Flashback vs Friaordet

Ja, det fungerade bättre. Är det någon som har erfarenhet av detta? Går det att avgöra vilken reklam som visas på sidan?
Vet inte man kan se hur mycket visningar som behövs för att FB skall gå ihop. Men det är inte det som är intressant. Det intressanta är de regler det företaget har för att deras annonser skall visas. Försök ta reda på vad de har för villkor. Jag tror inte de tillåter mängder av de inlägg som ligger på FB.
 
Senast ändrad:
Vet inte man kan se hur mycket visningar som behövs för att FB skall gå ihop. Men det är inte det som är intressant. Det intressanta är de regler det företaget har för att deras annonser skall visas. Försök ta reda på vad de har för villkor. Jag tror inte de tillåter mängder av de inlägg som ligger på FB.
Den senaste tiden så har jag fått en massa skum reklam från RTB House och Ad Choices på Flashbacks hemsida. En massa fetishkläder och andra porrtillbehör. Admin förnekar att det ska finnas sådan reklam, så man undrar vad som försiggår på den där sidan.

Det är i alla fall inte min utrustning som spökar, för jag har testat med nyinstallerade datorer med samma resultat. Den där reklamen måste ha smugit sig in via reklamtjänsten som Flashback har anlitat.
 
Fick höra idag att BigFatCone är bara medlem nu. BFC hade blivit så besviken när han hade loggat in på sitt konto och ett tråkigt PM från admin "tack för den tid du varit medlem och vi hoppas du fortsätter bidra till forumet" bla bla bla. BGC har blivit så ledsen at han inte loggat in sen dess 😄. Stor pojke.
 
Jag har lagt ner Flashback helt efter att ha fått ungefär det tionde kontot, med 50-100 inlägg vardera, bannat. Är det inte fel på trådstarten som är för kort, för lång, för självsäker eller för osäker, har en moderator tråkigt eller tycker att den börjar spåra ur och papperskorgar den, trettio inlägg in i diskussionen.

Jag har inga högre tankar om det jag postar, men att skriva inlägg enbart för att moderatorerna ska kunna välja att radera det eller inte, 30 minuter eller 3 dagar senare, efter massrapporteringar av användare som sysslar med sådant dagligen, blir snabbt tröttsamt. "Otacksamt" är nog ordet.

Förstår man inte ett inlägg på Flashback, inte har någon kunskap om ämnet och inte ett svar, kan man fortfarande rapportera det. Rapportering har blivit en stor del av sättet att debattera. Jag har dragits med själv lite i det, och tror situationen har uppstått för att det krävs en sån väldig "kvalitet" för att skriva inlägg.

Det är mitt perspektiv på Flashback. Det var en kul tid men forumet har mer och mer blivit en såpopera i stil med TV-serien "Maktkamp på Falcon Crest", och är på väg att bli Mordkorea. Att jag retar upp mig i onödan för 20% raderade inlägg, och bara behöver tonårsrevoltera, är möjligt men jag tror inte det.

Jag uppfattar admins och moderatorers grundinställning som att de skulle vilja radera varenda inlägg som kan göra någon upprörd. Resultatet blir att när man skriver något ifrågasättande försvinner det om det finns ett kryphål i reglerna som de kan använda. Sen håller de varandra om ryggen.

Det som är positivt är att fler och fler börjar inse det. Så nu vill jag diskutera vad Friaordet har gjort och kan göra bättre, och framförallt uttrycka min tacksamhet för att någon startade forumet.

Flashback överlevde tills Ukraina 2022. Då blev det aktivisternas arena. NATO-tomtarna är välkomna hit trots att de trivs med att dominera på sin systemlojala pk-sida, som Flashback förvandlats till att vara. De är välkomna hit men här kan de inte förstöra. Deras aktivism kommer inte fungera här.
 
Fick höra idag att BigFatCone är bara medlem nu. BFC hade blivit så besviken när han hade loggat in på sitt konto och ett tråkigt PM från admin "tack för den tid du varit medlem och vi hoppas du fortsätter bidra till forumet" bla bla bla. BGC har blivit så ledsen at han inte loggat in sen dess 😄. Stor pojke.
Jag såg det nu. Står "Medlem" bara. Tycker ändå att det var väldigt fult gjort mot BFC. BFC var väldigt trogen mot Janne och hans hatforum. Men sån är Janne, utnyttjar till max sen när Janne är klar hejdåååå. Men nu kanske efter så många år förstår BFC att Janne inte är någon pålitlig person och han bara utnyttjar. Jag minns själv moderatorn ChristianX som gjorde så mycket för hatforumet blev av med sin moderatorskap, Hände samma sak där, slutade logga in. Det är bara två exempel här nu, jag kan ta upp massor med såna exempel. Janne är en vidrig människa som älskar att utnytta människor. Fan vad vidrigt om BFC bara fick ett kallt tack.

Om BFC läser det här vilken jag tror han gör, du kan komma hit och skriva FAQ om droger. :giggle:
 
Den här klagotråden på FB kan nog bli lite kul att följa: flashback.org/t3516435 .

Inlägget som resulterat i en varning är utfärdad av admin och är skriven i tråden om reklam som visas på FB.

En medlem har tagit skärm dumpar och länkat bilderna i tråden på reklamen hen fått upp och fått en varning för falsk ryktesspridning.

Admin menar att skärm dumprarna är manipulerade och att de har bevis för att reklamen aldrig visats.

Det är rätt uppenbart att admin bara är rabiat.

Tilläggas kan att medlemmen även filmat datorn när reklamen visades och erbjuder sig att ladda upp dessa för granskning.
 
Senast ändrad:
Den här klagotråden på FB kan nog bli lite kul att följa: flashback.org/t3516435 .

Inlägget som resulterat i en varning är utfärdad av admin och är skriven i tråden om reklam som visas på FB.

En medlem har tagit skärm dumpar och länkat bilderna i tråden på reklamen hen fått upp och fått en varning för falsk ryktesspridning.

Admin menar att skärm dumprarna är manipulerade och att de har bevis för att reklamen aldrig visats.

Det är rätt uppenbart att admin bara är rabiat.

Tilläggas kan att medlemmen även filmat datorn när reklamen visades och erbjuder sig att ladda upp dessa för granskning.
admin på det forumet förlorade den "rättegången" när den "straffade" halade upp en inspelning ur bakfickan och lade ut den för visning. Smart!
Jag läser nästan aldrig där men ändå tror jag att admin där blev bortgjord mer än på länge.
 
admin på det forumet förlorade den "rättegången" när den "straffade" halade upp en inspelning ur bakfickan och lade ut den för visning. Smart!
Jag läser nästan aldrig där men ändå tror jag att admin där blev bortgjord mer än på länge.
Jo i den klagotråden gjorde admin bort sig otroligt.

Så vad händer, vad gör admin? Fixar så att det inte går att läsa tråden mer, försöker man så står det att man inte har behörighet.

Vad trött man blir och tyvärr inte förvånad.
 
Den här klagotråden på FB kan nog bli lite kul att följa: flashback.org/t3516435 .

Inlägget som resulterat i en varning är utfärdad av admin och är skriven i tråden om reklam som visas på FB.

En medlem har tagit skärm dumpar och länkat bilderna i tråden på reklamen hen fått upp och fått en varning för falsk ryktesspridning.

Admin menar att skärm dumprarna är manipulerade och att de har bevis för att reklamen aldrig visats.

Det är rätt uppenbart att admin bara är rabiat.

Tilläggas kan att medlemmen även filmat datorn när reklamen visades och erbjuder sig att ladda upp dessa för granskning.
Vad är det, vad har hänt?
 
admin på det forumet förlorade den "rättegången" när den "straffade" halade upp en inspelning ur bakfickan och lade ut den för visning. Smart!
Jag läser nästan aldrig där men ändå tror jag att admin där blev bortgjord mer än på länge.
Vad har hänt?
 
[Jag sparade ner två av inläggen, de jag redogör för här]
En användare klagade på att lätt klädda kvinnor dyker upp i annonser när han sitter på jobbet och surfar vilket är direkt olämpligt. Han bifogade en länk till en skärmbild där den annonsens syns.

admin svarade med att (ungefär) "Den har du klippt in. Jag har bevis på det!". Sedan varnades användare för att han har "spridit falsk ryktesspridning".

Då svarade användaren med att PM:a en video på bildskärmen där den annonsen syns med lätt klädda kvinnor.

admin svarade inte mer.

Användare lade ut alla PM i ett inlägg (med videon).
Flera inlägg därefter var oroliga för admins psykiska tillstånd (eller något sådant, de inläggen sparade jag inte)
Ett av inläggen svarade en annan användare som kallar sig "ackadem" så här:

"admin påstår alltså att TS klippt ihop 'bevis'! Men TS var smart nog att filma eländet först.
Jag vill nog påstå att admin är instabil och helt bortgjord här.

Den skrämmande slutsatsen man kan dra av detta är att admin med följe påstår osanna saker för att få anledning att stoppa kritik alternativt stoppa konton som för admin för fram obehagliga sanningar vid nyttjandet av sin yttrandefrihet.

Här fick 'yttrandebevis på riktigt' en rejäl dänga!

Regeln falsk ryktesspridning har använts här. Det skulle vara mer smakfullt om den regeln används mot konton som sprider denna form av information. Jag vill påstå all form av påståenden som inte kan backas upp av källor är falsk ryktesspridning.

Jag tar mig fräckheten att påstå att admin har en del att lära om reglers tillämpning.

Källa: Första inlägget."

amen!
 
Senast ändrad:
Vad är det, vad har hänt?
Utöver vad Dinkys redan förklarat.

Så ska all fortsatt diskussion om detta enbart tas som PM med admin.

Admin menar på att han raderat klagotråden för att den innehåller länken med videon där medlemmen filmat reklamen. Videon ska då bryta mot 0.09 då även den ska vara manipulerad gjord med avsikt att sprida förvrängd eller påhittad info om FB. För detta har medlemmen fått en till varning och det är locket på.

Admin säger sig ha konstaterat att det rör sig om falsk ryktesspridning och har bevis på reklamen aldrig visats. Men presenterar inget av detta.

Medans medlemmen har fotat och filmat reklamen samt att det framgår i den raderade klagotråden att det är fler medlemmar som fått samma reklam.

Men som sagt detta får inte diskuteras offentligt mer på FB utan bara privat med admin.
 
Senast ändrad:
Jag är så gott som aldrig på Flashback utom när när någon meddelar mig om något som hänt där. Ni som regelbundet är där kanske kan ta en bild på när reklamen visas där.
Den där videon som admin säger är manipulerad är nästan omöjligt att manipulera. Orsaken är att han som håller i mobilen skakar på handa rätt mycket. Det är väldigt svårt om inte helt omöjligt att klippa in väldigt många bilder i en film som skakar. admin på hatforumet ljuger i panik! Vad mer är det han ljuger om? Har han påstått samma sak fler gånger?
 
Jag är så gott som aldrig på Flashback utom när när någon meddelar mig om något som hänt där. Ni som regelbundet är där kanske kan ta en bild på när reklamen visas där.
Den där videon som admin säger är manipulerad är nästan omöjligt att manipulera. Orsaken är att han som håller i mobilen skakar på handa rätt mycket. Det är väldigt svårt om inte helt omöjligt att klippa in väldigt många bilder i en film som skakar. admin på hatforumet ljuger i panik! Vad mer är det han ljuger om? Har han påstått samma sak fler gånger?
Jag fick direkt upp reklam från Alibaba och MiniInTheBox med liknande innehåll. Reklamen ser ut att tillhöra RTB House och Annonsval.

Jag uppdaterade sidan 6 gånger efter varandra och fick upp dessa reklambanners på huvudsidan.


Ursprungligen postat av MeppoLundgren
Jag tycker inte heller om reklam, men att den här dök under I&I var rätt roligt. Man kan tro att någon trollar oss med reklamen.

https://postimg.cc/zL9NG08j



Det här är inte direkt porr, men kul att få upp det här på arbetsplatsen. Det kanske beror på mina surfvanor. Jag besökte sidan en gång efter ett tips i den stora tråden om IPTV, men det enda jag sökte efter på sidan var en mediaspelare med IPTV tjänster.

https://postimg.cc/t1gd4N2Y
 
Ja, det där bevisar ju att annonserna verkligen finns. Vad är det admin bölar om som skall vara klippt? Fattar han inte att tusentals kan se samma sak. Eller ljuger de också? admin där verkar inte vara riktigt stabil.
 
Ja, det där bevisar ju att annonserna verkligen finns. Vad är det admin bölar om som skall vara klippt? Fattar han inte att tusentals kan se samma sak. Eller ljuger de också? admin där verkar inte vara riktigt stabil.
Admin tror att det enbart existerar reklam som han har valt ut. Jag granskade sidan och det smyger in personlig reklam från Microsoft & Google.

Den där typen av riktad reklam försvinner om man öppnar en inkognito flik och surfar till Flashback. Det är väl därför som admin inte ser detta.
 
Topp