Gemenskap är styrka?

turtle

Avstängd
Reg
22 Dec 2018
Vissa samlas under religion för att hitta gemenskap. Jag anser att svenskarna har tappat mycket gemenskap, och religion är väl inte det bästa att samlas vid. Så vad kan vi annars hitta gemenskap i? Sanningen kanske?

Så jag undrar här vad det finns för sanningar som är oemotsägbara där vi kan hitta en jämn mark att stå på tillsammans? Låt se om vi kan hitta punkter som vi alla kan hålla med om, eller finna att man helt enkelt måste vara oärlig för att inte hålla med.

1. Det uppenbara är väl tex att Flashback styrs av skitstövlar? (Nån får gärna lägga denna punkt i bättre ord)

2. Att döda en levande kännande varelse i onödan, tex för att äta den även om det finns annat att äta, är omoraliskt? (Jag frågar inte om ifall ni äter kött oavsett hur verkligheten ser ut, bara om vi kan komma överens att det är fel att döda ett djur om man inte måste?)

3. Att Sverige är svenskarnas land, och att om en svensk gör barn med en afrikan så blir barnet inte svenskt, med andra ord är massinvandringen ett långsiktigt raderade av det svenska folket? Och att vilja bevara sitt folk och sitt land betyder inte att man är automatiskt rasist?

4. Det finns bara 2 kön?

Håller ni med att detta är oemotsägbar sanning? Är det mark vi kan samlas på? Har ni fler punkter för att ge oss mer gemenskap?

(Att marken vi står på varken går att mäta eller känna att den rör på sig antar jag att det är för tidigt att hitta gemenskap i än så länge, även om det är uppenbart sant.) ;)

För att något ska vara sant måste det vara det ur alla möjliga perspektiv. Om något kvarstår som sant från alla perspektiv är påståendet objektivt sant. Annars inte.

Låt oss undersöka.

turtle sa:
1. Det uppenbara är väl tex att Flashback styrs av skitstövlar? (Nån får gärna lägga denna punkt i bättre ord)
Håller alla med om den saken? Även de som styr Flashback?

2. Att döda en levande kännande varelse i onödan, tex för att äta den även om det finns annat att äta, är omoraliskt? (Jag frågar inte om ifall ni äter kött oavsett hur verkligheten ser ut, bara om vi kan komma överens att det är fel att döda ett djur om man inte måste?)
Är en katt omoralisk när den fångar möss?

3. Att Sverige är svenskarnas land, och att om en svensk gör barn med en afrikan så blir barnet inte svenskt, med andra ord är massinvandringen ett långsiktigt raderade av det svenska folket? Och att vilja bevara sitt folk och sitt land betyder inte att man är automatiskt rasist?
Innan Sverige existerade som land, vilka ägde marken då? Kan svenskhet vara ett evigt begrepp, även fast det bara har existerat i 500 år (och jorden har funnits i flera miljarder år)?

4. Det finns bara 2 kön?
Sniglar är hemafroditer och är både en han och hon på samma gång.

Det verkar som att dessa påståenden inte är sanna från alla perspektiv, och därför är det inte en oemotsägbar sanning.

Vissa ser gemenskap som ett hot, antingen hittar vi den eller så är vi en lätt måltavla.

Håller alla med om den saken? Även de som styr Flashback?
Ändra ordet "skitstövlar" till oärliga, så kvittar det om dom håller med.

Är en katt omoralisk när den fångar möss?
Vi pratar nu om människor, inte katter. 2 olika skapta varelser. En påstås vara den inteligentaste varelsen på jorden, och bör därmed kunna skilja på rätt och fel.

Innan Sverige existerade som land, vilka ägde marken då? Kan svenskhet vara ett evigt begrepp, även fast det bara har existerat i 500 år (och jorden har funnits i flera miljarder år)?
Alla som vill tala i riktningen att Sverige och svenskar inte finns eller är något att skydda, kan vi genast peka ut som fiender utan vidare diskussion.
(Du vet inget om hur länge jorden existerat, bevisa din "sanning"?)
Sniglar är hemafroditer och är både en han och hon på samma gång.

Fortfarande bara 2 kön.

Topp