Incels i Sverige

JohanJ

Medlem
Reg
24 Nov 2018
Sverige kanske är det landet som har mest Incels i världen, Incels förtkortad av offrivilliga män som lever i celibat. Begreppet Incels myntades för många år sen men har inte fått stå stort utrymme i media först nu när Incels grabbarna börjat ha ihjäl framförallt kvinnor.

Tråden om Incels startades redan 2013 på hatforumet Flashback! En aktiv tråd som Incels grabbarna skriver dagligen i tråden. Jag orkade läsa två sidor, sen fick jag nog av deras hat mot kvinnor.
En annan hatisk tråd mot kvinnor på hatforumet är "Ställ svenska kvinnor till svars för folkförräderi flashback.org/p30337629 den tråden skapades 2011 och är 134 sidor lång. flashback.org/t1528846

Att hatforumet Flashback är farligast på nätet känner vi tll sen dag ett. https://www.gp.se/kultur/kultur/flashback-är-farligast-på-internet-1.39638963

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Det finns inte ens i era tankar att det är troll? Ser ni problemet i verkligheten ofta? Eller bara på internet?

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Menar du att alla incels är troll?
Jag menar att dom som skriver på internet (speciellt på flashback) troligen är troll. Flashback är ett anonymt forum med uppenbara påverkankampanjer/propagandaspridning/trollande, att folk fortsätter koppla det dom läser på flashback till verkligheten/samhället är bortom min förståelse.

"Incel" är någon som inte får knulla, vi är alla incels några ggr i livet, och så har det alltid varit.

Ett löjligt ord som bör begravas och glömmas. Vad är det med alla dessa ord som ska gruppera och stämpla människor? Löjligt.

bx6y5qgv5z

Medlem
Reg
10 Okt 2021
Jag menar att dom som skriver på internet (speciellt på flashback) troligen är troll. Flashback är ett anonymt forum med uppenbara påverkankampanjer/propagandaspridning/trollande, att folk fortsätter koppla det dom läser på flashback till verkligheten/samhället är bortom min förståelse.

"Incel" är någon som inte får knulla, vi är alla incels några ggr i livet, och så har det alltid varit.

Ett löjligt ord som bör begravas och glömmas. Vad är det med alla dessa ord som ska gruppera och stämpla människor? Löjligt.
Ja det forumet är mycket toxiskt med. Vad är det för människor som ens hänger där igentligen bakom skärmarna undrar man ibland. Det är självklart blandat.. Båda bra och dåliga.

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Ja det forumet är mycket toxiskt med. Vad är det för människor som ens hänger där igentligen bakom skärmarna undrar man ibland. Det är självklart blandat.. Båda bra och dåliga.
Välkommen. :)

Själv är jag övertygad om att många av dom konton som skriver på flashback får betalt för det.

turtle

Medlem
Reg
22 Dec 2018
Tack. :) Något är lurt där... Vissa troll och annat.
Vilka fria forum finns i sverige? Flashback känns som ett hatforum på riktigt.
Vet inte, "utsidan forum" verkar ok och har en avdelning för diskussioner som handlar om annat än camping. Annars är det ett friluftsliv forum.

Har öppnat en tråd tidigare med liknande fråga, kommer du på nått så lägg gärna till det.

Topp