Google censurerar allt.

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Inlägg
2,634
ALLT!
https://youtu.be/UpNfw-06tPo

Vi kan ju förstå att dom inte är ute efter att dölja gulliga katter och liknande, så allt censureras för att man inte ska kunna se vilka ämnen dom egentligen vill dölja, så frågan är; vilka viktiga ämnen vill dom dölja? Och hur får vi slut på denna attack på information?
 
Låter mest som att du inte har en susning om varken hur man designar en websida eller hur man använder en sökmotor.
 
superkuken sa:
Låter mest som att du inte har en susning om varken hur man designar en websida eller hur man använder en sökmotor.

Ja det stämmer nog, och du ska så klart vifta med din lilla snorre i hopp om att nån blir imponerad, snarare än att förklara din poäng.
 
turtle sa:
Ja det stämmer nog, och du ska så klart vifta med din lilla snorre i hopp om att nån blir imponerad, snarare än att förklara din poäng.
Var det så svårt att förstå?

När man designar en sida som Google är det fullt rimligt att lägga till begränsningar i hur många sidor som kan visas. Eller förväntar du dig att från en sida kunna bläddra igenom hela internet för att du har sökt på "the"?

Om du inte hittar det du söker inom 20 sidor så får du väl helt enkelt förfina din sökning lite? Om jag vill hitta en återförsäljare för Iphones i Motala så söker jag på "ihpone motala" och inte "iphone".

Tror inte någon blir imponerad av det jag skriver. Det här är självklarheter för någon som klarar att knyta sina egna skor. Herregudsjävlar. Av alla tecken på att Google censurerar så väljer du detta? På Wikipedia kan du läsa om lite verklig censur som de faktiskt pysslar med. https://en.wikipedia.org/wiki/Censorship_by_Google
 
Så då va det jag skrev rätt alltså, google censurerar allt.

Så om jag ska söka efter något men inte mins dom exakta orden så kan jag bara leta efter min grej i ynka 20-30 sidor. Ligger det inte där är du shit out of luck. T.e.x om nån har läst min tråd "en förklaring av vår platta jord" här på friaordet, men inte mins rubriken, men mins att det handlade om platt jord, så skriver platt jord, det dom då får är 32 sidor mest nonsens och förlöjligande, där flashbacks skit tråd syns flera gånger, och min tråd här inte syns als.

Nej tack mamma google.


(hur länge har detta pågått?)
 
Kul när motala har tusen återförsäljare av iphones och google bara visar tvåhundra.
 
turtle sa:
Så då va det jag skrev rätt alltså, google censurerar allt.
Nej, de cesurerar inte allt. Bara vissa saker. Ville mest visa att dina argument (precis som vanligt) är helt efterblivna.

Så om jag ska söka efter något men inte mins dom exakta orden så kan jag bara leta efter min grej i ynka 20-30 sidor. Ligger det inte där är du shit out of luck.
Ja, om du är på en treårings nivå mentalt så är du out of luck ja, det är helt korrekt.

T.e.x om nån har läst min tråd "en förklaring av vår platta jord" här på friaordet, men inte mins rubriken, men mins att det handlade om platt jord, så skriver platt jord, det dom då får är 32 sidor mest nonsens och förlöjligande, där flashbacks skit tråd syns flera gånger, och min tråd här inte syns als.
Såvitt jag vet finns det inte en enda sökmotor som inte har liknande begränsningar. Dessutom har alla sökmotorer algoritmer för att hitta så relevanta länkar som möjligt. Du kan väl inte vara så imbecill att du tycker att det är märkligt att trådar på Flashback hamnar högre i rankingen än en tråd på Fria ordet?

Dessutom, om du nu vet att tråden ligger på friaordet.org, vad är det som hindrar dig att gå in direkt på sidan att söka? Eller att i google söka på "platt jord site:friaordet.org". Jag hittade fem av dina trådar på förstasidan när jag använde den söksträngen.

Vad menar du att alternativet är? Att du ska bläddra till sida 36552 för att på plats 365527 hitta den länk du söker? Hade du verkligen gått igenom hundratusentals sökresultat på egen hand? Inser du hur lång tid det hade tagit? (Nej, det gör du förmodligen inte för jag har sett dig försöka dig på vanlig matematik)

Nej tack mamma google.
Det är ju till stor del tack vare imbeciller som du som sökmotorer måste vara extra smarta och prioritera olika träffar framför andra. Annars, om du är missnöjd kan du ju alltid börja koda en egen sökmotor, men jag misstänker rätt starkt att du inte ens skulle få igång en enkel webserver.

(hur länge har detta pågått?)
Sedan sökmotorer kom till.

Plattjordare...
 
turtle sa:
Men hur länge har resultaten varit lika få som idag? Fick man inte fler för?
För oss vanliga människor som tror på och förstår vetenskap istället för konspirationsteorier är det här inte en stor fråga. Google censurerar ja, men det här är inte ett bevis eller ens ett litet tecken på det. Brukar du ärligt talat gå igenom alla länkar tills du kommer till slutet? Google har med all säkerhet noterat att folk i allmänhet inte gör det. Det finns en hel del problem med att tillåta godtyckligt antal träffar. Problemen är inte helt oövervinnerliga, men vinsten är minimal så det finns inget skäl att lägga ner resurser på det. Du kan läsa mer om det här: https://www.quora.com/Why-does-Google-only-return-50-pages-of-10-results-when-it-claims-that-there-are-560-000-results

Om man fick fler resultat förr vet jag inte. Det är rimligt att man fick det innan man insåg att det var vettigt att begränsa det hela. Du kan ju ta och googla lite om det.
 
sugerkuken sa:
För oss vanliga människor som tror på och förstår vetenskap istället för konspirationsteorier är det här inte en stor fråga.

I en galax långt långt borta, där superkukar är klassade som samhällets "vanliga".

Du får "tro" på vad du vill, själv litar jag på mina egna ögon och sånt jag kan ta på eller mäta.


Jag har skrivit en TS om platt jord, utifrån empiri. och ber om globsidans motsvarighet, varför delar du inte med dig om du har "vetenskap"? Som jag ser det är det globsidan som bygger på teorier och falsk matematik, ska du lägga upp dom och bevisa mig fel? Jag kan ha fel, jag har inte sett allt, men när ingen kan leverera när man frågar så antar man ju att det inte finns. Lägg gärna in glob empiri i min andra tråd, här är det OT. Annars kan du sluta påstå dig ha vetenskap tycker jag.




“Today’s scientists have substituted mathematics for experiments, and they wander off through equation after equation, and eventually build a structure which has no relation to reality. ”
― Nikola Tesla



“The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane.”
― Nikola Tesla


Det är inte en stor "fråga" för mig heller, utan ett stort problem, jag förstår att det ibland kan va bra eller nödvändigt med fler sökresultat, och att min egna tråd redan blivit censurerad av google. Varför ska min "platt jord" tråd inte få synas i en "platt jord" sökning?
 
turtle sa:
Det är inte en stor "fråga" för mig heller, utan ett stort problem, jag förstår att det ibland kan va bra eller nödvändigt med fler sökresultat, och att min egna tråd redan blivit censurerad av google. Varför ska min "platt jord" tråd inte få synas i en "platt jord" sökning?
Men hur korkad är du egentligen? Din tråd hade synts i en sådan sökning OM det inte vore så att det fanns andra resultat som rankas högre. Det är inga som helst problem att hitta din tråd, OM man gör en lite bättre sökning än "platt jord".

Du svarade inte på frågan btw. Om du nu kunde bläddra igenom 38900 sidor, hade du då gjort det?

Jag har skrivit en TS om platt jord, utifrån empiri. och ber om globsidans motsvarighet, varför delar du inte med dig om du har "vetenskap"?
Jag har ställt massor av frågor till dig i dina trådar om en platt jord, men - precis som i den här tråden - har du en tendens att ignorera det du tycker är svårt att svara på och sedan börjar du bara om från ruta ett igen.
 
sugerkuken sa:
Men hur korkad är du egentligen? Din tråd hade synts i en sådan sökning OM det inte vore så att det fanns andra resultat som rankas högre. Det är inga som helst problem att hitta din tråd, OM man gör en lite bättre sökning än "platt jord".

Du svarade inte på frågan btw. Om du nu kunde bläddra igenom 38900 sidor, hade du då gjort det?


Jag har ställt massor av frågor till dig i dina trådar om en platt jord, men - precis som i den här tråden - har du en tendens att ignorera det du tycker är svårt att svara på och sedan börjar du bara om från ruta ett igen.

Har jag sagt emot det du pekar ut?

Kvittar hur många sidor jag orkar bläddra igenom, jag ska kunna bläddra mer än 20 sidor på något med 100000000 tals resultat.




Jag bad inte heller om dina frågor i andra tråden, undra vem som är korkad. Klart man inte orkar svara på din nonsens för alltid.


Vill du svara på varför du tycker min platt jords tråd inte ska få synas i en platt jord sökning? Varför tycker du att bara dom som redan har en viss kunskap ska kunna hitta den? Om någon nyfiken skriver platt jord borde dom iaf ha en chans att hitta min tråd.
 
turtle sa:
Har jag sagt emot det du pekar ut?

Kvittar hur många sidor jag orkar bläddra igenom, jag ska kunna bläddra mer än 20 sidor på något med 100000000 tals resultat.
Jag har förklarat varför man gör som man gör. Detta berör du inte öht, utan fortsätter bara mala på som en repig lp-skiva. Att du igen säger att du "ska" kunna bläddra igenom mer än 20 sidor visar att du antingen fullständigt skiter i förklaringen, alternativt inte förstår den.

Du är en lustig filur. Du kräver av Google att de ska slösa enorma resurser på något som ingen kommer att använda. Tycker du verkligen att det är vettigt?

Jag bad inte heller om dina frågor i andra tråden, undra vem som är korkad. Klart man inte orkar svara på din nonsens för alltid.
Du startar en tråd på ett diskussionsforum där du presenterar "bevis" för en platt jord. Det är i praktiken att be om frågor. Du måste inte svara, men om du inte svarar går det inte att tolka på så många andra sätt än att du inte har något svar.

Vill du svara på varför du tycker min platt jords tråd inte ska få synas i en platt jord sökning?
Det har jag inte sagt.

Varför tycker du att bara dom som redan har en viss kunskap ska kunna hitta den?
Det har jag inte heller sagt. Det är bara en nödvändig konsekvens av hur sökmotorer fungerar.

Om någon nyfiken skriver platt jord borde dom iaf ha en chans att hitta min tråd.
Men i så fall så kan ju du ta och skriva en sökmotor som gör detta. Vem vet? När du har misslyckats kanske du förstår varför det inte skulle funka. Ett litet tips: Sökmotorer har väldigt komplexa algoritmer, men i princip räknas rankingen ut genom att titta på hur många sidor som länkar till din tråd. Den tittar även på hur hög rankingen är hos dessa sidor. Så om många sidor med hög ranking länkar till din tråd kommer även din tråd att få hög ranking.
 
superkuken sa:
Jag har förklarat varför man gör som man gör. Detta berör du inte öht, utan fortsätter bara mala på som en repig lp-skiva. Att du igen säger att du "ska" kunna bläddra igenom mer än 20 sidor visar att du antingen fullständigt skiter i förklaringen, alternativt inte förstår den.
Ja, jag skiter fullständigt i förklaringen. Jag ser att deras lösning skapar problem, och en lösning som skapar problem är en dålig lösning, eller hur?

Du är en lustig filur. Du kräver av Google att de ska slösa enorma resurser på något som ingen kommer att använda. Tycker du verkligen att det är vettigt?

Menar du att ingen någonsin har gått mer än 20 sidor på en sökning?

Du startar en tråd på ett diskussionsforum där du presenterar "bevis" för en platt jord. Det är i praktiken att be om frågor. Du måste inte svara, men om du inte svarar går det inte att tolka på så många andra sätt än att du inte har något svar.

Jag svarar gärna på andras frågor, du däremot får presentera bevis för det du är så säker på.

Det är bara en nödvändig konsekvens av hur sökmotorer fungerar.

det är en konsekvens men den är inte nödvändig, man kan lätt lägga till fler.
 
turtle sa:
Ja, jag skiter fullständigt i förklaringen. Jag ser att deras lösning skapar problem, och en lösning som skapar problem är en dålig lösning, eller hur?
Jo, som vanligt skiter du fullständigt i hur verkligheten ser ut. Lösningen skapar i stort sett inga problem alls.

Menar du att ingen någonsin har gått mer än 20 sidor på en sökning?
Det finns det säkert några som har gjort, men de är så få att de är helt försumbara.

Jag svarar gärna på andras frågor, du däremot får presentera bevis för det du är så säker på.
Du svarar inte speciellt gärna på frågor nej. Flera av mina direkta frågor till dig i dina plattjordstrådar har du helt ignorerat men fortsätt mala på. Men det känns rätt värdelöst att sitta i den här tråden och diskutera det.

det är en konsekvens men den är inte nödvändig, man kan lätt lägga till fler.
Fast om detta vet du ju faktiskt inte ett enda jävla jota. Som nämnts i artikeln jag länkade skulle det kunna ge problem med DOS-attacker.
 
Du är försumbar.



Att det av någon anledning skulle vara omöjligt att lägga till fler sökresultat tror jag inte på en sekund, om det nu är så så får någon annan förklara det för mig, "sugerkuken" kan jag omöjligt ta seriöst.
 
turtle sa:
Du är försumbar.



Att det av någon anledning skulle vara omöjligt att lägga till fler sökresultat tror jag inte på en sekund, om det nu är så så får någon annan förklara det för mig, "sugerkuken" kan jag omöjligt ta seriöst.
Och så slutar det precis som det alltid gör. Jag är då inte förvånad.
 
sugerkuken sa:
Vilket jag redan har gjort. Har massa frågor jag har ställt till dig om dina s.k. bevis som du inte har svarat på.

Som sagt jag bad inte om dina frågor, kolla upp vad empiri betyder, och använd sedan det för at överbevisa den empiri jag lagt fram.
Du spelar så smart men missförstår de simplaste uttalanden, man kan nästan tro du gör det med flit.

Sluta nu gå OT här, har du något bevis för bollen går du till rätt tråd. Annars tar jag förgivet att du inte har något.
 
Topp