Greta Thunberg ska utredas av socialtjänst

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Men det va väll på tiden!
https://samnytt.se/uppgifter-greta-thunberg-ska-utredas-av-kungsholmens-socialtjanst/

Nu kan jag sova gott.

Stackars barnet Greta som måste prestera hela tiden för att göra en del nöjda. Jag är inte emot hennes engagemang men men någon i hennes ålder som tar det på stryk på allvar är oroväckande.

Utredningen kommer läggas ned innan ärendet tas upp.

Fula_Gubben sa:

Glädjedödare!

Troligen har du rätt, men då väljer jag att se det positiva i att en vuxen människa vaknat och agerat vuxen åt hela sverige. Sluta nega, det här är bra.

Fula_Gubben sa:
Stackars barnet Greta som måste prestera hela tiden för att göra en del nöjda. Jag är inte emot hennes engagemang men men någon i hennes ålder som tar det på stryk på allvar är oroväckande.

Vad tror ni händer med gretas psyke om hon en dag förstår att allt hon pratar om är en lögn?

Ni vet alla att det här är runda 2 va? Först va det "globaluppvärmning" som dom misslyckades övertala folk att det va på riktigt, nu är det runda 2 med nytt namn "klimatförändring" och på med "hårdhanskarna" med ett barn i spetsen. För det är ju svårt att prata ner på ett barn. Jävla pedofiler.

(särskilt svårt att att prata med greta om sina påståenden när hon lider av "selektiv mutism", passande värre.)

Fula_Gubben sa:

Mer folk som anmält. :D
https://samnytt.se/bekraftat-flera-orosanmalningar-om-greta-handlaggs-av-socialtjansten/

Om fler tar sitt ansvar och gör sig hörda så kommer hjulen rulla till sist ska du se, det är bara försätta anmäla tills nått sker. Att hela världen sitter och tittar på när ett psyksjukt barn blir utnytjad på tv ska inte kunna ske.

Din mentalitet om att inget kommer hända är exakt vad som är grunden till att inget händer.

Top 10 Reasons Why Greta Thunberg Is a Fraud
https://www.youtube.com/watch?v=9Jpk8Ix1CCg

Backad av Soros och bono....
Det kan väll ändå inte finnas nån som idag går på detta trams längre? Vad säger Mongo?(nej jag menar användaren mongo, inte greta.)

Dr Willie Soon demolishes the extreme weather panic and other hysterical arguments.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=4JJ3yeiNjf4

"Can we see the data?

Nonono the dog ate my homework." :lol:

Är du glad nu? Jag förstår inte vad för fel ni ser med hennes insats? Den vanliga svenska avundsjukan?

Mirror sa:
Är du glad nu? Jag förstår inte vad för fel ni ser med hennes insats? Den vanliga svenska avundsjukan?

Ja, jag blir glad när människor äntligen förstår hur fel det är att utnyttja ett barn i politiskt syfte. Felet är att hennes insatts leder åt fel håll, jag vill också bevara världen, men inte på detta vis. Vad för koppling är det du syftar till när du pratar om "svenska avundsjukan"? Aldrig hört talas om. Vad är det som gör svensk avund särskilt?

turtle sa:
Ja, jag blir glad när människor äntligen förstår hur fel det är att utnyttja ett barn i politiskt syfte. Felet är att hennes insatts leder åt fel håll, jag vill också bevara världen, men inte på detta vis. Vad för koppling är det du syftar till när du pratar om "svenska avundsjukan"? Aldrig hört talas om. Vad är det som gör svensk avund särskilt?

Hon är gammal för att ta egna beslut. Jag tror inte det ligger någon vuxen bakom och sa: Greta börja värna miljön och gör en stor sak av det. Aldrig hört talas om svenska avundsjukan?
Att just svenskar skulle ha patent på avundsjuka och till och med göra den ”kunglig” är en gammal och välkänd föreställning. Redan i Erikskrönikan från 1400-talet påstås att avundsjuka och girighet är typiska svenska karaktärsdrag och på 1500-talet ansåg historieskrivaren Johannes Magnus att ”envis inbördes avund” är en av orsakerna till Sveriges olyckor. Gustav Sundbärg som 1911 skrev ”Det svenska folklynnet” menar också att avunden är ett särskilt svenskt problem. ”Svensken har nog intet emot att Sverige blir ärat och ansett - blott det kan ske utan att någon enskild svensk, i synnerhet bland ens egna bekanta, blir berömd och ansedd. Och svenskarna ser nog gärna, att Sverige blir rikt - om det blott kunde ske utan att någon enskild svensk bleve rik.”
Det kanske är bevis nog.

Inget nytt utan gammalt begrepp.

Mirror sa:
Hon är gammal för att ta egna beslut. Jag tror inte det ligger någon vuxen bakom och sa: Greta börja värna miljön och gör en stor sak av det. Aldrig hört talas om svenska avundsjukan?

Inget nytt utan gammalt begrepp.

Nej det är hon inte. Säg åt greta att sattsa på att stoppa oljeutsläpp i havet istället för kofisar så är jag på.

Vilket dasspapper har du hittat den texten på? "bevis nog" att svenskarna vill ha en jämnt uttdelad ekonomi? Bara för det finns två författare som skrivit om det betyder knappast att fenomenet finns. Du svarade aldrig på min fråga, inte dass texten heller.

Jag tycker att det är helt okej att diskutera Greta men så länge det inte går överstyr som det har gjort på det andra forumet.

turtle sa:
Nej det är hon inte. Säg åt greta att sattsa på att stoppa oljeutsläpp i havet istället för kofisar så är jag på.

Vilket dasspapper har du hittat den texten på? "bevis nog" att svenskarna vill ha en jämnt uttdelad ekonomi? Bara för det finns två författare som skrivit om det betyder knappast att fenomenet finns. Du svarade aldrig på min fråga, inte dass texten heller.

:D Men det finns en mening som lyder "svenska avundsjukan" hur den har kommit till och exakt vad "svenska avundsjukan" är vet jag inte. Kanske finns det också den nigerianska avundsjukan?

Topp