För eller emot legalisering av cannabis?

Sesus

Medlem
Reg
22 Nov 2021
Inlägg
531
Om hur länge kommer det bli lagligt i Sverige?
 
Jag är för det men att det kommer blir lagligt i Sverige tror jag inte. Inte på minst tio, tjugo år. Vi har ett större problem än cannabis, sexköpslagen, börja diskutera först det sen kan dom hoppa på cannabis.
 
Det ska så klart vara lagligt, men jag vet inte om jag gillar idén om ett "systembolag", då är det bara dom som har rätten att odla eller?

Med tanke på hur politikerna verkar må i huvudet gissar jag att det dröjer.

Nån som vet vad anledningen va till att göra det olagligt? Vilka argument användes?
 
Det ska så klart vara lagligt, men jag vet inte om jag gillar idén om ett "systembolag", då är det bara dom som har rätten att odla eller?

Med tanke på hur politikerna verkar må i huvudet gissar jag att det dröjer.

Nån som vet vad anledningen va till att göra det olagligt? Vilka argument användes?

Tror det är så det ska gå till, staten ger rätten till någon eller så köper de in från Kanada.

En bra fråga turtle, jag har inte sysslat med droger, inte ens rökt ett blåss när jag var ung men jag tror inte att cannabis är mer skadligare en vad alkohol är.
 
Tror det är så det ska gå till, staten ger rätten till någon eller så köper de in från Kanada.

En bra fråga turtle, jag har inte sysslat med droger, inte ens rökt ett blåss när jag var ung men jag tror inte att cannabis är mer skadligare en vad alkohol är.
Alkohol är mycket skadligare, både för omgivningen och kroppen.
 
Alkohol är mycket skadligare, både för omgivningen och kroppen.
Jag tror att jag är äldre än er som skriver just nu och jag har sett mycket i mitt liv, jag kan säga så här till er. Jag vet, sett och hört att alkohol har splittrat många familjer men aldrig hört att cannabis har gjort det.
 
Jag tror att jag är äldre än er som skriver just nu och jag har sett mycket i mitt liv, jag kan säga så här till er. Jag vet, sett och hört att alkohol har splittrat många familjer men aldrig hört att cannabis har gjort det.
Händer gör det säkert, men absolut inte lika ofta och inte på lika obehagliga sätt.
 
Klart för. Varför ska det vara olagligt att stoppa något i sin egen kropp?
Ett argument skulle kunna vara att det gör dig sjuk på något sätt och i en välfärdsstat som Sverige skulle det bli skevt men det borde kunna behandlas som alkohol tex.
Kan det vara Systembolaget som vill ha monopol på knark försäljningen?
Själv är jag född i 70-talets propaganda och många Svenskar jag känner är fortfarande hjärntvättade att tro att det är som heroin eller att det är en inkörsport till tyngre droger.
 
Jag tror att jag är äldre än er som skriver just nu och jag har sett mycket i mitt liv, jag kan säga så här till er. Jag vet, sett och hört att alkohol har splittrat många familjer men aldrig hört att cannabis har gjort det.
100%
 
Jag är för det. Det är ju värre att äga systembolag där staten tillåter en drog som kan och ofta gör människor helt galna.
Alkohol är farligare. Både för kropp och samhället.
 
Jag är för det. Staten tjänar pengar på drogen alkohol som kan göra människor galna. Medan cannabis tvärtom gör människor lugna. Har själv rökt på som ung. Bättre än äckligt alkohol.
 
Topp