Fler har börjat joina oss

Jag kom hit idag då jag börjat ledsna på flashbacks tilltagande PK-ism.
Numera blir man ju varnad/avstängd för minsta småsak och de gamla veteranerna bannas ut/slutar en efter en.
Det verkar som flashback påbörjat ett "befolkningsutbyte" där den nya befolkningen består av lättkränkta, söndercurlade milleniebarn och deras hysteriska mammor.
Jag begriper inte vilken agenda deras admin har, men flashback börjar mer och mer likna en kopia av facebook eller familjeliv.
"Yttrandefrihet på riktigt" -My ass


MVH/Gnomeish
 
Gnomeish sa:
Jag kom hit idag då jag börjat ledsna på flashbacks tilltagande PK-ism.
Numera blir man ju varnad/avstängd för minsta småsak och de gamla veteranerna bannas ut/slutar en efter en.
Det verkar som flashback påbörjat ett "befolkningsutbyte" där den nya befolkningen består av lättkränkta, söndercurlade milleniebarn och deras hysteriska mammor.
Jag begriper inte vilken agenda deras admin har, men flashback börjar mer och mer likna en kopia av facebook eller familjeliv.
"Yttrandefrihet på riktigt" -My ass


MVH/Gnomeish


Något sånt. Admin vill börja på en ny kula tror jag men det kommer inte hålla för det är ett hatforum och det ska hatas så mycket som möjligt.
 
Gnomeish sa:
Jag kom hit idag då jag börjat ledsna på flashbacks tilltagande PK-ism.
Numera blir man ju varnad/avstängd för minsta småsak och de gamla veteranerna bannas ut/slutar en efter en.
Det verkar som flashback påbörjat ett "befolkningsutbyte" där den nya befolkningen består av lättkränkta, söndercurlade milleniebarn och deras hysteriska mammor.
Jag begriper inte vilken agenda deras admin har, men flashback börjar mer och mer likna en kopia av facebook eller familjeliv.
"Yttrandefrihet på riktigt" -My ass


MVH/Gnomeish

Jag har inget med detta att göra men hur hittade du hit? Jag tror hela tiden att det här forumet inte är känt men ibland trillar det in nya, så hur hittade du hit?
 
FBspararIP sa:
Jag har inget med detta att göra men hur hittade du hit? Jag tror hela tiden att det här forumet inte är känt men ibland trillar det in nya, så hur hittade du hit?

Jag snokade som vanligt igenom papperskorgen på flashback som jag alltid gör de få gånger jag loggar in nuförtiden eftersom det är där de mest intressanta och roliga trådarna brukar hamna nuförtiden. :lol:

Och där var en tråd där någon sade sig tröttnat på flashback och efterlyste ett forum med riktig yttrandefrihet. Ett svar innehöll en länk till detta forum och jag beslöt mig kolla upp det.
Jag behöver väl knappast säga att den tråden hamnade i papperskorgen efter det inlägget?

Kollade inte så noga, men jag skulle inte bli förvånad om både TS och den som länkade hit blev bannade för sina inlägg. ;)

Edit: Jag kollade nyss igen. TS var inte bannad, men inlägget med länken hit var borttaget trots att tråden redan var slängd i papperskorgen. :lol: "yttrandefrihet" jojo.

MVH/Gnomeish
 
Gnomeish sa:
Jag snokade som vanligt igenom papperskorgen på flashback som jag alltid gör de få gånger jag loggar in nuförtiden eftersom det är där de mest intressanta och roliga trådarna brukar hamna nuförtiden. :lol:

Och där var en tråd där någon sade sig tröttnat på flashback och efterlyste ett forum med riktig yttrandefrihet. Ett svar innehöll en länk till detta forum och jag beslöt mig kolla upp det.
Jag behöver väl knappast säga att den tråden hamnade i papperskorgen efter det inlägget?

Kollade inte så noga, men jag skulle inte bli förvånad om både TS och den som länkade hit blev bannade för sina inlägg. ;)


MVH/Gnomeish

Så brukar yttrandefrihets vurmande avarter göra. Nämns friaordet kastas tråden eller så raderas inlägget.
 
Janne Axelsson kämpar hårt för att stå emot stormen som kommer omkullkasta han snart tror jag.

Varför Janne vill ha kvar sitt forum är inte för yttrandefriheten, vad ska han göra fram till sin pension? Han har sitt lilla hatforum till tidsfördriv, vakna, brygga kaffe, sätta sig framför datorn och läsa hat på sitt forum.
 
Gnomeish sa:
Jag snokade som vanligt igenom papperskorgen på flashback som jag alltid gör de få gånger jag loggar in nuförtiden eftersom det är där de mest intressanta och roliga trådarna brukar hamna nuförtiden. :lol:

Och där var en tråd där någon sade sig tröttnat på flashback och efterlyste ett forum med riktig yttrandefrihet. Ett svar innehöll en länk till detta forum och jag beslöt mig kolla upp det.
Jag behöver väl knappast säga att den tråden hamnade i papperskorgen efter det inlägget?

Kollade inte så noga, men jag skulle inte bli förvånad om både TS och den som länkade hit blev bannade för sina inlägg. ;)

Edit: Jag kollade nyss igen. TS var inte bannad, men inlägget med länken hit var borttaget trots att tråden redan var slängd i papperskorgen. :lol: "yttrandefrihet" jojo.

MVH/Gnomeish

Dom raderar länken och kastar tråden? :lol:

Förstår du nu varför Janne vill ha kvar sitt forum? Han bryr sig inte ett skvatt om yttrandefrihet, hans ego är sitt hatforum och inget annat.

Janne är rädd om fler skulle hitta hit skulle han själv bli måltavla, det är han livrädd för.
 
Gnomeish sa:
Jag snokade som vanligt igenom papperskorgen på flashback som jag alltid gör de få gånger jag loggar in nuförtiden eftersom det är där de mest intressanta och roliga trådarna brukar hamna nuförtiden. :lol:

Och där var en tråd där någon sade sig tröttnat på flashback och efterlyste ett forum med riktig yttrandefrihet. Ett svar innehöll en länk till detta forum och jag beslöt mig kolla upp det.
Jag behöver väl knappast säga att den tråden hamnade i papperskorgen efter det inlägget?

Kollade inte så noga, men jag skulle inte bli förvånad om både TS och den som länkade hit blev bannade för sina inlägg. ;)

Edit: Jag kollade nyss igen. TS var inte bannad, men inlägget med länken hit var borttaget trots att tråden redan var slängd i papperskorgen. :lol: "yttrandefrihet" jojo.

MVH/Gnomeish

Janne påstår att hatforumet flashbacks mål är att bli reklamfri och bara försörja sig på donationer och bidrag men hur blir det med regeln 1.01. Reklam och annonsering blir det grönt att göra reklam? Det tror jag inte, om Janne ser över den biten, varför tog han bort länken till Friaordet? Läste nu på hatforumet, vill inte nämna användarens namn med såhär skrev hen:

Vad han skriver är inte så relevant tycker jag. Om admin tillåter att sanningen ska tas upp så tvivlar jag överhuvudtaget på det han sagt tills nu. Visst säger admin att målet är att bli reklamfri och finansiera på donationer men frågetecknet står fortfarande. Hur många donationer behöver han för att få ut sin lön på 39.000 kronor och forumets drift? Där kan du nu själv börja fundera och ifrågasätta admin.

Jag trodde också att Flashback var ett viktigt plattforum tills jag såg att det finns andra aktörer som kan fylla upp Flashbacks tomhet om det skulle gå så långt.

Inte ens moderatorerna verkar uppskatta Flashback, titta på sammanfattningen admin redovisat för varje månad, nu den här och förra månaden var det under 50 personer som donerat. Om moderatorerna hade uppskattat Flashback skulle över 100 moderatorer donerat, men så är det inte. Alltså tror inte ens moderatorerna på Flashbacks framtid eller att det är så viktig plattform. Donera den som vill.

:lol:
 
Slaktaren sa:
Dom raderar länken och kastar tråden? :lol:

Förstår du nu varför Janne vill ha kvar sitt forum? Han bryr sig inte ett skvatt om yttrandefrihet, hans ego är sitt hatforum och inget annat.

Janne är rädd om fler skulle hitta hit skulle han själv bli måltavla, det är han livrädd för.

Han bryr sig bara om sin plånbok den girige fan. :evil:
Kolla bara som han börjat tigga pengar på senaste tiden, eller "donationer i yttrandefrihetens namn" som han kallar det. PATETISKT!
Flashback blöder medlemmar just nu och J. börjar få panik. "1,6 miljoner medlemmar" skryter han om, men hur många av kontona är aktiva? Och hur många nyreggade PK-fjantar sitter inte med 4-5 konton och boostar sig själva?

Jag har flera gånger rapporterat uppenbara 1:07 or (förbud mot egoboostning med multipla konton) utan att någonting någonsin händer. Och varför skulle det göra det? J. får ju upp medlemsstatistiken på dessa multipelkonton.
Senaste skräckexemplet var för ett par veckor sedan då jag bara torrt konstaterade att det var tråkigt att det förekom så mycket 1:07 i en viss tråd.
Då blev JAG varnad för att försökt outa medlemmar trots att jag varken nämnt några namn, nicks eller ens avatarer.
Det går bra nu flashback... :roll:


MVH/Gnomeish
 
Gnomeish sa:
Han bryr sig bara om sin plånbok den girige fan. :evil:
Kolla bara som han börjat tigga pengar på senaste tiden, eller "donationer i yttrandefrihetens namn" som han kallar det. PATETISKT!
Flashback blöder medlemmar just nu och J. börjar få panik. "1,6 miljoner medlemmar" skryter han om, men hur många av kontona är aktiva? Och hur många nyreggade PK-fjantar sitter inte med 4-5 konton och boostar sig själva?

Jag har flera gånger rapporterat uppenbara 1:07 or (förbud mot egoboostning med multipla konton) utan att någonting någonsin händer. Och varför skulle det göra det? J. får ju upp medlemsstatistiken på dessa multipelkonton.
Senaste skräckexemplet var för ett par veckor sedan då jag bara torrt konstaterade att det var tråkigt att det förekom så mycket 1:07 i en viss tråd.
Då blev JAG varnad för att försökt outa medlemmar trots att jag varken nämnt några namn, nicks eller ens avatarer.
Det går bra nu flashback... :roll:


MVH/Gnomeish

Det är exakt det som gör mig galen på denna äckliga människa, han lägger allt på som att han bryr sig om yttrandefrihet och att pengar inte betyder något för han men hur han inte tänker på att man lätt kan kolla upp ekonomin för ett företag är så ogenomtänkt.

Här är det senaste för tre åren som hatforumet haft tillgångar:

  • 2016:7 348
  • 2017:4 951
  • 2018:3 916
det bör noteras att det är miljoner och inte hundratusen. För året 2019 är inte klar men kommer till hösten. Det är pengar som Janne Axelsson som är admin på Flashback har och haft, han och hans fru har plockat ut miljoner varje år. Vi ska inte glömma heller att han trollat pengar till skatteparadis landet Belize. Jag tycker att det är väldigt viktigt att det får komma ut vilken bedragare Janne är. Kanske kan donationerna ha minskat för att flera som läser här och har förstått vilken svindlare Janne är. Hans inlägg idag som jag citerade här, det behövs pengar för mer användarvänligt gränssnitt. Nu vet jag inte hur länge du hängt på hatforumet men när såg du sist något göras åt användargränssnittet? Och varför ska det göras något nu när han tigger pengar? Kunde han inte ha tänkt på det tidigare och gjort något åt saken när han tjenare multum? Han har ju fortfarande fyra miljoner på företagets konto, varför inte ta därifrån? Han är sån expert att han vet hur han ska ta idioterna och snuva dom på sina pengar.
 
Gnomeish sa:
Han bryr sig bara om sin plånbok den girige fan. :evil:
Kolla bara som han börjat tigga pengar på senaste tiden, eller "donationer i yttrandefrihetens namn" som han kallar det. PATETISKT!
Flashback blöder medlemmar just nu och J. börjar få panik. "1,6 miljoner medlemmar" skryter han om, men hur många av kontona är aktiva? Och hur många nyreggade PK-fjantar sitter inte med 4-5 konton och boostar sig själva?

Jag har flera gånger rapporterat uppenbara 1:07 or (förbud mot egoboostning med multipla konton) utan att någonting någonsin händer. Och varför skulle det göra det? J. får ju upp medlemsstatistiken på dessa multipelkonton.
Senaste skräckexemplet var för ett par veckor sedan då jag bara torrt konstaterade att det var tråkigt att det förekom så mycket 1:07 i en viss tråd.

Då blev JAG varnad för att försökt outa medlemmar trots att jag varken nämnt några namn, nicks eller ens avatarer.
Det går bra nu flashback... :roll:


MVH/Gnomeish

Janne säger att han tar allvarligt på användarnas anonymitet, nu förstår jag inte alls hur han menar men... Vet du vem jag är här? Vet jag vem du är? Om jag inte vet vem du är och du inte vet vem jag är, är inte vi då anonyma så länge vi inte outar oss själva förstås? Om jag misstänker en medlem för 1.07 rapporterar det kontot och kontot bannas eller stängs av för 1.07, hur är man då anonym?

A stängs av för en regel skapar ett konto B, C märker att konto B är alternativt konto och rapporterar det för 1.07 och konto B stängs av för 1.07 och ändå är man anonym. Mycket märkligt måste jag säga.
 
Slaktaren sa:
Det är exakt det som gör mig galen på denna äckliga människa, han lägger allt på som att han bryr sig om yttrandefrihet och att pengar inte betyder något för han men hur han inte tänker på att man lätt kan kolla upp ekonomin för ett företag är så ogenomtänkt.

Här är det senaste för tre åren som hatforumet haft tillgångar:

  • 2016:7 348
  • 2017:4 951
  • 2018:3 916
det bör noteras att det är miljoner och inte hundratusen. För året 2019 är inte klar men kommer till hösten. Det är pengar som Janne Axelsson som är admin på Flashback har och haft, han och hans fru har plockat ut miljoner varje år. Vi ska inte glömma heller att han trollat pengar till skatteparadis landet Belize. Jag tycker att det är väldigt viktigt att det får komma ut vilken bedragare Janne är. Kanske kan donationerna ha minskat för att flera som läser här och har förstått vilken svindlare Janne är. Hans inlägg idag som jag citerade här, det behövs pengar för mer användarvänligt gränssnitt. Nu vet jag inte hur länge du hängt på hatforumet men när såg du sist något göras åt användargränssnittet? Och varför ska det göras något nu när han tigger pengar? Kunde han inte ha tänkt på det tidigare och gjort något åt saken när han tjenare multum? Han har ju fortfarande fyra miljoner på företagets konto, varför inte ta därifrån? Han är sån expert att han vet hur han ska ta idioterna och snuva dom på sina pengar.

Om ni märker så tömmer han bolaget på pengar.
 
Slaktaren sa:
Det är exakt det som gör mig galen på denna äckliga människa, han lägger allt på som att han bryr sig om yttrandefrihet och att pengar inte betyder något för han men hur han inte tänker på att man lätt kan kolla upp ekonomin för ett företag är så ogenomtänkt.

Här är det senaste för tre åren som hatforumet haft tillgångar:

  • 2016:7 348
  • 2017:4 951
  • 2018:3 916
det bör noteras att det är miljoner och inte hundratusen. För året 2019 är inte klar men kommer till hösten. Det är pengar som Janne Axelsson som är admin på Flashback har och haft, han och hans fru har plockat ut miljoner varje år. Vi ska inte glömma heller att han trollat pengar till skatteparadis landet Belize. Jag tycker att det är väldigt viktigt att det får komma ut vilken bedragare Janne är. Kanske kan donationerna ha minskat för att flera som läser här och har förstått vilken svindlare Janne är. Hans inlägg idag som jag citerade här, det behövs pengar för mer användarvänligt gränssnitt. Nu vet jag inte hur länge du hängt på hatforumet men när såg du sist något göras åt användargränssnittet? Och varför ska det göras något nu när han tigger pengar? Kunde han inte ha tänkt på det tidigare och gjort något åt saken när han tjenare multum? Han har ju fortfarande fyra miljoner på företagets konto, varför inte ta därifrån? Han är sån expert att han vet hur han ska ta idioterna och snuva dom på sina pengar.

Jag har hängt på flashback med olika nick som bytts ut vartefter de bannats sedan 2006 och sorgset beskådat dess förfall. Fram till -09 nånting var det fortfarande bra men sedan började förfallet och det går fortare och fortare. De senaste två åren har de verkligen tappat i kvalitet tycker jag och numera ser jag alltid till att ha min adblocker på när jag besöker sidan. Inte en spänn ska de få från mig iaf.

Det fetade är något jag också reflekterat över.



MVH/Gnomeish
 
Gnomeish sa:
Jag har hängt på flashback med olika nick som bytts ut vartefter de bannats sedan 2006 och sorgset beskådat dess förfall. Fram till -09 nånting var det fortfarande bra men sedan började förfallet och det går fortare och fortare. De senaste två åren har de verkligen tappat i kvalitet tycker jag och numera ser jag alltid till att ha min adblocker på när jag besöker sidan. Inte en spänn ska de få från mig iaf.

Det fetade är något jag också reflekterat över.



MVH/Gnomeish

Från hans första inlägg om donationer, jag åter citerar han:

Flashback har ingen betalvägg. Att vara medlem är gratis. Så kommer det alltid att vara. Vi vill samtidigt göra mycket mer. Vi tänker fortsätta att erbjuda en fri samhällsdebatt, utan yttre påverkan, som är öppen och tillgänglig för alla. Samtidigt så har vi mängder av idéer. Vi tror att vi skulle kunna bli så enormt mycket bättre. Men för att detta ska bli verklighet krävs större intäkter.

Fan jävla Friaordet, ta bort betalväggen och låt det bli gratis att bli medlem här som på hatforumet.

Det fetade, han tror att enormt mycket på att hans skulle kunna bli bättre men det behövs större intäkter, om inte större intäkter kommer inte kan det inte bli bättre, tolka hur du vill men jag har gjort min tolkning av vad han försöker säga.

2019-12-06 började Janne med lögnerna om att det krävs mer pengar för att göra forumet bättre,

Forumet gör fortfarande en förlust på drygt 100 000 kronor per månad. Samtliga donationer är än så länge orörda. Just nu gör vi en översikt gällande hårdvara och kommande investeringar.

Flashback har funnits i över 36 år, och forumet har snart funnits i 20 år. Flashback har inte lönsamhetskrav, och har inte krav från aktieägarna att göra vinst.

Vi säger så Janne. Hatforumet har inte lönsamhetskrav men ändå så har du och din fru plockat ut miljoner i löner samt aktieutdelningar varje år. Om det inte är lönsamhetskrav, vad är det då och varför har du fört över pengar till skatteparadiset Belize? Det kanske du också kan svara på?

2020-01-06 Vi har för tillfället beställt ett flertal nya hårddiskar, och ser just nu över en större beställning av ett flertal nya servrar.

Janne har skrivit flera inlägg om att köpa nya server men dom inläggen är redigerade av han själv, finns inget kvar där han nämner att flera servrar är beställda men det finns här i någon tråd man kan söka upp. Janne skrev varje gång att han har beställt nya server men när vi tog upp det här blev det antagligen för mycket för honom själv och att han kände sig tvungen med att komma på med ny lögn. Då blev lögnen detta:

Om forumet ska bli bättre, så behövs mer funktioner och ett mer användarvänligt gränssnitt. Det behövs drivas mer professionellt. Men sådant kostar pengar.

Denna månadens lögn. Vad nästa månades lögn blir vill jag inte tänka på.
 
Så här såg hatforumet ut för tio år sen, https://web.archive.org/web/20100813110913/https://www.flashback.org/
tio år senare https://web.archive.org/web/20200315091048/https://www.flashback.org/ inte så stor skillnad va? Men det är nu Janne vill fixa till användargränssnittet. Allt ska han ändra nu. Allt ska bli bättre nu. Alla ska få gröna skogar och guld. Förstå vilken lömsk människa han är.
 
Slaktaren sa:
Så här såg hatforumet ut för tio år sen, https://web.archive.org/web/20100813110913/https://www.flashback.org/
tio år senare https://web.archive.org/web/20200315091048/https://www.flashback.org/ inte så stor skillnad va? Men det är nu Janne vill fixa till användargränssnittet. Allt ska han ändra nu. Allt ska bli bättre nu. Alla ska få gröna skogar och guld. Förstå vilken lömsk människa han är.

Men först måste han köpa en guldkedja till, och bredare fälgar till bilen. :lol:
 
Gnomeish sa:
Men först måste han köpa en guldkedja till, och bredare fälgar till bilen. :lol:

Tror inte han har guldkedja på sig men jag stör mig enorm mycket på han när han hela jävla tiden ljuger. Jag förstår inte ens varför han tar upp vad han ska göra med forumet, det är väl hans egen sak och göra vad han vill? Har han inte pengar? Han har flera miljoner, det bara på han sig själv, han kommer aldrig ändå kunna slösa dom miljonerna. Men istället så lurar han alla och säger att hatforumet inte skulle vara vinstdrivande forum. Janne har tjänat miljoner på sitt hat, han är säkert god för mellan 17-22 miljoner men dom vill han inte röra. Han kan ta 100 tusen från dom pengarna och göra exakt vad han vill med forumet, skaffa server av guld men han vill hellre att andra ska stå för kostnaderna och fortsätta ljuga om att hatforumet inte skulle vara vinstdrivande.

Jag är inte avundsjuk men jag gillar bara inte när han hela tiden ljuger och säger att forumet går back varje månad bara för att han vill erbjuda "yttrandefrihet på riktigt"

Några siffror som jag orkar plocka fram till er:

  • 2 007
  • 2 260
  • 2 060
  • 1 831
  • 1 775
  • 2 079
  • 1 555
Hur ska siffrorna räknas undrar vissa kanske, det är miljoner. Om vi tar första som är 2 007 så betyder det två miljoner och sjuttio tusen kronor. Om vi tar sista på 1 555 så betyder det en miljon och femhundra femtiofem tusen kronor. Det är bara han och hans fru som plockat ut i lön, jag har inte tagit med aktieutdelning som Janne och hans fru plockat ut varje år utöver deras mångmiljonlöner.

Janne kan fortsätta skriva i tiggartråden om hur omtänksam han är och hur han vill utveckla forumet men om man skulle fråga om dom här siffrorna kommer han radera inlägget och banna den som frågar.
 
Vad Janne och hans fru plockat ut i aktieutdelning utöver deras mångmiljonlön då.


  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 2 658
  • 500

jag tog inte med uppgifter för alla åren men i fem år tog dom ut en miljon kronor i aktieutdelning, ett av åren tog dom ut två miljoner, sexhundrafemtioåtta tusen kronor och något år tog dom ut bara femhundra tusen kronor.

Visst är det synd om Janne att han får lägga ut hundratusen kronor varje månad som hans hatforum går "back"?

Jag vill att alla ska veta vilken bedragare Jan Axelsson är, hur han lurar och manipulerar människor, pensionär till vanlig arbetande människa. Kan man inte ha en gnutta skam i kroppen, ärligt?
 
Slaktaren sa:
Vad Janne och hans fru plockat ut i aktieutdelning utöver deras mångmiljonlön då.


  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 1 000
  • 2 658
  • 500

jag tog inte med uppgifter för alla åren men i fem år tog dom ut en miljon kronor i aktieutdelning, ett av åren tog dom ut två miljoner, sexhundrafemtioåtta tusen kronor och något år tog dom ut bara femhundra tusen kronor.

Visst är det synd om Janne att han får lägga ut hundratusen kronor varje månad som hans hatforum går "back"?

Jag vill att alla ska veta vilken bedragare Jan Axelsson är, hur han lurar och manipulerar människor, pensionär till vanlig arbetande människa. Kan man inte ha en gnutta skam i kroppen, ärligt?

Jag förstår varför du blir arg på lögnaren janne.
Hur går det med polisanmälan admin? Det har gått 10 månader och inget nytt från dig.

(FB) Hatgrupp vill tysta Flashback - del 4 Är polisanmälan "nedlagd"?
 
Topp