Friaordet som nättidning?

0koll

Medlem
Reg
9 Jan 2019
Inlägg
736
Skulle Friaordet kunna bli en bra nyhetstidning? Tycker namnet Friaordet är väldigt fint och handen som skriver Friaordet... Vad tror ni? :roll:
 
Vet inte vem som skulle stå som ansvarig utgivare eller vilken politisk inriktning hen har... Men det behöver ju inte vara en politisk tidning.

Men Fria Ordet skulle t.ex kunna ha ett veckobrev med en sammanfattning om vad som skrivits på forumet eller liknande. Ett nyhetsbrev? Jag hänger på forum om psykisk ohälsa, t.ex http://www.viska.se/kunena/ om schizofreni, där får vi ett veckobrev med bl.a nyheter om vad som hänt i frågor som rör psykisk ohälsa.
 
Richard sa:
Vet inte vem som skulle stå som ansvarig utgivare eller vilken politisk inriktning hen har... Men det behöver ju inte vara en politisk tidning.

Men Fria Ordet skulle t.ex kunna ha ett veckobrev med en sammanfattning om vad som skrivits på forumet eller liknande. Ett nyhetsbrev? Jag hänger på forum om psykisk ohälsa, t.ex http://www.viska.se/kunena/ om schizofreni, där får vi ett veckobrev med bl.a nyheter om vad som hänt i frågor som rör psykisk ohälsa.

Men det kostar nog en hel del med själva programmeringen med nättidningar.
Tidningen får innehålla allt men att vara neutral. Då kan det bli bra.
 
På sikt - tror jag friaordet skulle kunna bli en bra nätblaska.
Men jag tycker att friaordet initialt skall inrikta sig på att bli ett forum för just det fria ordet.
flashback har ju kukat ur fullständigt med en drös av rabiata moderatorer som slår ner på allt.
Där går det inte längre att tala fritt, alltid någon idiot-moderator som slår ner på inlägget, tråden.
fb papperskorgar, varnar etc allt som inte är ”fb-korrekt” det är skrämmande, man tystar åsikter som inte passar, och lutar sig emot en djungel av ”regler” som ingen förstår.
Friaordets första uppgift - låt oss (för helvete!) tala fritt...
 
På sikt - tror jag friaordet skulle kunna bli en bra nätblaska.
Men jag tycker att friaordet initialt skall inrikta sig på att bli ett forum för just det fria ordet.
flashback har ju kukat ur fullständigt med en drös av rabiata moderatorer som slår ner på allt.
Där går det inte längre att tala fritt, alltid någon idiot-moderator som slår ner på inlägget, tråden.
fb papperskorgar, varnar etc allt som inte är ”fb-korrekt” det är skrämmande, man tystar åsikter som inte passar, och lutar sig emot en djungel av ”regler” som ingen förstår.
Friaordets första uppgift - låt oss (för helvete!) tala fritt...
Är det inte rätt fritt? Jag har inte fått en enda varning eller inlägg borttagen. Vet du hur det var på Flashback när jag var aktiv där? Censur. Inlägg som försvann. När jag frågade moderatorerna varför inläggen togs bort var det alltid bortförklaringar. Jag frågade moderatorerna hela tiden när inlägg försvann om att jag ville ha en kopia på det för att fråga det på om Flashback och ville ha medlemmarnas åsikter om de tyckte att det bröt mot reglerna men fick aldrg se mina borttagna inlägg. Är det yttrandefrihet?
 
Vad behövs för att det skall bli nättidning? Jag kan donera pengar om det behövs.
 
Det är ett tungt jobb med research och skriva artiklar. Om tidningen skall bli trodd måste den vara sanningsenlig.
 
Topp