gång i tiden. Men han märkte fort att vara ärlig gjorde det att Flashback tappade många användare. Många som läste detta loggade aldrig mer in. Men idag påstår att admin att dem inte sparar IP. Admin lärde sig av misstaget att aldrig vara ärlig. Men idag har vi en generation som tyvärr köper admin uppenbara lögn om att de inte skulle spara IP. En ful LÖGN! Men så är det när man måste rädda sitt företag.


Flashback har varit utsatt flera gånger för hacking och spam. Då,

Admin på Flashback kan vara agent ibland, ibland egen polis som kartlägger människor.





Det är vad admin säger, tänk om det inte är så, har du ställt dig den frågan? Det går alltså läsa användarnas PM på Flashback.











Bättre ord kunde inte sägas där. Kartläggningen gjorts i Sverirge av svenskar, annars är det svårt för svenska lagar. Men att diskutera piratkort är förbjudet, för då gäller det svenska lagar och Flashback kan fällas. Är det någon som förstår admins luriga resonemang här?




Vad jag saknar den generationen som såg igenom admin på Flashback.







Det är inte så många obesvarade frågor kring Flashback ger information till polisen.

Håll ett öga på den här tråden, det kommer klarna upp om Flashback har något med åklagare eller inte. Om information mellan dessa delas. Men en sak innan ni undrar över det, när Flashback inte längre går nå. Var du helt idiotsäkra på att admin på Flashback har stängt ner sitt forum för alltid. Jag återkommer med den saken som kommer skaka om Sverige.
Bra jobbat! Ett tips i framtiden, försök ta bort länkarna till hatforumet. På Jannes hatforum får du inte ens nämna Friaordet.

Han kan berätta allt det här istället. Janne kan berätt istället hur han gick och blev en del av Googles istället. Det var ingen annan en Janne själv som kritiserade hårt Google bland annat hur dom samlar in data och hur Google delar personers data. Men istället har han "väntat" i flera år på att hatforumet skulle bli 40 år och han tänker berätta nu varför hatforumet blev "svenskt" så att pusselbitarna faller på plats. Jag har aldrig i hela mitt liv stött på någon som ljuger som Jan Axelsson. Hur kan man vara sån stor mytoman. Men tyvärr så finns det såna åsnor på hatforumet som tror på allt han säger och det är till dom åsnorna som han riktar in sig på.
 
Det är denna firma som håvar in stålarna åt flashb:
ads.holid.io
Där kan man se hur mycket janne kan tjäna. Lägg till https:// först länken.
 
Mina erfarenheter är att Flashback infiltrerats av NATO-råttor - på moderatornivå. Tar del av erfarenheter från andra att Flashback står på Northvolts sida och det förvånar mig lika lite det.

Flashback, skit-sajten. Vem trodde att det skulle bli så?
 
Topp