Grekland pushas upp av Frankrike. Då undrar ju jag varför Grekland har köpt så mycket vapen på så kort av USA och Frankrike?Jag tror inte att varken Grekland eller Turkiet vågar att starta ett krig mot varandra för då skulle det bli
lika blodigt som det blev när de krigade mot varandra på Cypern 1974,och om Grekland skulle angripa Turkiet
och om Turkiet skulle angripa Grekland då blir det våldamt och blodigt krig som är ännu värre än det var på Cypern 1974.
För de bägge länderna har inte än lagt ner tjaffset om Cypern ännu trots att FN har bett dom att sluta fred
.
Det kan bero på att både USA och Frankrike vill backa upp Grekland .Grekland pushas upp av Frankrike. Då undrar ju jag varför Grekland har köpt så mycket vapen på så kort av USA och Frankrike?
Vem skulle vinna kriget mellan Grekland och Turkiet?Läget är mycket spänt mellan Turkiet och Grekland. Grekerna skall ha låst S-300 missiler mot turkiska stridsflygplan. Dock så vet jag inte exakt vad det innebär att låsa fast missiler mot stridsflygplan. Att man inte tvekar skjuta ned stridsflygplan?
Turkiet alla dagar i veckan.Vem skulle vinna kriget mellan Grekland och Turkiet?
USA pumpade in i dag igen massor med stridsfordon till grekiska öar. Vad skall dessa användas till om det inte är mot Turkiet? Knappats någon jävla NATO-övning. Mot Ryssland? Då tar man dem till fastlandet och inte till några öar?
Vad är USA ute efter?
Det är fordon som kan köras av alla. Vanliga men ändå fordon som används i krig.Är det bemannade stridsfordon eller bara själva fordonen utan någon personal i?
Det är fordon som kan köras av alla. Vanliga men ändå fordon som används i krig.
Om det är för att flytta krigsmateriel borde fastlandet vara bättre alternativ än öar? Dessutom öar som är mycket nära Turkiet?Nu hittade jag vad som händer https://www.google.com/amp/s/www.ny...e/greece-port-russia-ukraine-weapons.amp.html det verkar som att det sker förflyttningar av material till de baser som USA har runt om i Europa vilket är rimligt.
Så det är inte säkert att allt det material som finns i Grekland är till för Grekland eller ens ska stanna i Grekland.