Förbereder Grekland krig mot Turkiet?

Ak47

Medlem
Reg
19 Dec 2018
Inlägg
1,222
Grekland köper strdsplan av båda Frankrike och USA samt så har USA landat med fraktflyg innehållande 110 Black Hawk helikopter, 10 Chinook, 25 Apache och 800 militärfordon.

Kan Grekland bara kriga mot ett NATO-land då båda är med i NATO?
 
Jag tror inte att varken Grekland eller Turkiet vågar att starta ett krig mot varandra för då skulle det bli
lika blodigt som det blev när de krigade mot varandra på Cypern 1974,och om Grekland skulle angripa Turkiet
och om Turkiet skulle angripa Grekland då blir det våldamt och blodigt krig som är ännu värre än det var på Cypern 1974.
För de bägge länderna har inte än lagt ner tjaffset om Cypern ännu trots att FN har bett dom att sluta fred
.
 
Senast ändrad:
Jag tror inte att varken Grekland eller Turkiet vågar att starta ett krig mot varandra för då skulle det bli
lika blodigt som det blev när de krigade mot varandra på Cypern 1974,och om Grekland skulle angripa Turkiet
och om Turkiet skulle angripa Grekland då blir det våldamt och blodigt krig som är ännu värre än det var på Cypern 1974.
För de bägge länderna har inte än lagt ner tjaffset om Cypern ännu trots att FN har bett dom att sluta fred
.
Grekland pushas upp av Frankrike. Då undrar ju jag varför Grekland har köpt så mycket vapen på så kort av USA och Frankrike?
 
Grekland är en feg nation. Dom borde ta itu med sina migrationsproblem och den korruption som gjorde så att dom gick i konkurs 2010. Ett land som parasiterat länge på EU, precis som Ungern som älskar att få bidrag men inte ge någonting tillbaka. Då ska man heller inte ha bidrag.
 
Grekland hade fått smisk. Världens alla muslimer skulle sluta bakom Turkiet.
 
Grekland har sen en tid tillbaka börjat förnya och köpa in massor med vapen till sitt förfogande. Nu har grekerna börjat också gärva vallgravar. Vallgravar gräver man inför ett krig, varför behöver grekerna vallgravar nu?

Är det ett krig inom snar framtid mellan Grekland och Turkiet?

Hur förhåller sig Greklands försvar jäntemot Turkiets?
 
Jag såg att jag har gjort en tråd för ett tag sedan.

 
Läget är mycket spänt mellan Turkiet och Grekland. Grekerna skall ha låst S-300 missiler mot turkiska stridsflygplan. Dock så vet jag inte exakt vad det innebär att låsa fast missiler mot stridsflygplan. Att man inte tvekar skjuta ned stridsflygplan?
 
Läget är mycket spänt mellan Turkiet och Grekland. Grekerna skall ha låst S-300 missiler mot turkiska stridsflygplan. Dock så vet jag inte exakt vad det innebär att låsa fast missiler mot stridsflygplan. Att man inte tvekar skjuta ned stridsflygplan?
Vem skulle vinna kriget mellan Grekland och Turkiet?
 
USA pumpade in i dag igen massor med stridsfordon till grekiska öar. Vad skall dessa användas till om det inte är mot Turkiet? Knappats någon jävla NATO-övning. Mot Ryssland? Då tar man dem till fastlandet och inte till några öar?

Vad är USA ute efter?
 
USA pumpade in i dag igen massor med stridsfordon till grekiska öar. Vad skall dessa användas till om det inte är mot Turkiet? Knappats någon jävla NATO-övning. Mot Ryssland? Då tar man dem till fastlandet och inte till några öar?

Vad är USA ute efter?

Är det bemannade stridsfordon eller bara själva fordonen utan någon personal i?
 
Nu hittade jag vad som händer https://www.google.com/amp/s/www.ny...e/greece-port-russia-ukraine-weapons.amp.html det verkar som att det sker förflyttningar av material till de baser som USA har runt om i Europa vilket är rimligt.

Så det är inte säkert att allt det material som finns i Grekland är till för Grekland eller ens ska stanna i Grekland.
Om det är för att flytta krigsmateriel borde fastlandet vara bättre alternativ än öar? Dessutom öar som är mycket nära Turkiet?
Grekerna har också köpt mycket vapen på väldigt kort tid av både USA och Frankrike.
 
Topp