Flashback vs Friaordet

Det sigmag har skrivit är helt rätt, Samnytt är bara en som bekräftar sanningen som Flashback inte gillar alls. Att Flashback nekar datainsamling är rätt tydligt att admin på Flashback inte gillar läget.

Kan admin på Flashback förklara varför Eniro samlar in data om användarna på Flashback?


Hur bortförklarar admin på Flashback det? Att Eniro delar ut allmosor?
Grymt jobbat Johan. Nu har jag lärt mig en sak till. Vad gör Eniro på hatforumet? Delar ut godis till barnen? :unsure:

Ändå så försöker Janne baktala Sigmag om att det är lögn när det läggs fram bevis efter bevis att Janne samlar in mer data än någon annan.
 
Tycker att det finns en ovanligt tystnad från "Regulus" sida. Han som älskade användarnas anonymitet och att man var säker på hatforumet. Han har inte sagt ett enda ord.
 
Dom har ju sin egen tråd där dom sitter och svarar på frågor "polis till er tjänst, ställ era frågor". Så just att dom är där är väl inte särskilt märkligt tycker jag. Sen läser dom väl om brott och liknande. Om dom gör mer har jag ingen aning om, men flashback delar ut vår information till värre folk än polisen.

Du blandar ihop det. Tror du polisen sitter och svarar på frågor under arbetstid på ett sånt forum? Du tycker att polisen har så mycket resurser att det sitter där alla dagar i veckan och svarar på frågor?
Polisen är det för att kartlägga användare. Lyssna datatrafik. Med Eniro och allt skit som nu finns på hatforumet har hatforumet öppnat dörrarna till helvetet för alla, inte bara användarna utan för att som går in där. Är det farligt att besöka hatforumet? Beror på, läser du fotboll eller hur man rebootar en telefon är det lugnt. Går du in och läser om högerextrema och liknande trådar. Ja, då lär det blir problem i framtiden. Det bygger en profil på en.
 
Skriv, Friaordet är dåligt, det kommer få vara kvar.

Skriv Friaordet är bra, det kommer raderas. Eftersom många har insett det är det bra.
Skriv neutralt så tas det med bort, och jag kan slå vad om att det skulle tas bort från följande trådar om man skrev att det är dåligt med.

flashback.org/t18025

flashback.org/t1998956

Tror du polisen sitter och svarar på frågor under arbetstid på ett sånt forum?
Ja det trodde jag :giggle:. Men du har såklart rätt att dom inte gör det. Jag tänkte mig att så som dom har nån tjej som svarar på 112 så hade dom nån som satt där och svarade med, men så verkar det inte vara efter närmare inspektion.
 
I praktiken så är forumet med den cigarr rökande katten fortfarande hostad på en Svensk server som är stationerad hos Banhof AB på Södermalm i Stockholm närmare bestämt på Renstiernas gata långt nere i ett före detta hemligt militärt bergrum där Bahnhofs serverhotell håller till.
 
Anledningen att sigmag stängde ner var sannolikt för att innehavaren insåg det absurda i att publicera hat, hot och förtal då dennes drivkraft var att bekämpa dylik verksamhet. Sannolikt ville innehavaren av nämnda blogg undvika att bli polisanmäld för sin vårdslösa publicering. Att personen ifråga dessutom i åratal annonserat uthängningar som var omöjliga var gissningsvis en ytterligare faktor till att dra in svansen mellan benen.
Jag har läst flera hundra av inläggen på den bloggen nu men hittar inget "hot, hat eller förtal".
Kan du bevisa det du skriver?

En annan sak som jag inte förstår är att gnälla på en liten blogg som skriver snällt medan du inte säger ett ord om Flashback som är fullproppat med det du beskriver. Jag länkar inte för det skulle ta upp hela detta forum.
 
Läste Kamelfittan på Flashback!
Kamelfittan här och på Flashback är samma person. Det denna nick skriver på Flashback om Sigmag och personerna som står bakom är inte vackert. Det är helt enkelt smutsigt förtal. Friaordet har alltså en tvättäkta näthatare av värsta sort som medlem.
 
Skriver sanningen om lögnaren, mytomanen som äger hatforumet Flashback Jan Axelsson,

fienden som Jan Axelsson har skapat på egen hand är en grupp som kallar sig för SIG-gruppen. SIG-gruppen gjorde en reserach på vilka reklamtjänster hatforumet använder. Det SIG har skrivit stämmer, det finns inget som SIG har överdrivit, däremot har SIG missat till och med en hel del som inte nämns. Det finns vädligt skumma annonsörer på hatforumet. Men jag återkommer till det senare. Efter att SIG skrev, skrev också Samnytt om det. Då blev Jan Axelsson helt galen och började säga att Samnytt blev grundlurade.

Vi tittar vem som försöker grundlura vem.

När du besöker hatforumet Flashback (förutsatt att du har raderat tidigare cookies) får du upp detta:

Vi och våra leverantörer
lagrar och/eller får åtkomst till information på en enhet, exempelvis cookies, samt bearbetar personuppgifter, exempelvis unika identifierare och standardinformation som skickas av en enhet för personanpassade annonser och andra typer av innehåll, annons- och innehållsmätning samt målgruppsinsikter,
samt för att utveckla och förbättra produkter.

Med din tillåtelse kan vi och våra leverantörer använda exakta uppgifter om geografisk positionering och identifiering via skanning av enheten. Du kan klicka för att godkänna vår och våra leverantörers uppgiftsbehandling enligt beskrivningen ovan. Alternativt kan du få åtkomst till mer detaljerad information och ändra dina inställningar innan du samtycker eller för att neka samtycke. Observera att viss behandling av dina personuppgifter kanske inte kräver ditt samtycke, men du har rätt att invända mot sådan uppgiftsbehandling. Dina inställningar gäller endast den här webbplatsen. Du kan när som helst ändra dina preferenser genom att återvända till den här webbplatsen eller besöka vår integritetspolicy.

Så står det på hatforumets cookie inställningar. Vad många inte tänker på, det sista fetade att det står "dina inställningar gäller endast den här webbplatsen". Vad menas med det? Jo, när du väl har besökt hatforumet Flashback och surfar vidare, till exempel Aftonbladet, Instagram eller vad det kan bli nu så kommer hatforumets cookies spåra dig utanför också hatforumet. Det vill säga, du får en skugga som följer med dig på nätet på vad du gör. Är du säker då?

Vad kan hända? Tänk långt framåt, dina surfvanor sparas, alla dina besök loggas, det finns ingen garanti på att dom skumma företagen som spårar ens data kan till och med komma över dina inloggningsuppgifter. Ännu värre, du blir kartlagd vad du än gör på internet. Något som kan användas emot en i framtiden.

Mitt råd till er, håll er borta från hatforumet Flashback, finns just nu ingen sida på internet som är lika riskabel och farlig som hatforumet Flashback.
 
Skriv neutralt så tas det med bort, och jag kan slå vad om att det skulle tas bort från följande trådar om man skrev att det är dåligt med.

flashback.org/t18025

flashback.org/t1998956


Ja det trodde jag :giggle:. Men du har såklart rätt att dom inte gör det. Jag tänkte mig att så som dom har nån tjej som svarar på 112 så hade dom nån som satt där och svarade med, men så verkar det inte vara efter närmare inspektion.
Du ser ju bara hur Janne vill skada Friaordet med Robins fake "hack". Jag skapade själv ett demo konto på Xenforo. Det finns inte språk att välja utan standard är engelska. Som admin här på Friaordet, det Robin missade att jag använder svenska:unsure: en annan detalj jag lade märke till Robin fake, det står: Du måste logga in eller registrera dig för att för att svara här. Hur lyckades Robin ta sig in utan att logga in?:ROFLMAO: CP-barnet som lider av samma sjukdom som Jan Axelsson är inte så bra på hantera bilder heller när han försökt klippa och klistra in bilder. Vem gör sånt? Jo, ett CP-barn som lider av allvarliga psykiska sjukdomar som Jan Axelsson, dom har mycket gemensamt. Sprida lögner. Enligt Jannes regler på hatforumet är det regelbrott att sprida lögner, den här regeln:

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Men eftersom det gäller Friaordet så kommer Janne låta det vara kvar, seriöst forum hatforumet är va? En admin som inte ens följer sitt eget forums regler, vågar ni lita på en sån dåre som har heltids jobb som går ut på att ljuga ständigt.
 
Du ser ju bara hur Janne vill skada Friaordet med Robins fake "hack". Jag skapade själv ett demo konto på Xenforo. Det finns inte språk att välja utan standard är engelska. Som admin här på Friaordet, det Robin missade att jag använder svenska:unsure: en annan detalj jag lade märke till Robin fake, det står: Du måste logga in eller registrera dig för att för att svara här. Hur lyckades Robin ta sig in utan att logga in?:ROFLMAO: CP-barnet som lider av samma sjukdom som Jan Axelsson är inte så bra på hantera bilder heller när han försökt klippa och klistra in bilder. Vem gör sånt? Jo, ett CP-barn som lider av allvarliga psykiska sjukdomar som Jan Axelsson, dom har mycket gemensamt. Sprida lögner. Enligt Jannes regler på hatforumet är det regelbrott att sprida lögner, den här regeln:



Men eftersom det gäller Friaordet så kommer Janne låta det vara kvar, seriöst forum hatforumet är va? En admin som inte ens följer sitt eget forums regler, vågar ni lita på en sån dåre som har heltids jobb som går ut på att ljuga ständigt.
Du måste logga in :ROFLMAO: .
 
Så här skrev mytomanen Jan Axelsson för några månader i tiggartråden:

Forumets enda inkomst är från reklam. Men vi gör det väldigt besvärligt för oss själva på många plan. Genom att kryptera all trafik, så har vi mer än halverat annonsintäkterna. De flesta annonsnätverk kräver nämligen att få tillgång till ip-nummer. Vilket de givetvis inte får från Flashback.

Nähe, vågar du påstå det även idag också Janne? Hur spåras annars dina besökare geoagrafiskt?

Trots att de flesta annonsörer kräver att vi lagrar ip-adresser, och lämnar uppgifter om användarna tilll tredje part, så har vi vägrat. Det finns ingen Facebookpixel eller motsvarande kaka på Flashback, som kartlägger vilka andra sidor du besöker. Flashback har gjort det medvetna valet att inte lagra någon information som kan användas för att identifiera dig som person.

Om vi börjar lagra dessa uppgifter, så kommer vi bli tvingade att lämna ut uppgifter om er användare. Om vi nekar, så kan de tillgripa tvångsmedel för att komma åt sådana uppgifter. Vi kan bara neka myndigheter dessa uppgifter ifall vi inte lagrar dem över huvud taget.

Ni får fortsätta tro att jag snackar skit, men som jag skrev inlägg tidigare, det kommer den dagen då ni kommer åtalas. Det går segt för rättsväsendet men det kommer. Var säker på det.

flashback.org/t3060559
 
Jag tackar Johan.J som gjorde ett bra jobb, något jag inte hade kännedom hur man fick fram annonsörer.


Hatforumets identitetspårare:


#Eniro EB
google.com, pub-1796957519866972, RESELLER, f08c47fec0942fa0
rubiconproject.com, 21444, DIRECT, 0bfd66d529a55807
pubmatic.com, 158572, DIRECT, 5d62403b186f2ace
indexexchange.com, 191573, DIRECT

#Eniro HB
Adform.com, 127, DIRECT
rubiconproject.com, 14110, DIRECT, 0bfd66d529a55807
appnexus.com, 10663, DIRECT, f5ab79cb980f11d1
pubmatic.com, 157707, DIRECT, 5d62403b186f2ace
improvedigital.com, 1406, DIRECT
indexexchange.com, 190716, DIRECT

#Eniro
google.com, pub-7280800760232183, RESELLER, f08c47fec0942fa0
google.com, pub-5403859490855580, DIRECT, f08c47fec0942fa0

#Pubmatic
pubmatic.com, 160708, DIRECT, 5d62403b186f2ace


Titta upp alla identifierare förutom Google då alla vet vad dom gör, som Johan.J sade, delar Eniro ut allmosor? Vad gör Eniro där? Eniro förekommer tre gånger i olika dottebolag med olika syften.

Men jag har en fin present till Janne Axelsson, det kommer komma en fin present till dig Janne på post. Något som kommer förmodligen få dig stänga ner ditt hatforum på direkten, du kommer inte ens vilja skriva ett "viktigt meddelande" om att hatforumet Flashback läggs ned. Så bråttom kommer du få Janne. Det spelar ingen roll hur du gör, för jag tar screenshots på allt där på ditt hatforum. ;)
 
Glömde säga, det är fullt med annonser på hatforumet som spårar till varje hörn ni går till. Men ändå så tigger Jan Axelsson pengar av er och säger att det är med er stöd hatforumet kan finnas. Så vidrig människa är Jan Axelsson. Det finns två saker Jan Axelsson är bra på, en att göra pengar och det andra, ljuga. I Norden finns det ingen som slår Jan Axelsson på lögner.
 
Men det är visst bara screen shot på tråden där det står du måste logga in?
Om du tittar på hela bilden som Robin lagt upp och tittar på Friaordet så ser du att det är ihopklippt. Det finns färgnyanser och avstånd som inte stämmer med Robins och Friaordet. Det är bildmanipulering Robin gjort.
 
Om Robin verkligen har hackat friaordet skulle han aldrig maska uppgifterna om medlemmarna. Han hade naturligtvis med mycket stor skadeglädje visat allt som står där. Han är inte bara en lögnare han är en bluffmakare också.... i hatforumets tjänst.


[ Jag skall göra en viktig sak under sommaren. Därför kommer jag inte att posta mer än kanske högst sporadiskt några månader framåt. När jag kommer tillbaka tror jag att jag skapar ett nytt konto så folk slipper tro jag är en annan person.]
 
Vet inte vilen webbläsare ni använder men jag får varningar hela tiden från Opera och FF om att hatforumet Flashbacks identifier are är skadlig. Klickar ni vidare på varingen och vad den innehåller får ni fram en lista på företag som spårar er, det är flera tusen. Jag tänkte kopiera och klistra in här men det skulle bli en lista som ingen skulle orka läsa.

Men lite kort vilka som spårar:
-1ads.com
com.com
order.com
123freeavatars.com
180hits.de
180searchassistant.com
1rx.io
207.net
247media.com
24log.com
24log.de
24pm-affiliation.com
2mdn.net
2o7.net
2znp09oa.com
4affiliate.net
5mcwl.pw
6ldu6qa.com
6sc.co
777partner.com
77tracking.com

a.mktw.net
a.muloqot.uz
a.ucoz.net
a.ucoz.ru (Ryskt spårare)
aa-metrics.beauty.hotpepper.jp
aa-metrics.recruit-card.jp
aa-metrics.trip-ai.jp
ad-space.net
ad-tech.com
ad-up.com
ad.100.tbn.ru /Ryskt spårare)
ad.71i.de
ad.admitad.com
ad.allboxing.ru (Ryskt spårare)
ad.allstar.cz
ad.altervista.org
ad.bondage.com
ad.centrum.cz
ad.cgi.cz


Men Janne Axelsson gör ju det här bara för yttrandefriheten som inte finns i Sverige. För att bevara yttrandefriheten kastar Janne er till vargen. Nästan så att man kan tro att någon håller ett vapen mot Jannes tinning och pressar han på att ha igång sitt hatform för att samla in data av besökare och medlemmar. Men så är det inte, Janne är en kapitalist som gör vad som helst för pengar. Så här lågt som Janne sjunkit finns ingen i världen. Det går inte slå Jan Axelsson på något längre.
 
För en vecka uppmärksammde Samnytt om att hatforumet säljer data och information om sina medlemmar och besökare.

Jag visste inte vem som låg bakom Avpixlat, men tack Jan Axelsson vet jag vem det är nu.


Jag har inga problem med Samnytt. Deras föregångare "Politiskt Inkorrekt" (som senare blev Avpixlat, och numera är Samnytt) startades av en f.d. moderator på Flashback som ansåg att Flashback hade för lågt till tak i invandringsdebatten. Men jag hade högre tankar om dem, och trodde att de ställde större krav på sanningen. Svårt att kritisera andra medier för att ljuga, ifall den egna rapportering brister så uppenbart. Det finns mycket att kritisera på Flashback. Men denna artikeln var ren rappakalja.

admin

flashback.org/sp75771232

Jan Axelsson är så farlig att han outar till och med sin gamla moderator vem det är. Tack Janne Axelsson :ROFLMAO:

Vem står på nästa Janne? Hamilkar?
 
Så här skrev mytomanen Jan Axelsson för några månader i tiggartråden:



Nähe, vågar du påstå det även idag också Janne? Hur spåras annars dina besökare geoagrafiskt?



Ni får fortsätta tro att jag snackar skit, men som jag skrev inlägg tidigare, det kommer den dagen då ni kommer åtalas. Det går segt för rättsväsendet men det kommer. Var säker på det.

flashback.org/t3060559
Adblock och VPN-tunnlar samt andra webbläsare typ DuckDuck Go, som har inbyggda program som stoppar spårarprogram inklusive så kallade kakor/cookies från att spåra upp folk om man går in på det omtalade forumet med den cigarettrökande katten och på andra liknande forumsidor,sociala plattformar och andra hemsidor på nätet är den bästa medicinen . Samtidigt får man tacka Jan Axelsson för tipset om hur man skyddar sig mot diverse spårarprogram Tack Janne för all bra gratisreklam du har gett oss och andra utomstående besökare och medlemmarna på Flashback 😁😁😁😁😁😁:D:D:D
 
Senast ändrad:
Topp