Frågor om bolån

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Fick ett brev idag från min bank om mitt bolån. Jag har haft rörlig ränta i flera år men nu är jag tveksam till att ha rörligt. Ska jag binda min ränta och ha en fast ränta? Vi vet inte hur många procent den kommer höjas, kan vara fördel med bunden nu?
 
Räntan höjdes med 0,25 procent och kommer öka successivt hela 2022 fram till 2025. Jag kommer binda min ränta nu.

En ränta på 8 procent klarar jag av. Inga problem. Med räntehöjningar borde det leda till att priserna på bostäder kommer sjunka och tappa värde.
 
Räntan höjdes med 0,25 procent och kommer öka successivt hela 2022 fram till 2025. Jag kommer binda min ränta nu.

En ränta på 8 procent klarar jag av. Inga problem. Med räntehöjningar borde det leda till att priserna på bostäder kommer sjunka och tappa värde.
Priserna fortsätter falla. Tänk om det blir som det blev på 90 talet?
 
I juli månad hade jag ett lån inklusive amortering 11 400 kronor men den här månaden är den på 13 200 kronor. En ökning på 2200 kronor. När höjdes räntan som jag har missat? Kommer Riksbanken göra många hemlösa eller svälta ihjäl en del av befolkningen?

Med dagens ränta på bolån, höjda bränslepriser, höjda matpriser är inte hållbart någonstans. Jag vet inte vad jag ska ta till mig. Det får mig må väldigt dåligt.
 
Topp