Hjälp, min dator har blivit knäpp.

Gnomeish

Medlem
Reg
25 Mars 2020
Inlägg
294
Som titeln säger: min dator har plötsligt blivit knäpp och DC:ar mig stup i kvarten även när jag kör spel som inte kräver särskilt mycket, typ World of Warcraft men även simpla webbläsarspel.
Även att läsa på olika sajter som till exempel här på F.O. strular när jag bläddrar sidor och jag får ofta "bad gateway" och tvingas ladda om sidan flera gånger.

Datorn är inte lastgammal och har 8G minne. Har kört virusscan utan att något hittats och även rensat med Ccleaner utan nämnvärd förbättring.
Detta började plötsligt för typ en månad sedan. Även min framerate i WoW har plötsligt rasat från typ 95 fps till 16-25.

Om något datorsnille läser detta och kan ge en lättbegriplig förklaring och gärna något bra tips tar jag tacksamt emot dessa.

MVH/Gnomeish.
 
Uppdatering.

Det var tydligen de sista dödsrycken från min dator. Den tvärdog ett par månader senare och jag blev tvungen att köpa en ny.
Blev av med massor av sparat material, men, men. Inget att göra åt, bara att gilla läget.
Mod kan nu skrota denna tråd så spar vi lite utrymme. :(


MVH/Gnomeish.
 
Gnomeish sa:
Uppdatering.

Det var tydligen de sista dödsrycken från min dator. Den tvärdog ett par månader senare och jag blev tvungen att köpa en ny.
Blev av med massor av sparat material, men, men. Inget att göra åt, bara att gilla läget.
Mod kan nu skrota denna tråd så spar vi lite utrymme. :(


MVH/Gnomeish.
Ta lärdom av detta och se till att ta regelbundna säkerhetskopior så att du inte förlorar en massa material nästa gång en datorn pajar.
 
Det är just det som är mycket viktigt att om datorn är på väg att haverera efter ett x-antal år så bör man se till att göra säkerhetskopior av allt viktigt material som ska sparas och alla säkerhetskopior ska man direkt överföras till USB-enheter och CD-ROM skivor så att man ser till att spara ner och rädda det som är viktigt material.
 
Det är just det som är mycket viktigt att om datorn är på väg att haverera efter ett x-antal år så bör man se till att göra säkerhetskopior av allt viktigt material som ska sparas och alla säkerhetskopior ska man direkt överföras till USB-enheter och CD-ROM skivor så att man ser till att spara ner och rädda det som är viktigt material.
Men jösses. Varför har du inte backup i ett cloud?
 
Nej det har väl aldrig hänt. Och CD's kommer att hålla för alltid! Smart.
Och du tror att en hårddisk håller för alltid? "Cloud" är bara någon annans hårddisk, det är inget magiskt moln där all data håller för alltid.
Menar du att en hårddisk håller längre än en CD? Vad är det som gör att du tror att en CD håller kortare tid än en hårddisk? Är det inte bäst att inte snacka om sånt man inte har kunskap om?
 
Och du tror att en hårddisk håller för alltid? "Cloud" är bara någon annans hårddisk, det är inget magiskt moln där all data håller för alltid.
Menar du att en hårddisk håller längre än en CD? Vad är det som gör att du tror att en CD håller kortare tid än en hårddisk? Är det inte bäst att inte snacka om sånt man inte har kunskap om?
Det har du helt rätt i!
 
Topp