Flashback vs Friaordet

Jag följde hela länken, den är borttagen. Det är förmodligen Admin Janne och hans moderatorer som har rapporterat tråden. Båda Janne och en några av hans moderatorer har konton på Twitter, Twitter skulle annars aldrig bry sig om Friaordet. Sån är Janne Axelsson på hatforumet flashback.
Jan Axelsson och hans inavlade kumpaner till mods och medlemmar vill skaffa sig ursäkter för att fortsätta sina hatkampanjer mot friaordet och mot Kent.Det är därför flera av dessa via sina twitterkonton vill stoppa folk från att bli nya medlemmar inne på friaordet.
 
Senast ändrad:
Jan Axelsson och hans inavlade kumpaner till mods och medlemmar vill skaffa sig ursäkter för att fortsätta sina hatkampanjer mot friaordet och mot Kent.Det är därför flera av dessa via sina twitterkonton vill stoppa folk från att bli nya medlemmar inne på friaordet.
Skärp dig. Så är det inte alls har jag ju sagt.
 
Janne Axelsson har nog fått psykiska problem det är därför Jan inte har loggat in på sitt hatforum oftare och sen börjar nog Jan Axelsson börja bli orolig eftersom hans forum inte plockar in de förväntade överskottsvinsterna som blir allt mindre och mindre för varje år som går och då råder det ingen tvivel om att Jan Axelsson har startat upp en kollekt där medlemmarna uppmanas att skänka minst 100 kronor var för att jannes forum ska överleva, börjar det nu verkligen brännas under Jan axelssons fötter nu när IMY och andra lämpliga myndigheter börjar att upptäcka vad som sker inne på Jannes forum?
Han har haft psykiska problem länge nu. Det sorgliga är att han har ingen som kan fråga hur det är med han förutom hans fru som säkert inte märker någon skillnad på han eftersom dom bara ser varandra och inga andra. Kanske tipsa hälsomyndiheten eller den instans som ser efter ensama människor som inte mår bra? Som Janne är idag så hade dom tagit in han på vård för längesen.
 
Jan Axelsson och hans inavlade kumpaner till mods och medlemmar vill skaffa sig ursäkter för att fortsätta sina hatkampanjer mot friaordet och mot Kent.Det är därför flera av dessa via sina twitterkonton vill stoppa folk från att bli nya medlemmar inne på friaordet.
Jan Axelsson är sån sjuk människa, jag har ställt mig frågan varför han hela tiden motarberar Friaordet. Men egentligen finns svaren som är rätt tydlig. Jannes framtid och hans inkomst samt att han vill bestämma vad som ska skrivas.
 
Jan Axelsson är sån sjuk människa, jag har ställt mig frågan varför han hela tiden motarberar Friaordet. Men egentligen finns svaren som är rätt tydlig. Jannes framtid och hans inkomst samt att han vill bestämma vad som ska skrivas.
Jan Axelsson borde nog ta kontakt med psykvården i Huddinge för en grundlig psykutredning för han verkar inte må bra ,
och att han hela tiden motarbetar friaordet som han ser som en nagel i ögat på Flashback och
just det att han bestämmer om vad som ska skrivas och att inkomsterna minskar för honom där är just där som skon klämmer .
 
Antar att det är jag som är shadowbannad på twitter snarare än bara den posten med friaordet, inget jag skriver syns tydligen, varför har jag svårt att förstå. Äckel twitter.
 
Antar att det är jag som är shadowbannad på twitter snarare än bara den posten med friaordet, inget jag skriver syns tydligen, varför har jag svårt att förstå. Äckel twitter.
Att Twitter suger kuk kan folk begripa när dom shadowbannar dej för något regelbrott du aldrig ens har gjort där inne på Twitter.
 
Senast ändrad:
Hatforumets briljanta Robin har spottat ur sig det han tycker passar han själv. Att IMY inte tagit ställning och inte en bedömining. Men lilla fjärt tönt Robin. Om IMY tar ställning då? Om du läser hela brevet från IMY som inte är hemligt står det tydligt och vem som helst fårstår utan du Robin att det handlar mer om GDPR. Där skriver IMY så här; inte gjort någon bedömning om det är ni (ni-Jan Axelsson eller hans fru Angelina Macarrone) för någon av dom två måste det vara. Men hatforumet har inte personuppgiftsansvarig som dom måste ha. Då du är starkst avvikande från oss normala människor kan du tänka lite på den dagen när IMY kräver en ansvarig som står till svars för vem som är personuppuppgiftansvarig. Vad gör Janne då?

Som Slaktaren säger, var är Janne, har är helt jävla off sen en månad. Loggar in för att utgöra sina mästerliga KFK, skriver inte, bemöter inte frågor och klagomål från medlemmar. Kort sagt Robin, var är Janne? 😂😂😂 Du kanske inte förstår men ser du inte att Janne inte mår så bra av någon eller några anledningar? Förr eller senare så trillar alla dit Robin. ;)
Robin sitter framför skärmen på sin dator i Finland och har inte tänkt på att Jan Axelsson är helt personuppgiftsansvarig , men en vacker dag om IMY kommer med en sådan begäran till Jan Axelsson , då blir Jan Axelsson illa tvungen att uppge att han själv är fullt ansvarig för alla personuppgifter på Flashback forum.
 
Robin sitter framför skärmen på sin dator i Finland och har inte tänkt på att Jan Axelsson är helt personuppgiftsansvarig , men en vacker dag om IMY kommer med en sådan begäran till Jan Axelsson , då blir Jan Axelsson illa tvungen att uppge att han själv är fullt ansvarig för alla personuppgifter på Flashback forum.
Jo då, en dag så kommer dom, förr eller senare. Det är redan ett tecken på att något tynger denne mytoman Janne.
 
Vi återgår till mytoman Janne!

2020 så går Janne ut med att han lanserar " en ny sökfunktion" men som admin på det här forumet säger har Janne lagt till en extra funktion som han kan använda. Att det inte går att söka och att han kan relatera problemet till pengar. När sökfunktionen inte funkar som den borde ska inte det dyka upp "ogilitigt ämne" men det gör det. Alltå inaktiverar Janne sökfunktionen. När uppdagades detta problem då?
Jo, samma år, 2020 men någon månad senare :sleep:

Vad svarar Janne på det? Det vet ni redan, han vill ha pengar. Som vanligt.

Halvmänniskan Robin har börjat ifrågasätta sin pappa Janne.

Alla som använder Facebook eller något forum som Friaordet vet att det är en grundläggande funktion att ha notifikation men inte på hatforumet. Där vill Janne att alla ska tro att notifikation är något som är enbart framtaget för hatformet och att inga andra har den funktionen. För att få den funktionen på hatforumet måste man ha varit medlem ett antal månader och ett antal inlägg. Det är så Janne är. Det är en grundläggande funktion som finns på alla forum undantaget för hatforumet.

En medlem: Men varför finns då spärren på ett visst antal inlägg fortfarande kvar. Vad fyller 50-inläggsspärren för funktion. Nu har det ju gått ytterligare 2 år. Vad skulle det vara för problem att erbjuda notifikation direkt när man blir medlem? Beta-testerna borde väl vara klara vid det här laget?
För att Flashback inte sak få för många användare helt enkelt. Det är bokstavligen enda anledningen jag kan komma på för denna idiotiska gräns som inget annat forum har, alls.
Robin: Vad för slags nackdelar skulle det ens vara? Vi snackar om en funktion som meddelar när du har fått svar på ditt inlägg... En helt normal funktion på de flesta communities, men här måste den begränsas och testas i flera år innan den släpps lös
Janne:
Det kommer att lanseras för samtliga medlemmar inom kort. Senare denna månad.
Vi felsöker just nu vissa saker på servrarna (för att lokalisera varför sökfunktionen slutat fungera ett par gånger på sistone), så vi vill avsluta detta innan vi slår på notifikationerna för samtliga.

admin
Lägg märke till det här, från notifikationer hoppar Janne till servrar och sökfuktionen. Ett långt hopp men sån är Janne.

Robin:
Det låter ju bra om ni har börjat lägga ner tid på de problemen om det är serverproblem som är orsaken till att det har tagit flera år att lansera den.
Det nya annonsformatet och Swishdonationerna som ligger bakom det?
evilgrin39.gif
Det fetmarkerade, det talar för sig själv men här vill jag ge faktiskt Robin en ros.
 
Nu är notisen för alla borta. Modsen Najas mäkte det själv och alltid först att lyfta upp det internt. Janne eller Angelina har inte sett förstås det. Najas är den som alltid är först som lyfter upp det internt.

Varför fungerar inte notisen precis dagarna innan när det är så mycket snack om det?

Janne slingrar sig undan ett vättigt svar men CP- Robin är snabbt framme där.

CP-Robin,
jag har ändå svårt att förstå hur de skulle kunna missbruka en notifikationsfunktion så det är synd att du inte kan ge något exempel.
 
CP-Robin sätter Janne på plats igen när Janne säger:
Vad det gäller potentiella problem så vill jag inte väcka den björn som sover. Det är ingen hemlighet att det finns vissa som är sura på Flashback, och lägger hela sin vakna tid på att försöka angripa forumet. Vilket jag vet låter helknäppt, men ändå är en realitet som vi måste förhålla oss till. Mot denna bakgrund så tror jag det är oklokt att ge några exempel på potentiella problem.
Potentiella problem? Janne vill inte väcka sovande björnen om han slår på notifikakationen för alla. Undrar om admin på Friaordet har väckt sovande björnen när alla har notifikation här? :rolleyes:
Vi vill agera försiktigt när det gäller förändringar som dessa. Även om jag kan vara självkritisk och konstatera att förändringarna tagit omotiverat lång tid, så tycker jag att det var korrekt att inte slå på funktionen för alla samtidigt. Däremot så borde fler ha fått tillgång till dem tidigare.

admin
Janne vill agera försiktigt, det har gått över 7 år sen den kom till hatforumet. Det är bra att Janne agerar försiktigt. Helst aldrig agera.

Men Robin är ibland skön, iaf på sista tiden.
Jag har ändå svårt att förstå hur de skulle kunna missbruka en notifikationsfunktion så det är synd att du inte kan ge något exempel.
 
Janne Axelsson startade en egen tråd för några år sen där han besvarade frågor.

En användare ställde den här frågan till Janne: Det uppenbara: Är du admin?

Janne:
Jag tilldelades av Marknadsdomstolen i september 2003 ett vite på 400 000 kronor ifall jag fortsätter att driva Flashback Forum så som det drivs idag*. Det finns många åsikter om hur domen ska tolkas, men risken för en fällande dom existerar bara ifall forumet drivs av FMG eller via mig personligen.
Men hatforumet flashback har alltid drivits av FMG och av Janne personligen!
Detta kan man lösa på många sätt. Min lösning var att forumet drivs vidare via ett annat bolag (som inte har något vite från Marknadsdomstolen) och som har sitt säte i ett annat land än Sverige. Dessutom med en annan ägarbild än FMG. Detta gör det väldigt svårt för svenska myndigheter att angripa forumet (med befintligt domstolsbeslut), samtidigt som vi hela tiden agerar innanför lagen.
Vilket bolag då? Men nu är det Flashback Media Group Janne. Men vadå Janne, vänta nu lite. Jag går på din lögn, du flyttade ut ditt hatforum till ett annat land för att undkomma svenska myndigheter för att angripa ditt hatforum? Janne, du skrev det här för knappt sex månader sen:
Flashback.org ägs numera av Flashback Media Group AB. Flashback Forum är därmed för första gången på över 18 år helt svensk flashback.org/t3323776

Janne, kan du vara ärlig för en gångs skull, inte för min skull, för alla dina medlemmars och läsarnas skull. Du flyttar ditt hatforum till ett annat land för att undkomma svenska myndigheter men återvänder tillbaka efter 18 år? Vad är det som har blivit bättre Janne? Har dom glömt bort dig och ditt hatforum eller vad? flashback.org/sp5306774

Klockren svar från en annan användare:
Denna tråd kommer kanske att gå till historien som:

"Tråden där Jan Axelsson, censurens bekämparen, går ut på sitt eget forum och vill svara på användarnas frågor. Tråden censureras, editeras för att slutligen låsas." flashback.org/sp5306779

*Vilket också hände*
 
Dom verkar helt klart tysta ner saker! Dom bannar och mycket annat med.. Vem driver denna sida? Är det öppet eller hemligt? Hur länge har denna sida existerat? Vilka är sveriges största forum när det kommer till fritt ord och yttrandefrihet? Liknande med 4chan, som jag inte alls använder, men dom modererar säkert mer sällan där än på flashback har jag läst.
 
Dom verkar helt klart tysta ner saker! Dom bannar och mycket annat med.. Vem driver denna sida? Är det öppet eller hemligt? Hur länge har denna sida existerat? Vilka är sveriges största forum när det kommer till fritt ord och yttrandefrihet? Liknande med 4chan, som jag inte alls använder, men dom modererar säkert mer sällan där än på flashback har jag läst.
Admin här regestrerade sig 7 Nov 2018.
 
Dom verkar helt klart tysta ner saker! Dom bannar och mycket annat med.. Vem driver denna sida? Är det öppet eller hemligt? Hur länge har denna sida existerat? Vilka är sveriges största forum när det kommer till fritt ord och yttrandefrihet? Liknande med 4chan, som jag inte alls använder, men dom modererar säkert mer sällan där än på flashback har jag läst.

Vem som driver sidan är obetdyligt tycker jag. Beror på vad du anser är fritt ord och yttrandefrihet?

Men om vi ska dra en parallell mellan Friaordet och Flashback så är Friaordet ett forum som jag ser är vars syfte inte är vinstdrivande medans Flashback är vinstdrivande. För att vara vinstdrivande så måste Flashback följa många regler för att inte förlora annonsörer. Har jag jag fel?
 
Dom verkar helt klart tysta ner saker! Dom bannar och mycket annat med.. Vem driver denna sida? Är det öppet eller hemligt? Hur länge har denna sida existerat? Vilka är sveriges största forum när det kommer till fritt ord och yttrandefrihet? Liknande med 4chan, som jag inte alls använder, men dom modererar säkert mer sällan där än på flashback har jag läst.
Alla större sidor verkar höja på censuren den senaste tiden, flashback, youtube, twitter, Facebook. På Youtube är det tex numera mot reglerna att argumentera mot "klimatförändringarna" tom. Därför mycket viktigt att sidor som denna finns, det är tydligt att några vill strypa yttrandefrheten.
 
Vem som driver sidan är obetdyligt tycker jag. Beror på vad du anser är fritt ord och yttrandefrihet?
Ja, hur han styr är väl viktigare. Och även om jag inte håller med han alltid så är han betydligt bättre än dom som driver andra sidor. Märkligt hur lätt det är för vissa sidor att behandla besökare som skit.
 
När det gäller flashbacks egna regler så följs dessa inte så noga av vare sig admin,modsen och vissa användare.
Flashbacks regelverk är rena papperstigern .Sedan skiter de blankt i att följa GDPR-lagen och Svensk lag,
och så fort någon har kritik mot Flashback så blir den som framför kritiken avstängd från forumet i minst 1 månad eller mer
för påstådda saker som KFK, och lite annat smått och gott.
 
Topp