Flashbackmedlemmarnas omedvetenhen om FO?

Tackar först för jag fått bli medlem här på Fria ordet!

Har blivit bannad från Flashback, skvallrar mer än gärna om det... :lol:

tempeZZt är den största fjanten där! Som har vill bli moderator... :lol:

Flashback har inte sina servrar eller något kontor i USA! Bara en töntig brevlådeadress på en fin adress. Flashbacks ekonomi går åt helvete allt eftersom annonsblockerarna blev vanligare. De har kopplingar lite varstans i världen, Belize t.ex. Om servrarna inte har flyttats, så hostas dom av Bahnhof i Sverige, då Jan Axelsson är god vän med nån av Bahnhofs grundare.

De sparar IP-nummer även om de förnekar det, jag gjorde ett nytt konto utan koppling till det andra, men blev bannad på det med! Nu skiter jag fullständigt i Flashback!
 
vildsvinsjakt sa:
Tackar först för jag fått bli medlem här på Fria ordet!

Har blivit bannad från Flashback, skvallrar mer än gärna om det... :lol:
Tja, go for it. Kan ju vara kul att läsa.

tempeZZt är den största fjanten där! Som har vill bli moderator... :lol:
Instämmer. Han är en riktig fjant.

De sparar IP-nummer även om de förnekar det, jag gjorde ett nytt konto utan koppling till det andra, men blev bannad på det med! Nu skiter jag fullständigt i Flashback!
Låter inte som att du är så kunnig inom datasäkerhet. Det finns fler sätt att kolla sådant än bara ip. Vad vidtog du för försiktighetsåtgärder för att undvika det hela?

Dessutom är det fullt möjligt att de enbart lägger ip-adresserna till en blockeringslista. Det betyder inte att de sparar kopplingen till användarnamnet. Och nej, jag är inte ute efter att påstå att Flashback är godast i världen och aldrig skulle ljuga. Om de verkligen är det låter jag vara osagt. Men det är alltid gulligt med amatörer som har "bevis".
 
Jag tog inga försiktighetsåtgärder, jag använde inte någon VPN, jag vet mycket väl hur man gömmer sig med t.ex TOR. Du kan avslöjas ändå. Dock har jag typ 200 konton reggade från världens alla hörn på Flashback... :lol:

Jag skriver nästan helt korrekt svenska, med det menar jag att jag är med i de grammatiska reglerna, t.ex. ett ? två !! o tre ...

Du kan spåra nån via IP-nummer, e-post-adresserna på Flashback hashades sedan deras pinsamma läcka. Men du identifierar en person på det sätt den skriver! De som har tusentals inlägg på Flashback blottar ofta sina politiska åsikter, vilket man kan ta i beaktning, sen vilken dator de har problem med o allt möjligt som kan identifiera en.

http://intre.se/ifolkets/ :lol: :lol: :lol:
 
vildsvinsjakt sa:
Jag tog inga försiktighetsåtgärder, jag använde inte någon VPN, jag vet mycket väl hur man gömmer sig med t.ex TOR. Du kan avslöjas ändå. Dock har jag typ 200 konton reggade från världens alla hörn på Flashback... :lol:

Jag skriver nästan helt korrekt svenska, med det menar jag att jag är med i de grammatiska reglerna, t.ex. ett ? två !! o tre ...

Du kan spåra nån via IP-nummer, e-post-adresserna på Flashback hashades sedan deras pinsamma läcka. Men du identifierar en person på det sätt den skriver! De som har tusentals inlägg på Flashback blottar ofta sina politiska åsikter, vilket man kan ta i beaktning, sen vilken dator de har problem med o allt möjligt som kan identifiera en.

http://intre.se/ifolkets/ :lol: :lol: :lol:
Rensade du kakorna innan du återreggade dig?
 
Nä, inte ens det! O vet vad!?
Jag gjorde det just för att se hur de kartlägger bl.a. varenda jävla ensamrunkande AfS-användare där, vartenda troll som håller på att rassefjantar sig! :lol:

Jag säger "neger" hur mycket jag vill, för det heter neger! Men kolla i avdelningen "Om Flashback", diskussion om huruvida moderatorn "TheLucky" tillåter ordet eller inte. Var längesen jag "höll med" Sverigedemokraterna (innan de kom in i Riksdagen), om att invandrarna gör Sverige till ett kaos. Jag är mycket mognare nu, men neger säger jag ändå! :D

Jag kan byta webbläsare om jag så vill, rensa coockies o byta upplösning på skärmen. Jag bara ger fullständigt fan i Flashback numera!
 
vildsvinsjakt sa:
Nä, inte ens det! O vet vad!?
Jag gjorde det just för att se hur de kartlägger bl.a. varenda jävla ensamrunkande AfS-användare där, vartenda troll som håller på att rassefjantar sig! :lol:
Så för att kolla hur de kartlägger folk så använder du en metod som inte kan visa att de kartlägger folk? Smart.
 
vildsvinsjakt sa:
Nä, inte ens det! O vet vad!?
Jag gjorde det just för att se hur de kartlägger bl.a. varenda jävla ensamrunkande AfS-användare där, vartenda troll som håller på att rassefjantar sig! :lol:

Jag säger "neger" hur mycket jag vill, för det heter neger! Men kolla i avdelningen "Om Flashback", diskussion om huruvida moderatorn "TheLucky" tillåter ordet eller inte. Var längesen jag "höll med" Sverigedemokraterna (innan de kom in i Riksdagen), om att invandrarna gör Sverige till ett kaos. Jag är mycket mognare nu, men neger säger jag ändå! :D

Jag kan byta webbläsare om jag så vill, rensa coockies o byta upplösning på skärmen. Jag bara ger fullständigt fan i Flashback numera!

Välkommen😊 hur hittade du till det här forumet?
Flashback- anhängare vill alltid av någon orsak skydda Flashback men en med lite hjärna vet att dom sparar IP. Finns bildbevis på det.
 
FBspararIP sa:
Välkommen😊 hur hittade du till det här forumet?
Flashback- anhängare vill alltid av någon orsak skydda Flashback men en med lite hjärna vet att dom sparar IP. Finns bildbevis på det.
De bildbevisen ser jag gärna.
 
FBspararIP sa:
Välkommen😊 hur hittade du till det här forumet?
Flashback- anhängare vill alltid av någon orsak skydda Flashback men en med lite hjärna vet att dom sparar IP. Finns bildbevis på det.

Tack!

Jag letade alternativ till Flashback, fick detta som tips på Facebook.
 
Idag inleddes rättegången mot mannen som är administratör på en facebookgrupp som lät publiceringar av hat.

Närmare bestämt handlade rättegången om "Stå upp för Sverige"-gruppen på Facebook, en modern folkrörelse med fler sympatisörer än vad något av de stora riksdagspartierna kan drömma om.
Har den 52-årige grundaren och administratören av detta forum begått brott då han inte har raderat den grövsta rasistiska smörjan som medlemmar vräkt ur sig?
Det anser åklagarna Maria Estberg och Emanuel Winberg. Att de är två beror på att ärendet har lett till obehagliga hot och efter mycket om och men väckte de åtal med hänvisning till paragrafer som nästan aldrig använts, lagen om ansvar för elektroniska anslagstavlor.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJdaeQ/sta-upp-for-sverige-grundaren-nekade-till-brott-i-ratten

Om nu mannen döms, vad händer med Flashback och ägaren Janne Axelson?
 
krigsskadad sa:
Varför är flashback registrerat i staterna?

Inget konstigt att företag registrerar sig utanför Sverige. Men om vi ska tro på Axelsson är för att dom inte får driva forumet i Sverige samt att komma runt lagarna. Men vem tror på det?

Här kan Axelsson pika staten genom att indirekt erkänna att servrarna finns i Sverige.

Vi kan nu berätta att Flashback har en del av sina internettjänster hos Bahnhof. Grundaren Jan Axelsson har godkänt att vi berättar att Flashback är Bahnhof-kund, för att vårt inlägg i debatten ska vara transparent och ärligt. Han understryker samtidigt att Flashback består av flera olika delar som finns på olika....

Resten av texten kan jag inte citera eftersom det är en betalvägg. Men för den som är intresserad.

https://www.svd.se/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt

Flashback är registrerad i ett annat land för att komma runt lagarna? Men om han kommer runt lagarna så kan han tillåta carding? För Flashback är onåbart nu när den inte är svenskregistrerad? Då kommer Axelsson dra sitt gamla skit upp igen med en trög röst: Vi. Blev. Dömda. Till. 500.000. Kronor. I. Böter.

Eftersom carding är förbjudet att prata om betyder det att Flashback kan man komma åt.
 
FBspararIP sa:
Jag tror att det är dags att göra Flashbackmedlemmarna medvetna om Friaordet, Flashback uppfyller inte sin funktion längre som dom gjorde för herrans massa år sen. Allt censureras, medlemmarna är rasande på moderatorer men admin står som vanligt alltid bakom moderatorerna.

Hur sprider vi Friaordet på Flashack?

Dom som har konto på flash skulle ju kunna skicka några tips via pm till medlemar som tydligt är missnöjda med flash. Är ju bara kolla i klago delen.
 
turtle sa:
Dom som har konto på flash skulle ju kunna skicka några tips via pm till medlemar som tydligt är missnöjda med flash. Är ju bara kolla i klago delen.

En bra idé men nu kommer admin på Flashback ha koll på det.
 
Topp